Welkom Bo

Started by Vliegvissers.nl Team, February 07, 2018, 23:20:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Bo welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


Bo

Hallo vliegvissers,

Ik ben Stefan (Bo) ben 39 jaar en kom uit Eersel, Zuid-Oost Brabant, paar km onder Eindhoven.

Ik heb nog nooit een vlieghengel in mijn handen gehad en probeer via dit forum me een beetje te laten informeren waar ik naar op zoek ben.

Als ik nu ga vissen, vis ik met een 1-grams en 3-grams spinhengel op baars met kleine spinnners.  De 3-grams ook wel eens meegenomen naar een forellenvijver, ook erg leuk.

Met de vliegenhengel zou ik ruis- en blankvoorn willen vangen op wat kleine riviertjes en eventueel op een visvijver hier in de buurt. Nu ben ik op zoek wat voor materiaal daar ik het beste voor in kan zetten. Dus adviezen hierover zijn van harte welkom!

Gert

Welkom Stefan.
Als beginner, en voor voorn en baars en af en toe een klein riviertje, zou ik je een #4 of hooguit een #5 aanraden, van 9ft.
Maar ik begrijp dat je ook vlak bij de Ronde Bleek woont. Daar kun je met zo'n lichte hengel niet echt aankomen. Voor een "gewone" forellenvijver volstaat een #4 of #5 wel.

HappyFisherman

Welkom en veel plezier op het forum.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Herman

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gerrit59

Welkom op dit forum Stefan.

Gerrit

Bo

Ik had zelf al wat rondgekeken, maar dacht  eerder aan een #3 of zelfs aan een #2, zou dit voor mij af te raden zijn?

Verder nog tips waar ik op moet letten bij de aanschaf? bepaald merk?

Gerrit59

Als je nog nooit een vliegenhengel in je handen hebt gehad zou ik je beslist geen #2 aanraden.
Het is wat Gert zegt: begin met een #4.  Lichter zou ik je ook niet adviseren omdat je het werpen nog niet machtig bent.
Ga eens je licht opsteken bij een vliegvisclub in je omgeving. Daar lopen altijd mensen rond die je willen helpen. Dan krijg je vast eens gelegenheid om met een hengel te werpen onder toeziend oog van iemand met ervaring.
Succes!

Gerrit

guidogast

::agree::