Geep vissen in de westerschelde.

Started by Beertje, November 11, 2014, 15:56:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Ik zag zondag j.l. bij "vis tv" dat ze op geep aan het vissen waren in de westerschelde. Is dat ook met de vlieghengel te doen, of zitten ze te ver uit de kant?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

wouter veuger

Ik heb er geen ervaring mee,maar heb de aflevering gezien en Marco duidelijk horen zeggen dat ze tot dicht onder de kant azen en te vangen zijn.


HappyFisherman

Ja, 'dicht onder de kant' was 50 meter. Dan mag je wel een strakke hengel aanschaffen ;D

Je kunt altijd nog in een bootje gaan zitten Beertje ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Broeders!

Met de Westerschelde heb ik weinig ervaring, maar in "mijn achtertuin" de Oosterschelde wel en ik kan jullie melden dat er met de vliegenhengel prima op Geep te vissen is! Met als bonusvissen Zeebaars, Makreel en.... Zeeforel!!

Uiteraard mits ze kort aan de kant zitten maar dit is met Geep vaker regel dan uitzondering, zeker als je de stekken opzoekt met stroomnaden binnen werpbereik (strekdammetjes etc) dus nogmaals prima te doen!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Rinus van Belzen

Langs de Westerschelde is het zeker goed Geep vissen. Je moet dan wel de paalhoofden en strekdammen opzoeken. Zelf vis
ik er af en toe tussen Vlissingen en Borssele. De Geep komt tijdens de vloed met half tij tot tegen het zeewier, dus voor je voeten. Ik weet wel dat men
aan de noordkant van de Westerschelde meer succes heeft dan aan de Zuidkant. Zeker als de wind in juni een poosje uit het Noorden waait en het water kraakhelder is zie
je de Gepen en Makrelen achter de aasvis jagen. Dus ook aan de Westerschelde is er makreel en zeebaars te vangen.

Gr, Rinus

Beertje

#5