Vises

Started by Bone F, March 03, 2019, 18:21:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JEVDE

#50
Quote from: Bone F on March 03, 2019, 18:21:09
Na jaren van trouwe dienst wil ik mijn oude vise eens gaan vervangen voor een rotory/draaiende vise. Tijdens mijn speurtocht kwam ik heel veel moois tegen zoals Danvise, Peak, Stonfo. Mijn vraag is waar jullie je zoal mee vermaken en is een goedkopere vise (Danvise bv.) ook meteen een slechte vise. Dus laat maar eens horen. Dit topic zal wellicht al eerder ter sprake zijn gekomen maar ontwikkelingen gaan snel in deze.
Mvg. Frans

Heb zelf ook al een aantal jaren de danvise en die bevalt me enorm goed. Enige waar je echt op moet letten; er is een speciale methode om er voor te zorgen dat je de bek van de vice niet sloopt door 'm te strak aan te draaien. Is een filmpje van/over.  Let je hier niet op dan kan het wel eens zijn dat je al weer snel een nieuwe 'bek' moet kopen voor de vice. Overigens zag ik er deze week een op marktplaats staan voor 55 euro (niet die van mij).

Link naar de marktplaats-advertentie:

https://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/hengelsport-vliegvissen/m1384844300-vliegbind-vise.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Bone F

Rara van wie zou die zijn  ;D.......

MarcelN


jo flyfishing

Geen interesse, die van mij gaat nog minstens 5 jaar mee.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Bone F

#54
Zo hebbes, wat een verschil! Met alle respect voor de Danvise bezitters, dit is toch wel ff een ander stuk gereedschap. ;D

sjo

Let the fly be with you....

p.forel

Quote from: Bone F on March 16, 2019, 13:02:28
Zo hebbes, wat een verschil! Met alle respect voor de Danvise bezitters, dit is toch wel ff een ander stuk gereedschap. ;D

Kost dan ook 3 keer zoveel als de Danvice

Ben Tabak

Precies, geen eerlijk vergelijk... 👎

Bone F

 ::agree:: Ben was ook niet bedoeld als vergelijk. In de Danvise prijsklasse een goede keus, in de Stonfo prijsklasse ook een goede keus. Conclusie, iedereen blij!

Team

En dan heeft de prijs van de vise ook nog eens niets te maken met de kwaliteit van de vlieg die er af komt.

Ik zie mensen met dure vises en slecht gebonden vliegen.   (ik zelf)


En mensen met een im.regal  met prachtige vliegen.


Een ding hebben we allemaal gemeen, we hebben er erg veel plezier aan
NUNC  AUT  NUNQUAM

Bone F

Alweer  ::agree:: Heb ik ff mazzel een mooie gemiddeld dure vise en ook af en toe een mooie vlieg!  ;D

HappyFisherman

Ach, de lol is toch ook een boel waard..?  Zoals ze bij ons in Twente zeggen, veel plezier er mee 👍🏻
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bone F

Toep'n poep'n en achter de vise krup'n!