Bellyboat

Started by HappyFisherman, April 25, 2015, 22:06:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Gisteren voor het eerst in twee jaar de bellyboat weer eens uit de schuur gehaald. Ondanks het mooie weer stond er in Assen toch behoorlijk wat wind en dat was dus best werken om niet van de plek te drijven, terwijl ik daar eigenlijk vanaf de kant toch ook prima bij had kunnen komen. Die verrotte voetbalknieën van me zijn het er nu ook totaal niet mee eens en dat gesleep met al die extra troep is eigenlijk ook niet wat. Ondanks dat er zoveel nadelen zitten aan dat ding is er iets waardoor ik dat ding niet verkoop, hoewel ik niet echt kan zeggen wat ik er nog mee moet...

Wat moet ik er dus mee komend jaar..?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Verkopen...  :P

Ik had het zelfde probleem. Slechte knieën, ongetrainde spieren en gewoon geen conditie. Ben voorheen redelijk vaak op de Randmeren geweest, maar ik durfde steeds minder ver van de kant af. Harde wind en achterlijk veel vaar verkeer, hielpen daar niet echt bij.

Gevolg te weinig gebruikt, dus uiteindelijk maar verkocht...


Sieger

Bone F

Jammer mannen maar wat die knieen betreft is er veel mogelijk hoor. Een maatje van mij heeft een knierevisie gehad en flippert er weer lustig op los izijn bellyboot! En Sieger conditie is meestal ook flink te verbeteren en dat is zowiezo niet verkeerd.  ::duim::

maurice

Bram, in de schuur neer zetten heeft ook geen zin.
Als je knieën niet willen en je ziet tegen het gesleep op,
Gewoon verkopen die hap.
Maar dat is mijn mening.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

weerwolf

ik zeg k..........nee je weet het ook wel wat ik ga zeggen

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Marco B

Gewoon houden Bram. Heb al jaren kapotte gewrichten maar als je daar een beetje rekening mee houdt valt het allemaal best mee. Sowieso ga ik niet meer met de BB weg als de weersvoorspelling meer dan windkracht 4 opgeeft (gisteren OVM was voor mij een uitzondering) en je moet geen haast hebben in een BB. Verder zorg ik ervoor dat alles wat ik normaliter in mijn vest of jack heb al in de BB-tassen is opgeborgen en pomp ik het ding thuis op mijn gemak op en vervoer hem in z'n geheel in de auto. Het enige extra gesjouw zijn dus de BB en de flippers. En zorg voor goede flippers. Liefst extra grote zoals duikers gebruiken, waarbij het voordeel is dat je meer stuwing hebt en nadeel dat het meer kracht kost en bij overmatige inspanning eerder kramp kunt krijgen. Of speciale voor de BB waarmee je met minder kracht dezelfde stuwing krijgt als met de doorsnee BB-flippers.

Moraal van het betoog: Als je met een aantal zaken rekening houdt kun je nog best hele leuke dagen met zo'n ding beleven (sprak de kneus die gisteren met de harde wind op OVM toch iets te veel van zijn oude lichaam had gevergd :) en daarna voor dood thuis op de bank zat )
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

goswit

Misschien een domme opmerking , maar een electro motortje zou die geen uitkomst bieden. :-[
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

FrancoisCKX


Bone F

Marco grappig dat je ook voor grote flippers kiest. Bij veel flipperaars wordt je bijna verketterd als je zegt dat je grote flippers gebruikt. Ik voelde daar ook meer voor dus ben ik naar de lokale duikshop gegaan waar ik er in mijn onwetendheid achter kwam dat je voor "ons" werk "buitenvliezen" moet hebben. Die hebben een grote schoenmaat en een hielbandje dus geen gedoe met veters o.i.d. Ik kan er dus in met Waima water schoenen. Het tegenargument is dat je er niet mee kunt lopen maar dat hoeft ook niet omdat je ze heel makkelijk aantrekt, desnoods zittend in je je bb. Voor zo'n € 60,- heb ik prima filppers gekocht.

Marco B

Ik heb niets tegen grote flippers Bone maar gebruik ze zelf alleen maar wanneer er weinig tot geen wind staat. Ik behoor zo langzamerhand ook tot de oude mannen met een zeer beperkte conditie en zodra het weer vereist dat je vrijwel constant moet 'flipperen' krijg ik veel sneller kramp dan met kortere flippers. Op zulke dagen gebruik ik liever mijn Force Finns, puur omdat het veel minder kracht kost in vergelijking met welke flippers dan ook. Je hebt dan misschien wel iets meer slagen maken maar ik houd het wel veel langer vol zonder allerlei problemen.
Wanneer ik zou moeten kiezen voor slechts 1 paar flippers dan zou ik altijd grote nemen, maar prijs mef gelukkig dat ik over meerdere soorten beschik :)
Ik hoop ook dat Bram z'n BB lekker houdt en af en toe gebruikt want het is zo leuk en relaxed om te doen. Gewoon een kwestie van de juiste dagen met de juiste omstandigheden kiezen!
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

JB

Quote from: goswit on April 26, 2015, 18:01:03
Misschien een domme opmerking , maar een electro motortje zou die geen uitkomst bieden. :-[

Helemaal geen domme opmerking, ben de site even kwijt maar zag op een Amerikaanse site een bellyboat met t.h.v. de zitting een elektromotor .
Zo te zien een hele uitkomst!
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)