Roofblei streamertje

Started by Erwin, June 22, 2014, 18:04:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erwin

Aangezien ik binnenkort eens wil gaan vissen op Roofblei in de IJssel, moest ik daar passende vliegen voor gaan maken. Na enig google werk bleek dat onder meer kleine EP streamertjes het wel zouden moeten doen. Vandaag wilde ik m'n eerste streamertje gaan binden maar natuurlijk had ik geen EP in huis. Wel een oude klos nylon die nog van m'n opa was geweest.  Nylon uit de eind jaren zestig dus!
Toch leek het spul sprekend op het EP materiaal dat ik steeds op de internetplaatjes tegen kom.



Ik heb een stukje rood gekleurd met een watervaste stift en dat eerst ingebonden. Daarna het streamertje opgebouwd, met hier en daar een glittertje op de rug.
En zie hier, m'n eerste (N)EP streamertje.



[/URL]
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Sieger

Die knoop ik er met plezier aan...  ::goodjob::


Sieger

jeroenV

Probeer ook eens een zwarte Crystal Bugger, ik heb er veel succes mee gehad afgelopen jaren.


Erwin

Die zwarte bugger zal ik dan zeker ook proberen!

@Sieger. Bedankt, dat zie ik als een compliment.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

wouter veuger

Netjes hoor!,nu gaat iedereen weer graven in de kast opzoek naar oude klossen nylon ;D ::goodjob::

Gerrit72



Lekker creatief! Ziet er goed uit;

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

FSCHAMP

Mooie creatie en dit toont weeral dat bindmateriaal niet altijd duur hoeft te zijn of uit een vliegviswinkel moet komen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Plantje

Ziet er zeker goed uit! Maar belangrijker nog: vang hij ook roofblei? :)

En de boel goed zwaar genoeg maken zodat je het snel binnen kunt vissen natuurlijk!

Erwin

Ja Plantje, daar heb jij helemaal gelijk in. Ik heb de witte gisteren geprobeerd maar hij zonk voor geen meter, in ieder geval veel te langzaam. Ik moest er dus een loodje voor knijpen. Ik denk dat ik mijn volgende streamers inderdaad flink moet verzwaren. Maar dan heb ik ook een zwaardere hengel nodig. Met m'n vijfje tegen de wind in ging het maar net. Voor de rivier toch maar een #7 of #8 aanschaffen. Zucht, en ik wilde eigenlijk ook nog een #3  voor de voorns...
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

wouter veuger

Een stuk of 14 loodwikkelingetjes rond de haaksteel zal wel helpen.

En met een zinklijntje kun je lekker snel binnenstrippen zonder dat je streamer als een raket naar de oppervlakte komt.