Toch maar weer wat gebonden.

Started by jur606, February 10, 2013, 19:56:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jur606

had eindelijk wat materiaal binnen gekregen (ok ook pas besteld :P)
Vandaag omdat ik toch niet kon vissen, maar eens een poging gewaagd om wat vliegen te maken sommige waren helemaal niks sommige gingen er al wat op lijken







vond ze toch wel enigsinds geslaagd.

Moderator

Gaarne enkel opbouwende kritiek aub.

maurice

leuk,

kan stukken beter maar je hebt de slag te pakken.


wie is Moderator?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hilco

Quote from: maurice on February 10, 2013, 20:22:22



wie is Moderator?

De eerste de beste moderator die iets ziet wat niet volgens de forumregels gebeurt.
beschouw het maar als "het team"

jur606

zo ze zijn sprakeloos :) alleen maar .............
:) lol schieten mag op zich wel hoor, zijn 1e creaties met de spullen (tuurlijk kan het 100keer beter maar zijn pas de 1e 20 ofzo die ik gebonden heb:P)


dartmayor

Op zich zal je er wel mee kunnen vangen hoor.

Maar wil je ze netter hebben:
Iets kleinere hackle.
Vooral bij de zware redtag is de hackle veel te groot.

Probeer het plukje rode wol netjes bovenop de haak te krijgen en niet ernaast.

Probeer de pauwefibers helemaal tot aan het oogje/goudkopje te krijgen en gebruik niet teveel binddraad om de vlieg af te binden.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

catchem

Sommige lijfjes zien er al best goed uit, de afwerking kan beter, het ziet er nog rommelig uit, vooral blijven oefenen en er lol in blijven houden.
voor de rest  ::agree:: met dartmayor

maurice

#7
bekijk deze video eens, kun je nog veel van opsteken.
zie het verschil

http://vimeo.com/19288055

http://youtu.be/QzacTX6sfOg
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

Quote from: jur606 on February 10, 2013, 20:26:35
zo ze zijn sprakeloos :) alleen maar .............
:) lol schieten mag op zich wel hoor, zijn 1e creaties met de spullen (tuurlijk kan het 100keer beter maar zijn pas de 1e 20 ofzo die ik gebonden heb:P)

nee zijn ze niet.
zijn sprakeloos gemaakt ;)


PS, zie ook dat je er wat hebt gemaakt met cdc veertje, zijn die als droog bedoeld?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Patrick(WF)

Groet Patrick

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::


dartmayor

PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Patrick(WF)

Groet Patrick

Hilco

Quote from: Patrick(WF) on February 10, 2013, 21:04:15
Ah ja ik heb er nu 1tje.

de 2e eronder komt zo ..........gaat ergens iets mis ........

Patrick(WF)

Ja ja ik heb ze ook alle 1. En inderdaad alleen de onderste, maar da geeft nie.
Zolang ze voor de topic starter maar zichtbaar zijn.
Groet Patrick

Beertje

#16
@Jur606,alle begin is moeilijk,Maar wat mij opviel is;De rode staartjes zijn van sommige nimfen (naar mijn smaak)wat te lang.
Een mooie lengte vind ik 4 a 5 mm.
Ook staat het beter als het staartje midden boven op de haaksteel zit.Vaak verschuift het wollendraadje als je de eerst bindslagen maakt.Dat kun je voorkomen door eerst 2 losse slagen te maken, en die dan aantrekken.Wat ook helpt is;Laat de bobbinhouder naar beneden hangen,steek het rode wol met 2 handen tegen de draad aan en trek het nu omhoog tot op de haaksteel door de druk en gewicht van de bobinhouder blijft het zitten nu.Nu kun je verder windingen naar voren maken en weer terug.De rest weet je wel.

succes.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Plantje

Zijn weer wat goede tips voorbij gekomen!

jur606

#18
haha dat van het sprakeloos weet ik was ook dubbel bedoeld :)

Staartje lang te lang. Zou zeker zo kunnen, kunnen altijd korter geknipt worden (dat lukt nog wel)

En ja sommige vallen onder de catogorie het gaat, sommige zijn een stuk minder en sommige denk ik he dat lijkt een beetje ergens op wat ik voor ogen had :)
(voor mij dan he er zullen er vast zijn die als ze dit binden haak leeg trekken en opnieuw beginnen ach vind het wel geinig:P)

Ik lees zeker de tips, en probeer het een beetje toe te passen, vooral om het mezelf wat makkkkkelijker te maken (wat zit ik soms te klot.....)
En sommige zullen ook bij het zien van de foto's denken die heeft 2 linker handen (op die gebied jah zeker nog wel:P)

kan ik btw helemaal mee leven, Ik hoef niet het mooist beste en prefecte vliegje te binden,misschien ooit mee wil nu vis vangen met eigen gebonden vliegjes
(daarom plaats ik ook mijn vliegen die ik geknutseld heb en zijn er vele die ze veel mooier makkelijker en beter kunnen binden  ::agree::)

Zijn de 1e echte vliegjes gebonden (zeker dat priegelwerk klein is nog neit helemaal lekker) Ook het vrij veel binddraad gebruiken had ik al zoiets dit moet beter en makkelijker kunnen, met afbinden kan zeker wat beter minder en soms lukte dat, soms ook nog niet .

Ik kan me zeker wel vinden en heb er geen problemen mee in de commentaren en opmerkingen.
Ik heb de materielen gevoeld, en beetje gezien wat het doet, Heb lekker paar uur zitten knutselen, en gelachen om mijn vrouw en kinders

Tot groot aandacht van mijn kids en vrouw (die nog even jij met kleine dingen priegelen had ik nooit verwacht ziet er niet uit hoe je zit te stuntelen Bedankt schat :P) kids die steeds kwamen kijken en lekker mee bemoeien.

Ik heb genoten en nu eens wachten op mijn 2 bestelde boeken (misschien leer ik daar ook nog wat van  :o, en een club/vereniging zal ik vast veeeel meer leren maar ja eigenwijs he :)

Ik ben dan wel weer zo eigenwijs dat ik zeker nog mooiere ga binden,
maar op deze toch echt vis ga vangen :)



Beertje

@jur606,opbouwende kritiek is goed.En geloof me,we zijn allemaal met vliegen begonnen die vol met bind fouten zaten.
Maar er is een geluk,"de vissen hebben geen verstand van vliegbinden" ;D ;D.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

harry

je hebt helemaal gelijk beertje

ik heb het mezelf 25 jaar geleden ook maar uit een foldertje proberen aan te leren
en die eerste vliegjes zagen er ook niet uit maar inderdaad wel visjes aan gevangen

jur   gewoon de tips ter harte nemen en dat gaat het vanzelf beter
het is gewoon een kwestie van  oefenen en nog eens oefenen en dan komt t wel :)