Camp Kyllburg

Started by iMarco, May 10, 2019, 20:04:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iMarco

Hoi,

Met hemelvaart ga ik camperen in Kyllburg. Is er een maximum aan vergunningen dat wordt uitgegeven waardoor ik van tevoren iets moet regelen of is dat geen probleem?
Is de vergunning op de camping te krijgen?

Dank
Marco


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bone F

Volgens mij niet. Ze zijn op de camping verkrijgbaar. Ik ga volgende week die kant uit kan ik daar meteen even mijn "blauwe" vergunning laten vernieuwen.

iMarco

Quote from: Bone F on May 10, 2019, 20:10:25
Volgens mij niet. Ze zijn op de camping verkrijgbaar. Ik ga volgende week die kant uit kan ik daar meteen even mijn "blauwe" vergunning laten vernieuwen.

Ok bedankt. De staatsvergunning gewoon bij het lokale postkantoor neem ik aan?

Veel plezier!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gert

Quote from: iMarco on May 10, 2019, 20:18:23
De staatsvergunning gewoon bij het lokale postkantoor neem ik aan?

Gemeentehuis volgens mij.

En misschien ben ik er ook met Hemelvaart - met een clubje motorrijders. Maar ik neem uiteraard wel mijn visspullen mee, en moet mijn vergunning ook nog verlengen. Hoop dat dat lukt op vrijdag.

iMarco

Ow sh*'t. Dat kon wel eens lastig worden. Ik vermoed dat een vergunning niet alleen in de betreffende deelstaat geldig is mag ikhopen?  Kan iemand dat bevestigen?

In dat geval koop ik hem hier in emmerich net over de grens voordat ik vertrek.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bone F

#5
Inderdaad Gert gemeentehuis, wel een pasfoto meenemen. Ennuh het is geen deelstaatvergunning, die blauwe is landelijk. Ik wil hem best voor je halen hoor maar ik weet niet of dat persoonlijk moet gebeuren. Even toevoeging ik weet bijna zeker dat ze die vrijdag ook gesloten zijn, ze hebben volgens mijn ook een naam voor zo'n lang weekend.

maurice

De blauwe staats vergunningen kun je halen in Bidburg, kyllburg of gerolstein.
Pasfoto, paspoort (ID kaart) niet vergeten.
Maar ook bij jou vlak over de grens is mogelijk.
Misschien zelfs wel aan te raden, dan weet je zeker dat je hem hebt.
Dag kaarten zijn op de camping te krijgen en er is geen maximale uitgifte.
Soms lijkt het dan druk maar dat is op de geijkte stekken.
Van de ruim 6,8km zijn er plekken waar je bijna niemand tegen komt en vis genoeg zit.
Sommige plekken war men de hele dag staat te zwiepen haal je het beste resultaat in de vroege ochtend of late avond.
Voor veel vissers is dagje vissen toch van na 9uur tot een uur of 18.00.

Maar daar ging het niet om he.
Als je staats vergunning is verlopen gewoon voor de tijd bij jou over de grens verlengen of nieuwe halen.
Dat scheelt weer veel ellende voor het geval het gemeentehuis van keuze dicht zit en na het weekend pas weer open gaat.




::bbq:: ::proost:: ::proost::

iMarco

Bedankt Maurice! Duidelijk verhaal. Veel zin om mijn nieuwe splitcane voor de eerste keer op een Duitse rivier te proberen.

Cheers


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

holla999

wel een beetje voorzichtig hè, met dat nieuwe hengeltje!
Petri Heil
Peter

HappyFisherman

Veel plezier daar! Twee weken geleden geweest, vis genoeg en lekker tot rust komen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

iMarco

Quote from: holla999 on May 11, 2019, 11:26:09
wel een beetje voorzichtig hè, met dat nieuwe hengeltje!
Petri Heil
Peter

Hahaha Peter. Ook aan boord hier op het forum[emoji106]. Komt helemaal goed!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bone F

#11
Ffu een update tav van de staatsvergunningen. De mevrouw die ze uitgaf op het gemeentehuis is met pensioen en er is geen opvolger. Het gaat nu moeilijk moeilijk via de burgemeester, ongelofelijk! Roy en Melanie bemiddelen.
Zo zo is het ff duidelijker....😟

iMarco

Nog een update die misschien iets ouder is dan onderstaande info...

Melani gaf aan op afgelopen zaterdag:

"De dag vergunning kunt u bij ons bij de receptie of in het restaurant verkrijgen. De kosten hiervoor bedragen 15euro per dag"


Gr
Marco


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bone F

Beste Marco ik heb het over de staatsvergunning, ik denk dat iedereen wel weet dat je de dagvergunningen gewoon op de camping kunt krijgen/kopen.😊

iMarco

Ah ok[emoji736][emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ben Tabak

Voor wat het waard is.....in Gerolstein en Hillesheim kun je probleemloos je staatsvergunning  halen.
Grt. Ben

maurice

Quote from: Bone F on May 14, 2019, 20:09:32
Ffu een update tav van de staatsvergunningen. De mevrouw die ze uitgaf op het gemeentehuis is met pensioen en er is geen opvolger. Het gaat nu moeilijk moeilijk via de burgemeester, ongelofelijk! Roy en Melanie bemiddelen.
Zo zo is het ff duidelijker....😟

Dat is dus echt weer Kyllburg
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gert

Bedankt voor de update!

Wat is er eigenlijk nodig om een vergunning te verlengen? Is daar een speciaal formulier voor of zo? Dochter van een vriend woont in Heidelberg, dus als ik die mijn vergunning opstuur, zou zij het daar dan makkelijk kunnen regelen? Ik ga er tenminste van uit dat ze daar wel een gemeentehuis hebben.

Bone F

Wat verlengen betreft is het een beetje vaag. Soms mag je 1x verlengen soms vaker.😕

gijsie20

Quote from: Gert on May 15, 2019, 09:07:48
Bedankt voor de update!

Wat is er eigenlijk nodig om een vergunning te verlengen? Is daar een speciaal formulier voor of zo? Dochter van een vriend woont in Heidelberg, dus als ik die mijn vergunning opstuur, zou zij het daar dan makkelijk kunnen regelen? Ik ga er tenminste van uit dat ze daar wel een gemeentehuis hebben.

Ik heb vorig jaar weer voor 5 jaar verlengd in Gerolstein, van te voren had ik een mail gestuurd met mijn gegevens van de staatvergunning, en kreeg netjes een mail terug dat ik die vrijdag langs kon komen en ze alles zou klaarmaken alvast, zodat ik niet hoefde te wachten. Bij aankomst was alles al ingevuld, en klaar!

Groet gijsbert

Bone F

Door bemiddeling van Melanie op de camping kon ik een vergunning afhalen in Kyllburg maar ik had er reeds voor gekozen om hem in Bitburg (Verbandsgemeinde) te gaan halen voor de zekerheid, die deden ook niet moeilijk. Dat is nog wel eens een gok want ik ken ook verhalen dat ze bij zo'n uitgiftepunt om een fishereiprüfung vragen. Ik kan weer 5 jaar vooruit!

Mike

Heb je er toch 1 van 5 jaar kunnen krijgen ?
Ik begreep dat ze die alleen nog maar voor 1 jaar verlengen.
Zou mooi zijn want die van mij loopt einde dit jaar ook af.

Als ze om de fischereiprufung vragen is in mijn ervaring een kopie van je vispas of vnv pas voldoende.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

HappyFisherman

In Gerolstein geven ze ook uit voor 5 jaar.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

John

Bitburg indertijd gewoon voor 5 jaar een vergunning verkregen.

Was geen enkel probleem. Helpt wel als je zowel VNV alsmede vispas laat zien. ;)

Gert

Ik had in 2014 een verlenging gekregen voor 5 jaar. En op de vergunning zelf is genoeg ruimte voor nog wel een paar keer 5 jaar erbij.
Maar dat is dus al weer 5 jaar geleden. Toen kon je je vergunning nog opsturen en geld overmaken.
Is die mogelijkheid er ook nog steeds?
Ik ga denk ik sowieso maar eens bellen met het gemeentehuis in Heidelberg. Als het via een kennis lukt die daar woont, lijkt me dat het meest simpel.