info ronde bleek

Started by kees, April 18, 2016, 08:09:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kees

Het gaat eindelijk gebeuren ::dance::, ga as zaterdag voor de 1e keer naar de ronde bleek.
Wie heeft er info en nuttige tips om niet te blanken ::hulp::, ook advies over vliegen die ik daar kan gebruiken is van harte welkom.

Alle info wordt zorgvuldig en serieus mee omgegaan ;D ;D ;D

Alvast bedankt, Kees

jo flyfishing

Donderdag waren het buzzers dicht bij de kant gevist, en lange zwarte streamer (snake) aan een intermediate, traag in de bovenste waterlaag gevist.

Heb er ook 2 op een zwarte klinkhammer gehad die vroegtijdig losschoten (ttz voor ze in het schepnet lagen).

Was wel een zonnige dag, met toch een beetje wind.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

kees

Dank je Jo voor de info  ::top:: 
Ga dit op zeker ook proberen

merijn1982

Kleine zwarte droge vliegjes schijnen het ook goed te doen als ze hoog zitten. Ik zie hier tenminste geregeld berichten van voorbij komen op facebook. Maar zou zeker gewoon even informeren bij de beheerder/ medewerker ter plekke. Zij weten vak wel wat er op het moment goed werkt. En verder blijft het natuurlijk vissen dus zekerheden heb je nooit
Tight lines!!

kees

Merijn,

Ik realiseer me ook dat tips geen garantie geven,
maar als het effe niet lukt is het wel fijn om dan toch wat tips te hebben van meer ervaren vissers.

jo flyfishing

#5
Meer ervaren?  ???  was de eerste keer dat ik viste op DRB. wel al wat op gelijkaardig reservoir gevist, maar daar zit minder vis op  8)

Als je op facebook zit, neem dan even contact op Eric Hehemann, hij is de man daar.
En Jan Kursten, de eigenaar, zal je ter plaatse ook wel wat tips geven. Er zijn trouwens een aantal vliegen / streamers te koop daar ter plaatse.

Success in ieder geval.

Quote from: kees on April 18, 2016, 15:42:09
Merijn,

Ik realiseer me ook dat tips geen garantie geven,
maar als het effe niet lukt is het wel fijn om dan toch wat tips te hebben van meer ervaren vissers.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Troutbuster

Keessie!!!

Gaat gaaf worden makker!! ;D

Weet je wat bloedstollend gaaf is daar ??? (en niet alleen daar!)

Een grote foam Hopper, met als dropper een "Daddy Snatcher" of een hertenharen sedge

Lekker snel door de oppervlakte "raggen" en af en toe een pauze inlassen

Als "haaien" komen ze er op af!!

Wees alert, want je schrikt je een hoedje!! ;D ;D ;D

Succes en we horen het wel!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


merijn1982

Uiteraard kunnen tips je helpen! Al zal je soms de puzzel zelf moeten oplossen... ik hoop dat je iig een mooie dag hebt en een paar flinke vissen mag vangen!
Tight lines!!

kees

Jo,
Jij ben al een keer geweest dus meer ervaren toch :o

Janneman,
Ik heb dat filmpje van Hans Bock met  foam hoppers gezien is  ::agree:: erg spectaculair en ga ik ook zeker proberen.

Merijn.
::top:: We gaan gewoon van alles proberen, en wie weet ..............

mrproper


kees

Dank je wel William   ;D

iMarco

Gisteren ben ik ook voor het eerst naar drb wezen vissen. De ochtend was taai en leverde voor ons twee geen vis op. Richting de middag wel steeds meer oppervlakte activiteit. Uiteindelijk in de middag circa acht vissen weten te landen allen op de droge vlieg. Gelijk even een mooi eerste pr regenboog gezet van 65 cm.






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

merijn1982

Tight lines!!

Gerrit59

Dat is toch een mooi begin!

Gerrit

kees

#14
zaterdag 23 april voor de eerste keer met m'n zwager gevist in de ronde bleek,
advies was droog, er was redelijk veel activiteit aan de oppervlakte, of anders diep met de buzzer.
Op een vlot met droog begonnen maar de vis was niet erg gretig, wel kijkers maar geen echte takes.
Het weer was ook erg wisselvallig, regen, harde wind, hagel, sneeuw en af en toe ook zon,
en ook vlgs de cracks daar was het vissen "taai"
Toen enige tijd met een foam hopper gevist, veel achtervolgingen, wel spectaculair maar ook niet echt succesvol,
hebben 1 mooie forel kunnen landen.
Later nog met streamers gevist aan intermediate lijn en zo nog 2 vissen gevangen,
laatste uurtje even de buzzer eraan en zowaar nog een mooie forel, en zo een mooie visdag afgesloten.
Maar dit vroeg naar meer, dus ook de zondag terug gegaan.
Met tips van gids Eric, die ook onze montage verzorgde direct met de buzzer gestart
en een prachtige dag gehad  al was het weer nog wisselvalliger als zaterdag totaal 9 mooie vissen onthaakt,
veel lossers en ook nog een aantal malen lijnbreuk.
Gaan zeker nog een keer terug, wat een mooi water en prachtige sterke vissen en de behulpzaamheid van de gidsen is ook geweldig kortom een geweldig weekend.

JB

Quote from: kees on April 19, 2016, 08:06:49

Janneman,
Ik heb dat filmpje van Hans Bock met  foam hoppers gezien is  ::agree:: erg spectaculair en ga ik ook zeker proberen.

Ben gek op filmpjes, waar is deze te vinden?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

iMarco

Ja inderdaad! Zien!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mike

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

iMarco

Gaaaaf wil ik ook[emoji38]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

JB

Ja die Gurglers zijn wel leuk   ;D
Maar begreep dat er een filmpje was met Hoppers..
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

iMarco

#20
Quote from: kees on May 02, 2016, 07:58:43
.....
Met tips van gids Eric, die ook onze montage verzorgde direct met de buzzer gestart.....

Mooi Kees... Gelijk verslaafd en de zondag gelijk terug...
Eric heeft ons afgelopen donderdag  ook op weg geholpen. Altijd prettig om een beetje hulp van een lokaal bekende te krijgen zo'n eerste keer.

kees

Johnnie,

is inderdaad het filmpje met gurglers maar "what's in a name" de beleving is hetzelfde.

JB

Quote from: kees on May 03, 2016, 08:12:25
Johnnie,

is inderdaad het filmpje met gurglers maar "what's in a name" de beleving is hetzelfde.

Hahaha als ze bijten wel Kees :D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)