Vangsten van het seizoen 2018

Started by Gerrit59, January 07, 2018, 10:37:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

Quote from: iMarco on May 30, 2018, 13:59:46
Ja, ik heb ook forel gezien (niet gevangen). Klein dat wel. Zit er ook grote forel? Heb wel een grote vis zien liggen in een pool maar kon niet zien of het forel was, al dacht ik van wel.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Naar wat ik begrepen heb is daar ooit door de plaatselijke vereniging broed uitgezet in de hoop weer een natuurlijk forelbestand terug te krijgen. Van oorsprong "hoort" forel thuis op de Boven Slinge en de zijlopen. Echter, "natuurorganisaties" zijn er voor gaan liggen, omdat er wat beschermde insecten zouden rondfladderen die (natuurlijk) allemaal door de betreffende forellen opgevroten zouden worden.

Nogmaals: dit is wat ik ooit begrepen heb. Misschien dat iemand hier het kan bevestigen danwel ontkrachten.

iMarco

Ik lees hier net nog een ander artikel over de boven-Slinge van drie gevangen grote forellen op een dag. In 2012 weliswaar maar toch....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

OlafB

Door die foto van de dikke ruisvoorn van het weekend ook maar eens proberen om een mooie ruiser te vangen, één van de mooiste vissen van NL :D

Bert J.

Heerlijk, die eerste zeebaars-aanbeet van het seizoen!

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

HappyFisherman

Donders Bert! Heb je zelden ook zo gelukkig zien kijken...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bert J.

Haha. Hele opluchting als je het niet meer verwacht op die stek. ;D
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

MichelG

Ik weet dat brasem over het algemeen geen hele populaire vis is, maar ik heb me er goed mee vermaakt afgelopen donderdag.
Tussen het onweer door wist ik op de ondiepe 'flats' van de Amsterdamse Gaasperplas meerdere brasems te vangen. Enkelen gingen er door het ondiepe water met flinke runs vandoor, ik wist niet dat brasems dit in zich hadden. Er zaten leuke formaten tussen, en het is altijd leuk om ze op zicht aan te kunnen werpen. Ze waren redelijk kieskeurig, maar een klein nimfje in hun buurt laten afzinken en doodstil op de bodem laten liggen, maakte ze vaak genoeg té nieuwsgierig dat ze toch even een hapje namen.

OlafB

Vandaag een nieuw pr egel gevangen ??? ... Ik dacht eerst dat ik een rat zag zwemmen maar het bleek een egel te zijn. Kon er niet zelf uitklimmen door de hoge wanden van het kanaal/gracht dus ik heb m een handje geholpen :)

Dick

je hebt hem verdiend bert mooie vi

Bone F

Quote from: Bert J. on June 03, 2018, 10:56:50
Heerlijk, die eerste zeebaars-aanbeet van het seizoen!


IJmuiden? Zou prachtig zijn als ze zich daar weer melden!

Bert J.

Dit was in de Europoort.
Worden ze nog niet bij IJmuiden gevangen dan?
Heb je de uitzending van Vistv xl gezien? Mooie zeebaarzen vanaf de noordpier
in het voorjaar.
Of het van dit voorjaar is, weet ik niet.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

MarcelN

Haha kijk jij dat soort programma's Bert? ;D
Nou Frans niet hoor en ik al helemaal niet, maar bekende stek zo te zien.
Elke paal icm de oevertekening op een foto is een sleutel als je de omgeving daar kent ::goodjob::
Vandaag weer lekker staan harken samen met Sepp, is ook leuk.

Bert J.

Quote from: MarcelN on June 04, 2018, 22:01:47
Haha kijk jij dat soort programma's Bert? ;D


Ja, alle soorten visserij vind ik leuk om te zien.
Dus jij weet waar dit precies was? Zou kunnen, jij als local daar maar stuur me maar een pb waar...
Geleuf er geen reet van, haha.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bone F

Wel leuk om te zien dat je hem/haar op een bruine squid had Bert, kan ik al die witte bindsels wegdoen en opnieuw beginnen! ;D

Bert J.

Geen squid, bruin/oranje ep-streamertje.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bone F

O, bedankt ik dacht toch effu.....Toch weer die fizzies of hoe ze ook mogen heten mooie kleuren combinatie eigenlijk een beetje herfstig ;D

Joost S.

#91
Ik had vandaag op een korsthengel een grote, dikke Winde van ongeveer 50 centimeter of zo. En zaten er nog veel meer.

Is een #5 sterk genoeg om die met de vlieg te belagen? Ik twijfel een beetje. Topsport of gaat die hengel het heel slecht krijgen?

Prachtige vissen ook weer zeg, die bakken van Windes.

MichelG

Ik vang windes over het algemeen ook altijd met mijn 5/6. In mijn ervaring is dat prima te doen, het meeste wat de winde doet is toch voornamelijk in het oppervlak spatten,  echte runs zijn er niet bij. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van het water waar je vist. Waar ik vis is over het algemeen nauwelijks stroming, ik kan me voorstellen dat een 50cm winde uit de hoofdstroom trekken wel een ander verhaal is.
Desalniettemin denk ik dat je met een #5 prima uit de voeten kan. Mocht het te zwaar worden is het gewoon een kwestie van geduldig drillen. Karpers van rond de 50cm vang ik ook met mijn #5/6, en ik denk dat dat wel hardere vechters zijn dsn windes..😁

Menno_siemensma

Quote from: Joost S. on June 27, 2018, 23:19:32
Ik had vandaag op een korsthengel een grote, dikke Winde van ongeveer 50 centimeter of zo. En zaten er nog veel meer.

Is een #5 sterk genoeg om die met de vlieg te belagen? Ik twijfel een beetje. Topsport of gaat die hengel het heel slecht krijgen?

Prachtige vissen ook weer zeg, die bakken van Windes.
Kan prima, je lijndikte is veel meer van belang voor die eerste flinke klap die ze kunnen geven, voor de rest is de dril niet zo hele spannend, maar op flinke stroming is 18/00 wel minimaal de dikte waarmee ik vis.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Joost S.

Het is een zeer langszaam stromend polderwaterje. Maar ok.... tof! Dan ga ik er voor.

Menno_siemensma

Quote from: Joost S. on June 28, 2018, 17:59:00
Het is een zeer langszaam stromend polderwaterje. Maar ok.... tof! Dan ga ik er voor.
Meestal vis ik hier op de beken in groningen gewoon met een 3/4 of de 5 als het wat hard waait. Als je met droge vlieg gaat vissen hoef je wat minder dikke leaderpunt te gebruiken maar aan de andere kant hoeft het vaak niet heel dun te zijn voor de winde, vooral als je ze wil scheppen is dun snoer vaak net wat te slap om die plotselinge kopschuddende vis te weerstaan.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Menno_siemensma

#96
Even een rondje goudzoeken in eigen wijk, de karper geprobeerd, 3 gemist maar helaas niks kunnen haken. De ruisers waren alom aanwezig al was het voornamelijk vingervisjes formaat. Met enige moeite door de WK4 die hier over groningen blies, toch een 10tal leuke 20tigers kunnen pakken. Later nog een groepje brasems semi paaiend en vretend gespot en een kunnen verleiden.
Tussendoor nog wat klein baarsspul wat ook vingerlengte max had. De brasem op de halve squirmy worm (soort van made idee) de rest op droge CDC sedge


begin is klein.

Worden al groter, deze had aaltje scholver op bezoek gehad.

Dit slag is al leuk, cm of 23.

goudklompjes uit de buurt.

Gelukkig kunnen landen met de hand, geen zin in een slijmfestijn in het schepnet... :-X
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

guidogast

Goed bezig! Prima vangst toch zo alles bij elkaar
::agree::

MartinT

Mooie Hollandse vangsten Menno.

Gerrit59