Camping Kyllburg

Started by Arie de Vries, August 19, 2013, 20:41:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arie de Vries

Iemand op de hoogte van de actuele situatie van de Kyll bij Kyllburg. Mogelijk ga ik daar de eerste dagen van de vakantie naar toe, maar wordt er wel gevangen daar en zo ja waaraan?
Groet, Arie

HappyFisherman

Dat blijft uitproberen Arie. De pegel bij Dernsborn (http://www.hochwasser-rlp.de/karte/einzelpegel/flussgebiet/mosel/pegel/DENSBORN_2) is in ieder geval wel constant.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger



Sieger

maurice

Vangsten zijn er zekers nog.
Waarop tja is vaak uitzoeken maar heb vernomen droog en nimpf # 20 en kleiner.
Ripper 8/100ste
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Arie de Vries

 Bram en Sieger, hoe lees je zo'n "pegel"? Waar moet je op letten?

Maurice, dunne tippits en kleine haken meenemen dus?
Groet, Arie

Kruijff

Hoi,

Ben er van half juli tot begin augustus geweest, was voor mij de eerste keer aan de kyll. Camping is ons prima bevallen. Ik heb er zelf redelijk gevangen op Jabba's (van Maurice gekregen, die stond er ook) en. Kleine goudkopjes deden het ook. Alle in kleine maatjes.

Ik heb het traject van de spoorbrug tot de splitsing van de rivier naar het dorp bevist en eigenlijk overal wel vis gevangen. Bruine forel tot 30 cm, een hele mooie regenboog van een cm of 40 en wat kopvoorntjes.

Probeer voor de camping de broodvlieg maar eens.... :)

Succes!!
Gr Ed

HappyFisherman

Die pegel geeft de waterstand per dag aan. Wat je wil is een constante hoeveelheid water gedurende een periode (volgens mij is dat voor de Kyll tussen 50 en 70 cm). Bij veel regenval zal de pegel stijgen en wordt het water bruine soep (lees zeer moeilijk vissen), een piek wil je dus niet hebben in dat grafiekje als je er bent.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Arie de Vries

@Kruiff en Maurice, heb gezocht naar een voorbeeld van de Jabba, maar niks kunnen vinden. Hoe ziet zo'n vlieg eruit? Is er een foto of SBS van?

@Bram, bedankt voor de uitleg, weet nu hoe ik er naar kijken moet
Groet, Arie

Kruijff

#8
De jabba is een vliegje, bedacht door leon janssen, van het boek,wondervliegen 2. Ik voeg een afbeelding toe uit het boek. Hoop dat dit is toegestaan... Zo niet, excuses.

Maurice, als ik het niet goed heb dan graag je reactie :)

[attachment deleted by admin]
Gr Ed

Arie de Vries

Kruijff dank voor het delen
Groet, Arie

Kruijff

#10
Youre welcome... Helaas kan ik zelf niet binden anders ik hier een hele vracht van... Vorig jaar op de semois werkte deze ook super..
Gr Ed

sjo

Een vriend van me is pas in Kyllburg geweest. Hij trof laag water aan, maar met wat langere worpen heeft hij goed gevangen met droge vliegjes. Over algemeen wat kleinere visjes, maar af en toe uit het diepere water ook wel betere vissen. Blijf niet aan de camping hangen durf ook wat verder weg te vissen. Met name stroomop van het dorp liggen rustige stukkern midden in de natuur.
Groetjes en tight lines,
Sjo
Let the fly be with you....