Geep vissen in de westerschelde.

Started by Beertje, November 11, 2014, 15:56:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Ik zag zondag j.l. bij "vis tv" dat ze op geep aan het vissen waren in de westerschelde. Is dat ook met de vlieghengel te doen, of zitten ze te ver uit de kant?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

wouter veuger

Ik heb er geen ervaring mee,maar heb de aflevering gezien en Marco duidelijk horen zeggen dat ze tot dicht onder de kant azen en te vangen zijn.


HappyFisherman

Ja, 'dicht onder de kant' was 50 meter. Dan mag je wel een strakke hengel aanschaffen ;D

Je kunt altijd nog in een bootje gaan zitten Beertje ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Broeders!

Met de Westerschelde heb ik weinig ervaring, maar in "mijn achtertuin" de Oosterschelde wel en ik kan jullie melden dat er met de vliegenhengel prima op Geep te vissen is! Met als bonusvissen Zeebaars, Makreel en.... Zeeforel!!

Uiteraard mits ze kort aan de kant zitten maar dit is met Geep vaker regel dan uitzondering, zeker als je de stekken opzoekt met stroomnaden binnen werpbereik (strekdammetjes etc) dus nogmaals prima te doen!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Rinus van Belzen

Langs de Westerschelde is het zeker goed Geep vissen. Je moet dan wel de paalhoofden en strekdammen opzoeken. Zelf vis
ik er af en toe tussen Vlissingen en Borssele. De Geep komt tijdens de vloed met half tij tot tegen het zeewier, dus voor je voeten. Ik weet wel dat men
aan de noordkant van de Westerschelde meer succes heeft dan aan de Zuidkant. Zeker als de wind in juni een poosje uit het Noorden waait en het water kraakhelder is zie
je de Gepen en Makrelen achter de aasvis jagen. Dus ook aan de Westerschelde is er makreel en zeebaars te vangen.

Gr, Rinus

Beertje

#5
Dat is goed nieuws Rinus en Jan, Want mijn vrouw is sinds afgelopen september; toen wij  een paar weken op de camping bij Vlissingen waren, Heeelemaaal verliefd op dat gebied geworden. Dus.... we zullen er nog wel weer komen. Vanaf wanneer zijn de geepen zo ongeveer te vangen?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

FSCHAMP

#6
Beertje,

de maand mei, hij heet niet voor niets meivis.  Het weer moet dan wel goed zijn (strenge winter dan zijn ze er later, zachter winter dan kunnen ze iets eerder zijn).

Neem wel zeer korte haken, bindt eventueel je vlieg op een stukje draad, dat bevestigd is aan de haak, anders zal je veel missers hebben.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Rinus van Belzen

Meestal komen ze de tweede of derde week van juni de rivieren op. Ligt aan de watertemperatuur. Als we een zachte lente hebben
zijn ze inderdaad wat vroeger.

Rinus

Arno

#8
er zijn speciale vliegen voor met een lusje of zo eraan dan vang je ze prima mee
met een gewone vlieg heb je heel veel beet maar vang je ze slecht vanwege die lange bek
in Denemarken vangen we ze wadend vanaf het strand. Silkerogen zie link voor film

Gr Arno

http://youtu.be/AqWYpwHFL3Q

hendri

haakloos vissen, man dat willen ze in amsterdam ook wel denk ik. dierenbeulen die vissers. ;) maar euh, is geep nog een beetje goed te eten eigenlijk?

HappyFisherman

Vis stinkt.

Ik voorzie wel een mooi forumdagje aankomen..!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gert

#11
Quote from: hendri on November 11, 2014, 20:27:18
maar euh, is geep nog een beetje goed te eten eigenlijk?

Ja man, heerlijk!

Ik weet nog goed, vroeger op de Wadden met een boot. De schipper lag meestal beneden te pitten, maar als er geep gesignaleerd werd moesten we 'm wakker maken want dan kwam ie ff meedoen.

hendri

ok, en euh gert wat wordt er meestal mee gedaan dan? gewoon bakken of???

Gert

Ja, wij bakten ze altijd. Maar roken moet ook goed kunnen, en er zijn wel meer recepten te vinden. Ook wel culinaire hoogstandjes volgens mij.

FSCHAMP

Mijn vader rookte ze warm en dan waren ze heel lekker
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Rossie69

#15
Lekkeruh

heb veel  op geep gevist vanaf de afsluitdijk.
en vele gevangen.
en allemaal mee voor de rookton,heerlijk visje.

met zn groene graat.

:D

jelle

Geep was vroeger duurder dan paling,
dit was afgelopen toen men een hekel kreeg aan graten. ;)

ik heb wel een gerookte geep op toastjes geserveerd op feestje en kreeg complimenten voor die lekkere paling  :-X
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Rossie69

klopt Jelle

mn buren die dachten altijd dat ze Paling kregen hahaha.
heb toch liever paling ;)

Rossie69

oh wat een feestmaal op die tafel :)