Waar is dat mooie viswater?

Started by RonM, May 29, 2011, 08:35:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RonM

Omdat ik lid ben van "De Brasem" in Dalfsen heb ik ook zo'n mooie vergunning van "Vereniging Regionaal Viswaterbeheer". Het gaat over de IJssel- Vecht- en Zwartewaterdelta. Er staan heel wat mooie wateren in het boekje. Een groot aantal van de wateren zijn goed te vinden op een kaart. Maar een deel is voor mij onvindbaar. Met Google kan ik na veel gepuzzel nog wel wat vinden.
Ik vroeg me af of iemand van deze wateren een mooi kaartje had gemaakt waar ze allemaal opstaan? Zoiets als op visplanner.nl. Het zou overigens ook aardig zijn als deze wateren op visplanner.nl erbij gezet zouden worden!
vliegvissen: een
eindeloze puzzel

hendri

bij de vvv kantoren is een boekje te koop van de overijsselse vecht en daar staan alle mooie visstekken van de vecht in. plus een route beschrijving. ;)

Henry

Hengel op de rug gebonden, op de fiets stappen en dan maar zoeken. je komt zo de meest leuke watertjes tegen. Maar of je overal mag vissen  8) met de door jouw aangeschafte vergunning is dan weer een tweede.

dartmayor

Dalfsen is zo'n 18 minuten van de regge af waar we gisteren met zijn allen hebben gevist.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Rossie69


Plantje

Quote from: dartmayor on May 30, 2011, 11:24:44
Dalfsen is zo'n 18 minuten van de regge af waar we gisteren met zijn allen hebben gevist.
Maar op de Regge moet je wel de leuke en mooie stekken weten te vinden. Grote delen van de Regge zijn nog ingericht als een bijzonder lelijk kanaal :(

Rossie69

waar wij zijn geweest niet :)

bijzonder mooi stuk,maarja is verboden terein.

dus dat zal het verschil wezen.


RonM

Ik heb de vereniging regionaal viswaterbeheer gevraagd. Ook zij hebben niet een kaartje waar al die wateren op te vinden zijn. Ik krijg nu een oud kaartje van alleen Zwolle.
Voorbeelden van wateren die ik niet kan vinden: Molensloot, Marswetering, Kolkwetering. Van anderen, bijvoorbeeld Herfterwetering, is het begin en eindpunt niet duidelijk.
Wellicht dat nog iemand een idee heeft.
vliegvissen: een
eindeloze puzzel

hindick

ik weet dat er in het verleden in groningen in de kijkenjatstraat een winkel was die gespecialiceerd was in kaarten.
misschien dat daar een oude stf kaart te vinden is waar de oude weteringen en namen op staan.
zelf ooit eens een wandel kaart gevonden van een route in finland. of all place  ???

Rossie69

google earth dan of maps weet ik het hoe het ook heet of gebruikt wordt.


Plantje

Nou, ik moet RonM gelijk geven: Google Maps valt vaak vies tegen!

En op de Visplanner kun je wel een naam van een viswater invullen...dan zoomt ie een heel eind in, maar verder mag je het nog altijd zelf uitzoeken! En inderdaad: nog lang niet alles staat op de visplanner.

Ik denk dat de methode die Henry beschrijft nog wel een hele goede is! Gewoon rondfietsen/rijden en op zoek naar mooie stekken. Het is gemakkelijker om van een stek uit te vogelen of je er mag vissen dan dat het is om op een kaart mooie visstekken te zoeken.

Maar wat voor soort water zoek je? Stromend? Stilstaand? Breed, diep?