welke vliegen zou je niet willen missen

Started by ben64, October 11, 2015, 18:24:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ben64

Als ik naar mijn vliegendoos kijk dan kan ik daar niet echt een lijn in ontdekken. Ik heb van sommige vliegen maar een paar exemplaren, maar daar zit niet echt een strategie achter. Ik wil daar komende winter wat verandering in brengen (lange avonden dus genoeg tijd om te binden  ;)). Daarom leek het mij wel aardig om te weten hoe je een basisselectie van vliegen voor Nederland maakt. Met andere woorden, wat is de top 5 in je vliegendoos? Red Tags, Pheasant Tails etc.??

jan114

Voor mij is het niet zo moeilijk nr 1 ritsd-14 nr 2 hazen oor -14 nr 3 catsjer -16 nr 4 red tag -12/16 en nr 5 buzzers hele variatie

HappyFisherman

Wil je dan gaan vissen op witvis, baars, snoek, karper, snoekbaars, roofblei of op de forellenput, OVM, Baggel of toch het zoute eens proberen op zeebaars of, of...?

Als je lange avonden hebt koop je er lekker een paar doosjes bij en knup je suf, heerlijk!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

ben64

Baarsjes en witvis zijn mijn eerste doel. Ik zie hier inderdaad mooie voorbeelden staan, zal mijn dozen maar eens proberen aan te vullen. Heb in ieder geval een mooi boek dat de technieken goed beschrijft, The benchside introduction to flytying. Voor ik die allemaal heb gebonden.... Dan heb ik geen dozen meer nodig maar een trolley aan de waterkant.