Geesterambacht

Started by Esoxlucius, September 15, 2015, 08:19:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Esoxlucius

Beste mede forum leden

We gaan binnenkomt met de club een dagje naar Geesterambacht, iemand wat tips hoe daar te vissen en waarmee?
Mag je daar waden of alleen van de kant?

groeten, Marcel

Kruijff

Hoi! Toevalligerwijs woon ik redelijk dichtbij.... (35 minuutjes). Waden mag, echter raad ik je alleen aan op de strandjes en de (minof meer) afgezette baaitjes. ''t meertje is namelijk verradelijk diep op sommige stukken!! Er wordt momenteel heel veel grove baars gevangen aan de noord-kant van het meer (bij de boyemhelling en omgeving) Forel zwemt er nog wel ( en fors!) maar wordt niet of nauwelijks bevist....
Gr Ed

j.klopper

wordt er nog steeds forel uitgezet trouwens?Wat bedoel je met boyemhelling?

Plantje

Ik denk botenhelling. Kijk maar eens op je toetsenbord: De y en t en de m en n zitten dicht bij elkaar.

Kruijff

Scherp plantje! BoTenhelling idd. Forel is er, voor zover ik weet, al een tijdje niet uitgezet..
Gr Ed

Esoxlucius

Bedankt voor jullie reactie's! ::goodjob::

Plantje

Het is trouwens Geestmerambacht. Dat maakt toekomstige zoekacties gemakkelijker.

Kruijff

Heren,

Zag onlangs nog iets op het forum over dit water, kan het echter niet meer vinden. Ging vlgs mij over uitzettingen 2016 gebaseerd op dit artikel;

http://www.sportvisserijmidwestnederland.nl/actueel/8298/forel-uitgezet-in-geestmerambacht.html

Nu woon ik daar relatief dochtbij en ik kan jullie garanderen dat er dit jaar echt nog geen vis is uitgezet hoor! ( en nagenoeg niet meer zwemt ook helaas...)

Mocht ik een update hebben dan zal ik die hier posten.

Fijn weekend allemaal,
Gr Ed

bartkoper85

Zijn er nog mede-vissers die hier onlangs zijn geweest en hun ervaringen willen delen?

harlin

Gister iemand gesproken die er regelmatig komt, is huilen met de pet op, volgens hem.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Bone F

Quote from: harlin on March 17, 2016, 20:34:26
Gister iemand gesproken die er regelmatig komt, is huilen met de pet op, volgens hem.
Of de lamp aan :D

vliegvisFlip

Ik was er een tijdje geleden aan de zuidkant, en daar viste ik toen met een spinner... Een keer een grote vis achter mijn aasje aan zien zwemmen, leek op forel. Verder had mijn vliegvissende broer helemaal niets.

Scaramouche

Het barst er wel van de ruisvoorn en baars. Dus je kunt er wel iets vangen.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

lambert63

Ik was er een maand geleden.
Heb een uur lang tevergeefs twee brasems oid staan aangooien vanaf een strandje aan de westzijde.
Totdat ik tijdens een backcast een blondje van jaar of 20 haakte.
Gelukkig weerhaakloos ... dus snel geland, onthaakt en weer teruggezet.
D'r vriend stond erbij en keek er verbouwereerd naar.
Ze was niet eens kwaad 😊
Ik heb het maar op een lopen gezet.
TL lambert63

bartkoper85

Ik heb begrepen dat er de laatste tijd wel wat gevangen wordt na de uitzet van afgelopen voorjaar. iemand nog recente ervaringen?

vliegvisFlip

Ik ga er waarschijnlijk deze vakantie nog wel heen aan de noordkant. Ik zal het zeggen ALS we wat leuks vangen. XD

Teunisvlieg

Ik ben van plan om binnenkort op forel te gaan vissen (of andere vis als dat daar toevallig zo uitkomt) op het geestmerambacht, iemand die nog tips heeft om daar vis te lokaliseren. Ik weet dat er nog wat gevangen was in de afgelopen tijd, is mij verteld door lokale viswinkel, dus het moet mogelijk zijn.

Ik weet dat ze een beetje op de bodem zitten en ik was gewoon van plan om hier en daar eens met een zwart mariboo streamertje of wat grotere nymphen uit te gooien bij de stijgers e.d. want ik heb voor de rest niet veel ervaring op grotere plassen.

Als iemand een dezer weken toevallig nog wat tijd en zin heeft om daar ook te werpen is dat altijd leuk natuurlijk.

Alex

F leven in.
Als over 2 weken het water weer geheel vloeibaar is moet ik mezelf een dagje zien te vermaken in de buurt van Alkmaar. Is her Geeesterambacht nog iets met de vlieg of moet ik op zoek naar iets anders in de regio.

Groeten Alex