CHANGEABLE TIP BATTERY CAUTERY

Started by FSCHAMP, August 17, 2014, 01:10:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Hallo,

ik ben op zoek naar een goedkoper alternatief voor de CHANGEABLE TIP BATTERY CAUTERY terug te vinden op de website van Dyckers voor het branden van gaatjes in EP of deerhair.  Iemand een suggestie?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

wouter veuger

Hoi Gino,ik heb het geprobeerd met een mini soldeerboutje,werkte wel maar inmiddels heb ik de cautery waar jij over spreekt en dat werkt echt wel stukken beter.

Ik heb ook wel eens een filmpje gezien waarin iemand een stukje staaldraad roodgloeiend verhit in een kaars en daarmee een oogkas brand,zou je ook nog kunnen proberen.


catchem


FSCHAMP

Quote from: mrproper on August 17, 2014, 22:52:59
Dit misschien .?

http://www.conrad.nl/nl/toolcraft-soldeerbout-45-v-6-w-potloodvorm-werkt-op-een-accu-588208.html



@ mrproper : Heb jij hier goede ervaringen mee?  Ik had deze nl. ook al teruggevonden, maar zou graag weten voor het werkt, voordat ik het aanschaf, anders kan ik beter de tool van Dyckers kopen.

@ catchem : Dit kan inderdaad een goed alternatief zijn. Heb jij er ervaring mee? Enig idee waar ik hem in Europa kan kopen?  Als ik het in de States moet kopen dan worden de verzendkosten waarschijnlijk zohoog dat ik dan beter de tool van Dyckers kan kopen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

catchem

Mijn maat heeft er een een keer gekregen bij aanschaf van een berkley hengel. Geen idee waar ze in nl te krijgen zijn, ik denk dat elke winkelier die berkley verkoopt ze ook voor je kan bestellen, scheelt verzendkosten en invoerrechten.
De tip is hetzelfde als bij die jij omschrijft, het enige nadeel kan zijn dat je deze met een knop moet uitschuiven en de knop vast moet houden.

jeroen m

#6
Kijk even op ebay.nl of com daar staan ze vaak voor veel minder dan bij de nederlandse shops

zag ze al voor €15

merijn1982

Misschien stom. Maar een ijzerdraadje en een aansteker?? Doet het zelfde truckje en waarschijnlijk heb je beide in huis...
Tight lines!!

Rinus van Belzen

Gino,

Bij Hamelink in Biervliet zijn ze ook niet zo duur.

Rinus