Een dagje Duitsland

Started by FSCHAMP, May 06, 2015, 22:18:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Zoals ik vorige week aangaf in een andere topic ben ik zaterdag met mijn vader (69 jaar) en mijn broer (1,5 jaar jonger dan mezelf) een dagje gaan vliegvissen in Duitsland.
Om 5h30 begon mijn wekker te biepen en dit was zwaar   :( want ik had een stevige nacht van nog geen 5 uurtjes achter de rug, want op vrijdagavond was het de verjaardagspartij van mijn vrouw. Ik was onmiddellijk wakker, want we het was zover, eindelijk met ons drieën een dagje gaan vliegvissen zoals in de oude goede tijd  :D . Om 6h was ik ter plaatse in de ouderlijke woning om mijn vader en mijn broer te vergezellen naar het kabbelende water in Duitsland.
Omstreeks 7h45 waren we ter plaatse en gingen we onmiddellijk een vergunning ophalen en een half uurtje later stonden met z'n allen in de kletterende beek. Binnen het half uur had ik al 10 stuks gevangen, allen tussen de 15 en 25 cm.
Enkele worpen later had ik mijn twaalfde aan de lijn en deze was van een mooier formaat. Eventjes meten en op de foto.


[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Een mooie forel van 36 cm.  Het begin van een mooie visdag. Een 15-tal vissen later had ik er weer eentje van zo'n 30 cm.  Ondertussen was het middag geworden en verzamelden we opnieuw aan de wagen waar we onze knapzak zouden nuttigen. Ter plaatse aangekomen bleek mijn broer een mooie bruine gevangen te hebben van zo'n 57 cm groot en mooi op foto te zetten.  Mijn vader daarentegen was er in geslaagd om verschillende vlagzalmen te verschalken van rond de 30 cm.  En dit allemaal op mijn vliegen, want jawel ik bind alle vliegen voor ons drieën, wat mij ook genoeg doening geeft.

Hier nog enkele foto's


[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Na een half uurtje samen eten en het tonen van de mooiste vangsten weliswaar op digitale opslagmedia gingen we elk onze weg terug.  Ik en mijn vader trokken stroomopwaarts, mijn broer verkoos om stroomafwaarts te gaan.

Na een half uurtje vissen wist ik opnieuw een mooie bruine te landen  :D , dit keer eentje van 41 cm. Later volgde nog vele  fario's van om en bij de 30 cm. Ik denk dat ik op het einde van dag zeker meer dan 60 vissen gevangen heb. Hoofdzakelijk aan nimfen, maar ik wist er ook enkele te verschalken op de mooie vlieg.


[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Ook mijn broer en vader wisten ook nog vele vissen te vangen waaronder nog enkel van zo'n 30 cm groot.

Echt dat is nog steeds één van de redenen waarom ik naar de pareltjes van de Eifel ga,  omdat ze zoveel mooier zijn qua bezetting tov  onze Vlaamse Ardennen  :-\.  En nu nog zo'n weekje aftellen voor mijn jaarlijkse trip naar het Zwarte Woud  :D :D , waar ik ook weer verschillende rivieren heb geboekt.  Meer info hierover volgt nog. Hopelijk is het weer en de waterstand gunstig.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Jan Damman

Leuk verslag van een mooie visdag Gino,  ::duim::
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

FSCHAMP

Inderdaad Jan en dit is ook een dagje in het Eifel gebied zoals jij. Ik kan het alleen beamen dat het daar leuk vissen is en er zijn daar zeer veel mooie rivieren.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bert J.

Dat is de moeite waard! Mooie vissen!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

maurice

Mooie vissen Gino, maar vooral leuk verslag van een dag met vader en broer om niet snel te vergeten.

Veel plezier in het zwarte woud.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

jo flyfishing

Top. mooi verslag van een mooie dag.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

FSCHAMP

@ Bert : waren inderdaad zeer mooie vissen

Quote from: maurice on May 07, 2015, 07:27:38
Mooie vissen Gino, maar vooral leuk verslag van een dag met vader en broer om niet snel te vergeten.

Veel plezier in het zwarte woud.

Inderdaad Maurice het was echt een schitterende dag, die nog lang in mijn geheugen zal gegriefd zijn. Immers de laatste twee jaren ging mijn vader niet meer mee omdat het niet zogoed met hem ging en dit jaar lijkt hij terug de oude te zijn.  Hij is de man, die me leerde vliegvissen en samen hebben we heel wat water bevist al vliegvissend.

@ Jo : Bedankt man. Hopelijk kunnen we binnenkort eens samen achter de zeebaarzen aangaan.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

HappyFisherman

Gouden randjes genoeg geloof ik :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

Leuk om te lezen. Mooi gedaan!

Louis

Ziet er goed uit mooie vangsten en omgeving
In welke plaats zijn jullie geweest ?

EB86

Superdag zo te zien! Beter dan alle kleintjes die ik meestal vang in de Eiffel :)

Arie de Vries

Leuk verslag zo met mooie vis. Dankjewel.
Groet, Arie