2de selectiewedstrijd NK Park van Luna

Started by Flysselmeer, September 10, 2012, 20:15:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Flysselmeer

Voor wat betreft de eerste selectiewedstrijd van het NK, heb ik toch wel 4 vissen gevangen op een groene nimf.
Dankzij de info op het Forum! Dank. :)

Het komende weekend staat in het teken van het Vliegvis Festival van onze club maar ook om even te spieken (met hengel!) in het Park van Luna.

Heerhugowaard is de plaats, en het park van Luna ligt onder de vierkante wijk "Stad van de Zon". Zie Googlemap/Earth.
Precies recht onder het midden van deze wijk en dus rechts van het park is een rotonde met een BP station.
Nabij dit station is ook het parcour ?? Maar het blijft gissen want er is zeer veel water met legio mogelijkheden.
Ze hebben de mogelijkheid om op de dag zelf nog te kiezen welke kant we gaan vissen ivm met de wind.
Er zijn veel schelpenpaden, water, schelpenpaden, water, schelpenpa........ enz.......... ::blabla::
Bijzonder vind ik de inlaat van deze waterpartij. Deze borrelt op vanuit de grond. De kwaliteit van het water (wordt gezegd) is uitzonderlijk.

Ik ga als een vliegende vliegvisser even stevig pionieren. Hoe ziet het water eruit, wat kriebeld en vriemeld er door het water, snoekhotspots,
Baarsparcour, Blankvoornkuilen, brasempaden, posgeulen, fijne Kolbleibelletjes, ruisvoornzuilen........ enz........ ik bedoel ik weet het even niet meer??
Hierover later een verslag m.b.t. hoeveelheden vis, kleur en afmeting vliegen enz........
Eerst standaard met een rood tungstenschrimphaakje 16 over de bodem stuiteren, daarboven een baars lokkertje en daarboven weer een donkere Pt 14 voor jagende ruizers. Leader 12,10,8 of 12,10,10. (klinkt als kunstmest).
Hoge kans op wat brasemgeweld dan de andere hengel pakken met 14,12.
Brasemhengel kan ik dan tijdens de wedstrijd verwisselen met m'n snoekhengel. Maar dan moet ik ze wel eerst waarnemen. Anders is het zonde van de tijd.

Een paar linkjes dan nog,
http://www.freelandschap.nl/images/projecten/parkvanluna/parkvanluna-bk.pdf (pdf).
http://www.hosper.nl/index.php?page=heerhugowaard-zuid.
http://www.heerhugowaard.nl/inwoners/wat-is-er-te-doen/recreatie/park-van-luna/.

Tot later






mrproper

Eindelijk weer eens wat dichterbij peter.!!

Ook even wat makkelijker om wat voor te vissen .

nordbu

De plaats in het park bepaalt het soort vis dat je tegen kan komen. Als je wilt voorvissen mag je wel een week vakantie nemen. Pas op voor als de ganzen inkomen en je hebt ze niet gezien. Een ongeluk komt zelden alleen en soms zomaar uit de lucht. ;D
>>fang og slip<<

mrproper

helemaal gelijk .  gelukkig is het dichtbij dus kunnen we alle opties eens nader onderwerpen .

Hopen dat het riet niet te veel opspeelt

harlin

hier is er al flink gemaaid in de omgeving  ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

aalbrecht

vliegvissen is een passie

harlin

Het ging vanmiddag wel een keer door me heen: misschien is het wat om ff te kijken.
Zie aan het einde van de week wel wat het wordt.
Ben geen echte planner,  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

aalbrecht

vliegvissen is een passie

harlin

Zoals je wel gemerkt heb, ik was er niet.
Hoe heb je het gehad Aalbrecht?
Was het nog wat?
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Zeenimf

Wat ik er van gehoord heb ,was het zeer moeilijk  ::zucht:: ::bubbels::

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

harlin

Zag wat op FB staan bij iemand die er geweest is.
Had het ook al over moeilijk water.

Zelf ben ik nog even naar de coördinaten van Peter geweest.
Het was naatje. Maar wel lekker er uit.
Daarna de polder in om te snoeken,
Dat was ook naatje.
Heb wel witvis gezien maar had daar geen zin in om achter aan te gaan.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

aalbrecht

was heel slecht geen vis gevangen het lijk wel een forel put  ?en het andere water is weel leuk maar dan zomers is veel te ondiep . vis ga nu naar de diepere stuken . het woord weer onder de hengel nimfen op het kleine spul heb ik niet zo goed gevoel bij groetjes aalbrecht
vliegvissen is een passie

Troutbuster

Dat belooft niet veel goeds!! :(
wordt weer een "peuter" match dus

Gr

Jan
"Petri Heil"


aalbrecht

hoop het niet maar ga er maar van uit jan
vliegvissen is een passie