Na'apen :)

Started by Bone F, March 08, 2019, 09:25:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Ik vond de Moray Doone gebonden door Henk van Bork in het laatste VNV blad wel een uitdaging om na te maken en dit is het geworden. Kan altijd beter maar ken net zou ik zeggen.

Scaramouche

mooi gedaan. hoe lang doe je nou over zo'n vlieg? en waar haal je al die materialen vandaan, lijkt me vrij specifiek spul?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Chaisedieu


Bone F

#3
Deze was toch wat ingewikkelder dan het zich liet aanzien, Henk had er al voor gewaarschuwd 😊 Omdat ik incidenteel zo'n vlieg bind kost het mij aardig wat tijd, voor deze schat ik zo'n 10 uur alles meegerekend. Op Youtube is er een hoop voorbereid en zijn extra handelingenweggelaten . Ik heb die veren ed. door de jaren heen verzameld. Op beurzen en "oudere" vliegvis winkels vind ik nog wel eens wat. Een poosje terug stond er een hele verzameling veren op mp. en een clublid heeft die handel gekocht. Hij bindt geen
Full dressed zalmvliegen dus ik kon ff graaien! Met name in GB. is nog wel eea te koop, maar de exclusieve veertjes zoals Indian crow, Kori bustard en chaterer zijn niet  of uiterst moeilijk te vinden 10+ € per veertje is gebruikelijk dus als je er nog aan wilt beginnen................
Blind eye haken is ook moeilijk aan te komen, met hulp van forum leden heb ik er nog wat kunnen bestellen in GB.
Btw. ik ben altijd op zoek naar eigenaars van een blauwe ara, voor de staartveren, horns dus!

p.forel

De prijzen ja das niet normaal meer.
Daarom ook gestopt er mee.


Haken zijn er zat te vinden  mits je niet te erg aan bepaald merk vast zit .
10 euro per veertje valt nog mee😂😂😂zijn er veel duurder

Bone F

 ::agree:: Piet was maar een voorbeeldje, paartje Kori bustard, € 45.

MarcelN

Zo dan, dat maakt mij nog trotser met jou mooie cadeautje Frans ::wtf:: ::goodjob::
Staat hier mooi te pronken op een plankje ;)

Bone F


FSCHAMP

 ::goodjob::  Hier heb ik echt bewondering voor.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>