3 dagen zeeforel in Fyn

Started by Arjan Maat, April 25, 2013, 15:12:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arjan Maat

Wij zijn terug thuis, alle zeeforel zwemt weer in de Deense zee ;-)



http://www.pro-flyshop.com/blog/2013/4/25/3-days-of-sea-trout-preview



Ik lijk de betreffende plaatjes niet tussen de regels tekst te kunnen krijgen, gelukkig ging het vangen van zeeforel iets " makkelijker" dus vandaar de link . . . . . sorry!

TL Arjan

DocSalmo

Je maakt ons allen nieuwsgierig Arjan :)  Ik zal vanavond nog eens kijken of de foto's tegen dan al te bewonderen zijn.


jur606

jaja zaterdag ook die richting uit voor een weekje met het gezin
(al vang ik er maar 1 ben ik al blij :P)

ben benieuwd naar het verhaal maar dat zal door mij pas bij terugkomt worden gelezen vermoed ik,
Nog tips Arjan? :)



Autumnfly

Krijg net tel uit DK van een vismaatje vandaag 7 stuks  waarvan 2 80+ en 1 70+ de rest alles in de 60 , ook nog verschillende lossers gehad en veel plukkers was echt een top dag , trouwens de hele week goed gevangen , ik ga het een zaterdag maar eens voor een paar weken proberen.

Bert J.

Moooi! Wat een joekel van een zeeforel!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Arjan Maat

We hebben idd een aantal heel mooie vissen weten te vangen, de mooiste 4 waren 55+ de grootste van 71 cm was 3,2 kg ;-)

TL Arjan

DocSalmo



Da's zowat de "kleinste vliegvisser" die ik al gezien heb :)

Krijgt die korting bij de aanschaf van een nieuw waadpak of zo?

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Bert J.

Was Pieter Bas de gelukkige?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Arjan Maat

Hoi Bert, uiteindelijk zijn we alle 4 heel gelukkig. Maar PB heeft idd op zijn eerste zeeforel trip in DK op de 3e dag 2 mega vissen mogen vangen 63 en 71 cm  ::goodjob::

We hebben in de 3 dagen, 19 zeeforellen gevangen.

TL Arjan

Bert J.

Ja, de gelukkige om die grote te vangen, bedoelde ik inderdaad. Jullie hebben erg goed gevangen dus.
Ook anderen vangen goed momenteel. Zou dat door de lange winter komen?
Mooi man. Als ik de verhalen lees en de foto's zie, heb ik enorme zin om daar nu in het water te staan...
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Dick

ja Bert mijn idee, word momenteel goed gevangen, misschien in de herfst nog even kijken, ne nog gefeliciteerd met jullie mooie vangsten

mvg Dick

hedzer

Zo te lezen en te zien een geslaagd feestje  ::goodjob::

Heintje Davids

Mooie vissen Arjan. En vooral leuk voor PB zijn 1e keer, vlak aan de kant gevangen? Want met die korte beentjes kan die vast niet diep waden  :)

@Bert Erg goed gevangen lijkt mij wat overdreven. Het formaat van de vis maakt dat je met een enorm tevreden gevoel er op terugkijkt. Maar uiteindelijk betekent 19 vissen, in 3 dagen, met 4 man nog geen 2 vissen gemiddeld per dag. Persoonlijk zou ik er voor tekenen, daar niet van, maar uiteindelijk is dat een redelijk normaal gemiddeld aantal dat je kunt verwachten.

Troutbuster

Hmm ik had 11 st. in 6 dagen!!
Gemiddelde klopt dus wel, echter had ik 3 dagen een blank, 2 dagen van 5 st waaronder een 60+ vis, en 1 dag van 1 vis!
Het wisselde enorm, maar dat deden de omstandigheden ook!!
Wellicht vandaar!

Ik ben er in iedergeval enorm blij mee, en voor het leven aangestoken door het Zeeforelvirus! ;) ;) :D ;D ;D ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


Heintje Davids

En helemaal terecht jan. Zeeforelvissen kan een hele taaie en frustrerende bezigheid zijn, maar als je het de 1e keer leuk vindt ben je hooked for life. Wat mij betreft is een trip redelijk geslaagd als ik er gemiddeld 1 tot 2 per dag vang en alles wat meer is zie ik als bonus. En soms, heel soms heb je van die dagen....!

Arjan Maat

Wij hebben de eerst dag heel veel tijd gestopt om de vis te vinden, er had een maand lang oosten wind op Funnen staan "beuken" en wij zaten op Langeland, met als gevolg . . . heel koud water.  Dus de eerste dag 6 stekken gekeken en niets gevangen, wel vis gezien. De 2e dag zijn we een stukje verder gegaan en toen op de 2e stek vis....... en veel vis. De 2e dag totaal 14 stuks. Das dus om het gemiddelde omhoog te halen ;-) De 3e dag op weer een andere plek, en dat leverde mij persoonlijk een bot van rond de 25 cm op de vlieg ;-)

De rest komt met foto's ;-)


TL Arjan

Canadian_Streamdance

#17
Super Arjan!! 8) prachtige vis! ( en coole cap van hatch trouwens ! :D )

Plantje

Het ziet er allemaal netjes uit! Veel plezier gehad zo te lezen!

Arjan Maat

Hoi Plantje, en de rest, als je even naar het blog "klikt" is er inmiddels meer te lezen en bekijken  ;D

TL Arjan

Bert J.

Mooi verslag van de eerste (taaie) dag.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Arjan Maat

Dank je wel Bert, dag 2 . . . . . . . . . was loon naar werken. Het volgt snel  :D

TL Arjan

Arjan Maat

#22
Voor de geintreseerde staat dag 2 op het Blog, hij was totaal anders als dag 1, en we realiseerde toen al dat het een onvergetelijke dag zou worden.


http://www.pro-flyshop.com/blog/2013/5/7/3-dagen-zeeforel-de-koffie-en-jackpot


Arjan

Troutbuster

Lekker Arjan, ik ken intussen het gevoel!! ;)

Onvergetelijke momenten!!
Bedankt voor het delen! ::goodjob::

Gr

Jan
"Petri Heil"


Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift