A&M hengelsport materiaal

Started by fly only, June 27, 2012, 12:03:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72



Mooi dat ie bevalt Wouter!
Veel plezier met je nieuwe set.
En 'slechts' 1 baars? Ik ben jaloers.
Het is mij nog nooit gelukt 1 baars te vangen   :-[
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

Wat is dat nou Gerrit? De baars hapt in alles wat voorbij komt.Probeer maar eens een klein poppertje,je hebt nog nooit zoveel lol gehad. :) :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Hilco de Visser

als je "het" maar snel en schokkerig binnenvist  ;)

wouter veuger

Sja,baars is meestal redelijk makkelijk vangbaar,afgelopen seizoen heb ik er bijna 300 gevangen,waarvan ongeveer 200 op de vliegenlat,vooral eind van de zomer was een heel goede periode met enorme scholen op het ondiepe,in dit jaargetijde is het vooral een kwestie van ze te vinden...

Met een Popper is leuke visserij ,maar in de winter niet echt effectief ,ze liggen nu toch een stukkie dieper.

Ook snel binnenvissen is mijns inziens niet echte nodig nu,vissen zijn nu echt een stuk trager als in de zomer/herfst.
Af en toe een rukje,en het streamertje dan weer rustig maar de bodem laten zakken.

Gerrit72


Tsja, mannen ben er ook niet trots op  :-\
Alle tips heb ik al eens geprobeerd (in eerdere topics stonden ook plenty tips).

Zelf prijs ik me gelukkig met alle massel die ik heb gehad, sinds ik begonnen ben met vliegvissen.
Alleen een baars is me kennelijk niet gegund (terwijl ik het zo'n mooi visje vind).
Ze volgen mijn snoekstreamers, bijten in m'n leaderknopen, maar een keer goed happen op een klein streamertje oid is er niet bij.

Ach...er moet wat te dromen blijven  :) het zal ooit wel eens lukken.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Hilco de Visser

nog kleiner streamertje  ::agree:: hard en snel binnen rukken

Gerrit72



Ik zal het eens proberen Hilco, thanx
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

Nou momenteel heeft het weinig zin om een streamertje keihard door het oppervlak te rossen hoor,beter een verzwaard streamertje boven de bodem laten dansen.


Hilco de Visser

ik verzwaar al mijn streamertjes en als ik die flink snel met schokken over de bodem trek , krijg ik altijd aanbeten .

op een of andere manier worden de baarzen getriggerd.........

maar het zijn wel Utrechtse baarzen misschien reageren die anders

wouter veuger

Ja als je maar bij de bodem vist nu,toch is het voor mij lastig als ik op een kanaal vis waar het 6 m diep is om "snel" over de bodem te vissen,hoe je je streamertje ook verzwaard,zodra je gaat strippen komt ie toch omhoog,zeker als je echt snel gaat binnen vissen.

Daarom vis ik in deze periode liever wat langzamer binnen,zodat ik vlak boven de bodem blijf.

Gerrit72



::agree:: zelfs met een zinkende glaslijn en klein streamertje, viel me op dat als je wat sneller stript, de streamer toch snel de hoogte in gaat. Ik zal binnenkort weer eens een serieuze poging doen. Inmiddels heeft een forumlid mij hulp toegezegd (waarvoor dank!) dus dan moet het me toch eens lukken een baars te scoren  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Hilco de Visser

ze zitten ook niet overal; de rakkers zitten graag tegen betonen kanten aan of rondom peilers bruggen enz.

en hier gaan ze graag voor roze dingetjes.......

Beertje

Gerrit, hengeltop laag houden.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit72



Mooie bruggen genoeg, nabij mijn woning, waar ik vroeger met een kleine shad of twister wel baars ving (ze zitten er dus wel).

En uiteraard top naar beneden Beertje. Een nieuw jaar, met 'n nieuwe kansen, moet toch eens lukken.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

sietzedevisser

Ligt het aan mij dat ik nu niet de site van A&M kan bereiken of zijn er meer mensen met dit probleem?

Ik ben benieuwd wie hier ervaing heeft met hun czech nimf hengel. Ik zit ieder jaar in het buitenland met het probleem dat ik zowel wil nimfen als met droge vliegen wil vissen. Dit lijkt me een ideale oplossing.

Jan Damman

A&M site ligt er even uit zag ik op facebook, Ddos aanval op de server.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

sietzedevisser


Ciniq

Om maar even een dood topic naar boven te halen, maar het volgende moest ik toch echt even kwijt..  Ik ben niet de persoon die normaal veel te zeggen heeft over winkels..  je haalt er je spul en that's it...  maar......

Deze week wat spullen besteld bij A&M, Gezien de prijzen had ik er eerlijk gezegd niet al te hoge verwachtingen van..  maar wat heb ik daar volkomen naast gezeten.

Stuk voor stuk allemaal topspul! o.a. een TFFR #3 besteld met een DT lijntje...  de combinatie werpt eerlijk gezegd fijner dan mijn sage die nu hoogst waarschijnlijk stof gaat staan happen....
Ook het kleine materiaal was allemaal 100% in orde.

En als klap op de vuurpijl kreeg ik, omdat ze de bestellingen konden samenvoegen, ook nog eens de verzendkosten terug....   Daar viel mijn bek van open, want dit soort dingen kom je tegenwoordig eigenlijk nooit meer tegen...

Top werk van die jongens!  Ze hebben aan mij gelijk een vaste klant erbij.

merijn1982

Ja deel je mening. En mocht er iets niet goed zijn word het super goed opgelost!
Tight lines!!

jur606

#69
Ik deel een gedeelte je mening (ben over bijna alle bestelling en leveringen en producten tevreden)

Toch 2 keer toch een gebroken hengel beide keren vrij snel na het ontvangen van de hengel, bijde keren bij het drillen van een klein snoekje, niet eens groot of hoor of iets vreemds gedaan
was bijde keren in 3e of top deel en dan ook een mooie rechte breuk.

Hengel aangeleverd dec 2012 daarna gewoon rustig de tijd gegeven, (ze wilde een leen hengel sturen maar dat vond ik niet nodig)
zou toch wel lukken voor eind april 2013 (nou weken verstreken en omdat ik toen meer visserijen dus zeg joh ik vermaak me die paar weken/maanden wel)
Toch na maandan paar keer gemaild op een gegeven moment was het,
er komt een nieuwe hengel dan wel deel mee komen bij de volgende bestelling (inmiddels na ruim een jaar nog eens gemaild)
Toen zou ik gebeld worden s'avonds niks vernomen.

nu zijn we 1.5 jaar verder en denk ik dat ik het maar als afgeschreven beschouwd (had voor april 2013 zoizo al een extra #7 gekocht als back-up) en ik denk zoals ik al aangeef dat ik hgem maar als afgeschreven beschouw.

Persoonlijk koop ik dus alleen nog klein materiaal Voor mij bij A&M geen hengels en andere dingen met garantie die koop ik nu via andere (web-shops winkels)





FlueFisker

Dat is minder inderdaad.
Ik heb er onlangs een lading havo leaders gekocht, echt super fijne leaders.
Zeer snel in huis ook dus dat was zeer aangenaam  :)
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

maurice

Nu woon ik in de buurt en kan snel ff langs wippen, en dat is een groot voordeel bij garantie als het nodig mocht zijn.
Verder bestel ik het liefst bij bedrijven die met track & tracé versturen.
De post tja laat ik me maar niet meer over uit.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Ciniq

Quote from: Cornico on April 09, 2014, 13:34:30
Dat moet toch normaal zijn?

Zou je zeggen he...  maar dat is dus helaas niet zo..  anders was het me niet opgevallen.
Ik heb meerdere praktijkvoorbeelden van leveranciers in computer onderdelen waar dingen dus echt niet zo geregeld worden.
Op deze manier omgaan met je klanten is voor mij een dikke plus... want ik zie het ergens anders niet.

FlueFisker

In de vliegvis wereld is het vooralsnog goed geregeld online is mijn ervaring. Karper spullen bestelde ik op een gegeven moment maar in Engeland omdat het daar wel voorradig was en in 5 werkdagen in huis. De post verprutst inderdaad heel veel, voornamelijk als het om enveloppe post gaat.
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

maurice

Niet alleen enveloppenpost hoor,
Kan me het van Gerardus nog herinneren, reel 6 weken achter in een busje van TNT post.
En dan nog geen eens SORRY voor het ongemak, niet voor de onvanger of de afzender.
En dat terwijl de afzender er op aangesproken.
::bbq:: ::proost:: ::proost::