Zweeds Lapland juni/juli 2015

Started by Timvanp, February 07, 2015, 12:29:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timvanp

Mannen (en eventuele vrouwen  :-X),

een droom van mij is om een keer in Lapland te vliegvissen op salmoniden. Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op de mogelijkheden.
Ik zit te denken aan Zweeds Lapland. Echter, door de grote hoeveelheid informatie zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik gok dat er meerderen op dit forum aanwezig zijn die ervaring hebben met Zweeds Lapland.
Dit arrangement heb ik gespot: http://www.laplandtime.nl/arrangvliegvis.html
Ik weet niet of ik linkjes mag plaatsen. Zo niet; hiervoor excuses.

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Fijn weekend!

Tim
::new::

Twan

#1
Tim,

Ik kan je er nog niet zo heel veel over vertellen, maar ik kan je wel melden, dat wij ook naar zweeds Lapland gaan en ook noorwegen en ook in juni/juli. Laplandtime is ook onderdeel daarvan.

Ons tripje ziet er ongeveer als volgt uit:

7 dagen laplandltime,
dan 4/5 dagen borgefjell,
dan 3/4 dagen abjorneset,
dan 3 dagen zoutwatervissen met een boot en belly boat bij b.v. vennesund,
3 dagen naar de glomma (kvennan)

En dan naar huis  >:( >:( >:(

Jan Damman

Onder vliegvissen in Scandinavië staat er wel wat.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Timvanp

::new::

Twan

Hoi tim,

Om even terug te komen op Laplandtime. Gisteren heeft rob simons deze vis gevangen. Echt een plaatje!

Woensdag vertrekken wij naar lapland. Waarna we 1 dag bij fishcamp angra ook zullen arriveren bij laplandtime (op vrijdag). Zin in!!!!!!!!!! ;D ;D ;D

Heb jij nog geboekt?

[attachment deleted by admin]

Hidde

mooie vis!
ben wel benieuwd of de waterstanden en temperaturen jullie mee gaan zitten.. 

Twan

Quote from: Hidde on June 13, 2015, 15:23:31
mooie vis!
ben wel benieuwd of de waterstanden en temperaturen jullie mee gaan zitten..

Hey hidde,

De weersvoorspellingen zijn goed. Maar dat blijft altijd afwachten. Waterstand op de vindelalven is erg hoog door het smeltwater. Maar we kunnen dan altijd naar de juktan. Deze is gereguleerd, dus de waterstand is bijna altijd goed. Of snoeken op een meer vanuit een boot. Deze foto is ook op de juktan genomen. Nog 4 nachtjes en dan gaan we vertrekken. Gr twan

Hidde


Bone F


Hidde

Quote from: Twan on June 13, 2015, 15:29:08
Hey hidde,

De weersvoorspellingen zijn goed. Maar dat blijft altijd afwachten. Waterstand op de vindelalven is erg hoog door het smeltwater. Maar we kunnen dan altijd naar de juktan. Deze is gereguleerd, dus de waterstand is bijna altijd goed. Of snoeken ?????op een meer vanuit een boot. Deze foto is ook op de juktan genomen. Nog 4 nachtjes en dan gaan we vertrekken. Gr twan

snoeken kan in nl ook..  grote bruine forellen heb je hier niet in het wild..

Twan

Quote from: Hidde on June 14, 2015, 22:34:03
snoeken kan in nl ook..  grote bruine forellen heb je hier niet in het wild..

Als je de hele dag op de rivier hebt gestaan. Kan je savonds nog wel gaan snoeken. We hebben 2 boten met motoren tot onze beschikking. Waarom zouden we daar geen gebruik van maken? Snoeken op de popper is ook gaaf !!

sjoerd

Als je de hele dag(en die zijn heel lang in het Hoge Noorden) in de rivier hebt gevist heb je volgens mij niet veel puf meer om ook nog eens te gaan snoeken ;D ;D ;D

Twan

Quote from: sjoerd on June 15, 2015, 22:43:57
Als je de hele dag(en die zijn heel lang in het Hoge Noorden) in de rivier hebt gevist heb je volgens mij niet veel puf meer om ook nog eens te gaan snoeken ;D ;D ;D

Ligt aan je doorzettingsvermogen  ;)hehe, nee da begrijp ik, dit zal ook niet elke avond gebeuren, maar een enkele avond dan trekken we even door haha. Nu nog 2 nachtjes slapen  ;D ;D ;D

Twan

Quote from: Hidde on June 13, 2015, 15:23:31
mooie vis!
ben wel benieuwd of de waterstanden en temperaturen jullie mee gaan zitten..

Temperaturen zijn goed hidde. Vandaag goed verbrand haha. De vangsten zijn redelijk. De vindelalven is inderdaad nog erg hoog. Nog geen echte hatches, maar wel vis op de droge vlieg. Gr uit lapland.

Hidde

Enjoy..., enne ga lekker offline, verlies jezelf ff  in de rust..

Twan

Quote from: Hidde on June 21, 2015, 09:18:42
Enjoy..., enne ga lekker offline, verlies jezelf ff  in de rust..

Sorry dat ik online ben en dat ik antwoorden geef op jouw nieuwsgierigheden.  :)

Hidde