De Ourthe nabij Barvaux

Started by Kruijff, August 06, 2013, 21:18:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kruijff

Hoi medevissers,

Mijn pa gaat eerdaags twee weken naar Barvaux, camping aan de Ourthe. Ik ben in de gelegenheid om dan ook een paar dagen die kant op te gaan... Is daar voor ons, vliegvissers, iets te beleven?

hoop dat jullie iets aan informatie voor me hebben,

Gr Ed
Gr Ed

BV

Staatsvergunning halen op het lokale postkantoor en gaan met die hengel!

Er zit forel en kopvoorn.
Niet veel , maar genoeg.
Barvaux en Bomal zijn gekende stukken.
Het is geen kleine rivier meer daar.


Kruijff

Helaas... Pa vond het te veer... Het wordt Beek in Limburg.. Zegt me helaas niets. Iemand bekend met de omgeving daarvan?

Groetjes
Gr Ed

Raymond

Mij zegt het wel iets, ik woon in Elsloo, een dorp dat grenst aan Beek. Het enige in de buurt is de Grensmaas, een heel moeilijk water voor iemand die het niet is gewend en het riviertje de Geul. Op dat laatste watertje krijg je een jaarvergunning voor de laatste stukken in Meerssen en Bunde.
::wtf::

Kruijff

Hoi raymond,

Ik begrijp dat die vergunning apart is aan te schaffen? Kosten? Vissoorten? Ben wel van plan die kant is even op te gaan... Grensmaas is roofblei????

Gr Ed
Gr Ed

Raymond

De Grensmaas is ingebracht in "de landelijke lijst van viswateren". Inderdaad roofblei maar ook kopvoorn en barbeel. Alles heel groot maar ook alles heel moeilijk. Wel zeer mooi.

Wat de Geul betreft:
http://www.sportvisserijnederland.nl/vispas/contact/default.asp?page=zoek_vereniging&type=264&check=&cpage=22
http://www.sportvisserijnederland.nl/vispas/contact/default.asp?page=adressenzoeker&type=264&check=&cpage=30

Het betreft HSV "Ons Genoegen", Bunde en HSV "Geduld Overwint", Meerssen. Even bellen en je weet een en ander precies. Je kunt overigens alleen maar een jaarvergunning krijgen dus echt goedkoop zal het niet zijn. Op het stuk Meerssen en Bunde wordt wel ieder jaar forel uitgezet. Verder heel veel Maasvissen zoals kopvoorn, barbeel en de bekende witvissoorten. Deze beek is niet bepaald gemakkelijk maar je kunt het ook treffen dat het een beetje vanzelf gaat.

Succes ermee! :D
::wtf::

Kruijff

Raymond bedankt!

T zal de grensmaas worden denk ik dan. Jaarvergunning voor de geul is niet echt zinvol als je nabij den helder woont..

Groet,
Gr Ed