A&M hengelsport materiaal

Started by fly only, June 27, 2012, 12:03:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

McFly

Heren,

Heb een reel, lijnen, verklikkers etc gekocht. Bevallen prima.

Minder vind ik dat ik sinds medio mei wacht op een positief (hij is er) of negatief bericht (wordt niet geleverd) over de bestelling van een reservespoel voor de reel, anders dan dat de levertijd een probleem is en dat er geen zicht is op levering. Tegelijkertijd, en dat heeft mijn verwachtingen wel gemanaged, is mij door A&M medegedeeld dat het wel maanden kan duren.

Heb nu sinds 23 juni niets meer van de heren vernomen, ondanks mail rappellen. Kan aan de vakantieperiode liggen.
Mogelijk zijn zij mij vergeten te berichten. Ik wacht hun antwoord met belangstelling af.

Met groet, Marc

vliegvisserdorian

*&^#@ ik zat net eens te kijken bij de leaders maar dat is echt geen geld, 0,99euro voor een tapered leader ::wtf::

Gerrit72

Een 6#, 9ft, 7 delige reis-vliegvis-hengel, voor 80 euro (inc koker).

Bevalt mij goed, zit inmiddels in mn koffer, gaat morgen mee op reis  ;D.

The only difference between men and boys is the price of their toys.

ben

@mc fly, volgens mij zijn met vakantie, de winkel was niet open gisteren!!!!

Gerrit72


Manfred is (was?) er gewoon deze week (hij draaide de winkel even alleen). Op de site stond wel dat
bezoek op afspraak moest. Bellen kon/kan na 19:00 uur.

Ik werd zoals gewend super klantvriendelijk geholpen door Manfred (moest mn reishengel met enige
spoed hebben en die kwam mooi op tijd aan in het hoge noorden ;D)..
The only difference between men and boys is the price of their toys.

H. Middel

Niks dan lof over de levering,

Had een reel besteld + klein materiaal, binnen 3 dagen in huis.
Bij het uitpakken tot de conclusie gekomen dat ik de verkeerde maat reel had besteld. Gebeld met Manfred en gelijk netjes geholpen, super service.

Kwaliteit ziet er goed uit, maar kan ik pas beoordelen na het vissen. Maar op het eerste gezicht zeer robuust.

over 2 weken naar Tsjechie zal dan de reel, lijn en backing hopelijk ook even testen.

Schepnetje ziet er ook goed uit. De leaders heb ik nog niet uit de verpakking gehad net als het tippet materiaal. Maar voor die prijs kan je er geen buil aan vallen.

gr

Harjo

Koen

#31
ah, ze hebben de breaded leaders weer, direct maar even 4 besteld. Zijn gewoon de helft van de prijs die ik er normaal voor mag betalen :)

Ik heb nu verschillende dingen bij hun besteld. Alles is goed gegaan :) 1 keer wilde ik een ander schepnet maar die hadden ze niet meer, ze belden of de houten variant ook goed was :) vind ik wel goeie service :)

Jaspero

Heeft iemand ervaring met dat Jenzi knoopbaar staaldraad voor de snoekvisserij, wat am tackle aanbied?

Freek

Quote from: Harold on August 10, 2012, 10:06:19
NU paar sessies gehad met mijn nieuwe tff3, moet zeggen wel wennen om hier mee te gooien , vrij slappe hengel , kwam van een beginnerssetje abu 5-6#.
Iemand tips om wat strakkere loops te verkregen (grote hoek?)

Hey Harold, ik ging ook van mn Abu 5-6 beginnerssetje naar mn Inspire GS #3 die ik bij AM heb gekocht... was inderdaad behoorlijk wennen maar nu vind ik hem uiteindelijk toch al veel fijner werpen omdat ik die abu bijna nooit meer gebruik. Ik moet wel zeggen dat wanneer ik die abu weer eens gebruik (op vakantie voor forel gebruikt om 3 zware nimfen te kunnen werpen) dan is die #3 weer even wennen:p maar ik denk dat ik die abu binnenkort gewoon aan mn broertje doneer, ben ik direct van dat probleem af :) Verder heb ik ook een reel (http://www.amfishingtackle.nl/vliegvisreels/am-ac-flyreel--3/4-gunsmoke-1577) en 3wf lijntje van AM... allebei echt helemaal super

Denk dat mn volgende hengel een reishengel gaat worden en die gaat zeeeker ook van AM komen:D

wouter veuger

Quote from: Jaspero on August 24, 2012, 11:55:33
Heeft iemand ervaring met dat Jenzi knoopbaar staaldraad voor de snoekvisserij, wat am tackle aanbied?

jasper,ik heb door de jaren al een paar verschillende soorten knoopbaar staaldraad geprobeerd,maar moet de eerste nog tegenkomen die zich daadwerkelijk (fatsoenlijk) laat knopen,om over de betrouwbaarheid met snoektandjes nog maar te zwijgen...

diegene die jij aangeeft is ook maar 12lbs trekkracht,ik zou me er niet prettig bij voelen als ik hier een dikke meterbak op kreeg.
voor mij geen knoopbare rotzooi meer,ik maak gewoon mn ondelijntjes met 7 strand staaldraad of titanium, aan het begin van het seizoen maak ik gewoon een stuk of 30-40 onderlijntjes,alleen moet je even een goede krimptang aanschaffen,maar is de investering meer dan waard.

overigens gebruik ik voor mn ultra light onderlijntjes flexonit,das heel mooi soepel staaldraad,ik gebruik voor baars (en het incidentele snoekje) de 15 lbs versie,maar je hebt het ook in hogere trekkracht.

greetz!

Rene V.

Evenals Wouter heb ik ook verschillende soorten knoopbaar staaldraad/titanium en andere shit gekocht.Ben nu weer terug bij af.
Voor mij is dit Mason single strand/gewoon staaldraad dus.Aan beide kanten een oogje met in een oogje een crosslock speld van Berkley.Voor de oogjes heb ik een apparaatje,wat in het begin een gekloot is maar heb je het spelletje door gaat het als een zonnetje.Beide kanten afwerken met een stukje krimpkous en vangen.
Vang je een grote kopschuddende,springende spinstang slopende snoek,gewoon even de spindraad door duim en wijsvinger halen en is weer recht.

Groet Rene V.

Emre

Wat voor betekenis hebben de letters achter de hengel namen , bv. TS, SL, Z1, FX, TSFR.
Ik ben namelijk van plan een hengel voor op zoutwater aan te schaffen.

Hebben ze enige invloed op de hengel of zijn het maar "gewoon" letters?

golddigger

Hoi Emre
De tffr #3 staat voor the first fly rod
Groet Perry

W3stland

        A&M 3 lb Nymph/Wet Fly Cast ( Multi Shot) 9 ft€1.251€1.25
A&M Braided Leader 6 ft -15 lb€3.251€3.25
A&M leaderloop 30 lb 15 cm Yellow/green (3 voor 0,99) Shrinkable€0.991€0.99
Tapered leaders€0.991€0.99
A&M WF5F SINK TIP "Orange /Black" welded loop€12.951€12.95
A&M "Green Label " 1000 NIEUW !€7.951€7.95
A&M Leader wallet€8.951€8.95
A&M "Premium" Leather Straightener€1.951€1.95
A&M Leader/Tippet Ring 2 mm€1.951€1.95
HI-TEC "Fluo yellow" Ultra Slim Backing 25 lb€3.951€3.95
A&M Backing 50 meter 20 LB " Fluo Orange "€3.251€3.25

Zo... Maar eens kijken hoe al dat AM spul bevalt.. Hoop t di binnen te hebben maar was 3 dagen levertijd dus zal wel wo/do zijn .. Ik ben benieuwd..
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

Emre

Ok dank jullie wel.
Ik heb al wel wat vaker wat besteld op A&M alleen geen hengel.
Zijn er mensen die al wat ervaring hebben met de zwaardere hengels?
Voorlopig ben ik niet teleurgesteld in het bestelde materiaal.

Emre

Persoonlijk wil ik een langere hengel een 10ft.
Twee opties voor de A&M , een 7 of een 8 .

Ik denk dat een langere hengel makkelijker is voor bv rotsen of ander obstakel
en misschien wat meer afstand met het werpen.
Over de aftma ben ik nog niet uit hoe lichter des te leuker de sport,
alleen weet ik niet of juist de 7 geschikt is voor de vis (zeebaars) en de "vlieg".

Bert J.

Voor zeebaars zou ik voor een acht gaan. Niet omdat je op een zeven geen zeebaars kunt drillen, maar aan zee staat altijd
wind. Een ruige visserij, regelmatig aan de stenen vast zitten. Met een acht heb je net wat meer body.
Wat lengte betreft, zou ik een negen voet nemen. Tien voet is werpt zwaarder, niet alleen  tegen de wind in.
Bijna alle zoutwaterhengels worden als negen ft geleverd.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Jasper

Ik ben juist overgestapt van negenvoets naar tienvoets hengels, ook op zout.
Ik en mijn vismaten vissen met tienvoeters op bonefish en vinden het ideaal voor presentatie en met lange leaders.

Bij zeebaarzen is het veelal iets minder een issue, daar heb je vaak meer te maken met een hoge achterwal en is dus de lengte van de belly van de lijn weer belangrijker. Ikzelf vis op zeebaars met een 9ft #8, maar zou net zo graag een 10ft gebruiken, vooral met het oog op tropentrips.

quaden

iemand ervaring met de #5 9ft voor €69.95???
zelf heb ik een 6/7 en een 3, maar als ik in de warme maanden naar noorwegen ga wil ik een 5# aanschaffen.

hoor het graag!!!

Hilco de Visser

ik heb een paar hengels van die jongens en die zijn helemaal goed  :)

specifiek met dat vijfje heb ik geen ervaring

maurice

Quote from: quaden on December 27, 2013, 18:20:18
iemand ervaring met de #5 9ft voor €69.95???
zelf heb ik een 6/7 en een 3, maar als ik in de warme maanden naar noorwegen ga wil ik een 5# aanschaffen.

hoor het graag!!!

niks mis mee
::bbq:: ::proost:: ::proost::

quaden

@maurice jij hebt hem neem ik aan?

wouter veuger

Quote from: quaden on December 27, 2013, 18:20:18
iemand ervaring met de #5 9ft voor €69.95???
zelf heb ik een 6/7 en een 3, maar als ik in de warme maanden naar noorwegen ga wil ik een 5# aanschaffen.

hoor het graag!!!

Ik heb hem gisteren binnen gehad,ziet er schitterend uit!,het is een midflex hengeltje en daar was ik ook specifiek naar opzoek,ik hou niet zo van heel snelle hengels.

Ik zal hem hoofdzakelijk gebruiken voor baarsvisserij met kleine streamertjes,maar ook voor dikke ruisvoorns en winde bijvoorbeeld acht ik hem zeer geschikt...

Zondag ga ik hem inwijden :)

maurice

Quote from: quaden on December 27, 2013, 21:30:33
@maurice jij hebt hem neem ik aan?

heb hem een paar keer in handen gehad, fijn hengeltje.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

wouter veuger

Gisteren even mijn nieuwe AM 9ft #5 getest.

Ben met kleine streamertjes achter de baars aangegaan op het kanaal,de baarzen hadden er niet zoveel zin in,uiteindelijk maar 1 gevangen.

Maar de hengel is absoluut goedgekeurd,werpt echt ongelooflijk prettig en relaxed!

Ik heb zowel met een #6 intermediate als met een #5 zinklijn geworpen,en met beide lijnen wierp de hengel meer dan prettig...
Kortom deze hengel is een absolute aanrader met een geweldig goede prijs/kwaliteitsverhouding!

Mochten er nog mensen zijn die twijfelen,ik zeg doen ::goodjob::