Het ultieme schepnet...

Started by Gerrit72, December 18, 2012, 14:42:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72


Aangezien ik dit jaar weer een paar keer met het water tot de rand van de laarsen, of liggend op mn buik, een vis heb kunnen landen, ga ik nu toch eens op zoek naar een goed schepnet. De eisen;

- Het net is groot genoeg voor een snoek.
- Behoorlijke steel, maar wel met een systeem dat het net ook goed op je rug/aan je riem kan hangen. Een lekker struinnet dus.

Ik ben benieuwd of er forummers zijn die hun ultieme net hebben gevonden, of andere ervaringen hebben (op het forum wordt er weinig over gesproken). Reacties zijn erg welkom (ook als je er e e n te koop hebt).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

#1
Quote from: Rob van H. on December 18, 2012, 14:50:26
http://www.henkkoster.nl/epages/61932441.sf/nl_BE/?ObjectPath=/Shops/61932441/Products/20705/SubProducts/20705
Gerrit,dit net heb ik ook,en om het lopen en vissen wat makkelijker te maken heb ik (als hij in geklapt is) aan de boven kant (dus bovenkant schanierpunt) een ring gemonteerd en daar aan een draagriem die ik schuin over m'n schouder sla.Ik draag hem dus op de rug.
Je kunt hem nu makkelijk pakken met je (als je rechts vist) linkerhand, en uit klappen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Team

Speciaal voor snoek in de polder geweldig net gekocht bij vanbenthemhengelsport.

[attachment deleted by admin]
NUNC  AUT  NUNQUAM

John

Quote from: Team on December 18, 2012, 16:29:35
Speciaal voor snoek in de polder geweldig net gekocht bij vanbenthemhengelsport.

Jij ook al???  ???Daar heb ik dit net ook weg.. ;) ;D ;D

Maareh is en goed struinnet. Kan met gemak een redelijke snoek in.

Gerrit72



Mannen, dan zijn al leuke netjes. Ik ga eens vergelijken/afwegen.
Bedankt voor de tips / nieuwe tips nog altijd welkom :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Canadian_Streamdance

ik gebruik dit net van Rozemeijer is echt een topper voor op snoek groot genoeg en inklapbaar en is volledig rubber gecoat heb
er ook een band aan om hem makkelijk mee te dragen tijdens het vissen!
denk dat die ook bij Koster te koop is op de webshop!

gr wouter

[attachment deleted by admin]

Joost S.

Weet iemand of in de brodin ghost frying pan ook een stevige snoek in past?

Ik kan het nergens vinden. Ook niet op de buitenlandse sites. Deze gebruiken ze wel voor steelhead, en heb wat opgezocht maar blijft moeilijk schatten als je niet een goede snoek er naast ziet.


Mocht deze niet te groot zijn, dan haal ik de brodin cuttroad, en dan moet ik voor snoeken nog iets anders hebben.

De rubberen netjes hierboven zijn weliswaar handig, maar voor mij te zwaar.


Joost S.

Nou, ik kan iedereen aan raden om een rubber netje te nemen. Dan zit je vlieg/plug niet steeds vast in het net.

Is ook snel droog dus geen natte rug als je hem daar wilt hangen.

Dan heb je gewoon rubber, is heel zwaar, dan heb je de gecoate versie, zijn ook nog zwaar vind ik. Die ghost dingen zijn van een nieuw soort materiaal, heeft alle voordelen van normaal rubber, maar het weegt veel minder.

Gerrit72


Wederom interessante info en leuke netjes. Wat een verschillen in prijs 20 euro tot 100 euro.
Rubber, gecoat etc, had me er nog nooit mee beziggehouden (altijd met de hand geland).
Voor de moeilijke kantjes wil ik toch een net, blijf nog even lezen / zoeken, ben blij met de post, gaat een wereld voor me open :).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Rene V.

Brodin is te koop bij Martin hengelsport/Rotterdam.
Alle varianten te zien/koop bij Flyfishing Europe/Duitsland,zie hun site.

Rene V.

Joost S.

#11
Precies speycast. Daarom denk ik dat ik toch voor de forelmaat ga.

Die ene meter snoek die ik eens in de tien jaar vang die onthaak ik wel in het water.


Wil het net voor forel, grote ruisers en baars. Denk dat de cuttroad daar geschikt voor is.

Ik ga hem vanavond bestellen online ergens. Die duitse site heeft stevige prijzen vind ik, kan zo 20 eurootjes goedkoper vinden, bij nederlandse shops.

Joost S.

Datis wel handig. Maar heb alle hengelsportzaken in de buurt eerst de kans gegeven. Helaas is dit net  niet verkrijgbaar hier in de buurt.

Maar ook op het forum is er heel weinig te vinden over schepnetjes. Ik was in de veronderstelling dat iedereen wel zo een ding gebruikt.

Maar bijna iedereen doet het met de blote hand denk ik.

Team

Quote from: Natte vlieg on December 19, 2012, 02:15:31
Weet iemand of in de brodin ghost frying pan ook een stevige snoek in past?

Ik kan het nergens vinden. Ook niet op de buitenlandse sites. Deze gebruiken ze wel voor steelhead, en heb wat opgezocht maar blijft moeilijk schatten als je niet een goede snoek er naast ziet.


Mocht deze niet te groot zijn, dan haal ik de brodin cuttroad, en dan moet ik voor snoeken nog iets anders hebben.

De rubberen netjes hierboven zijn weliswaar handig, maar voor mij te zwaar.

Te Koop  bij Peetershengelsport   inch maten staan erbij. eind van het jaar  grabbelton korting  20/40 %
NUNC  AUT  NUNQUAM

Team

En als die rubbernetjes te zwaar zijn voor je????

Kun je dan wel een snoekje tillen????
NUNC  AUT  NUNQUAM

Hilco

Ik heb naast een poepig klein klapschepnetje , een heel handig redelijk ruim pan-net.

daarvoor heb ik ;

1 handvat met 10 cm steel voor tijdens waden.
1 steel van 1 meter voor langs de ondiepe kant.
1 3 delige telescoopsteel voor in de haven of kanaal
1 houten bezemsteel met schroefdraad en stalen pin aan de andere kant.  zodat ik schepnet naast me in de grond kan steken ( hoe ik niet steeds te bukken )

1 netje meerdere stelen , ideaal

leo

allemaal prachtige netjes hoor heb nu ook zo'n klapnetje heel handig om met een koord over de schouder te dragen. ben ook al jaren op zoek naar een fatsoenlijk netje, echter dan is het rubber klapnet wel goed van formaat maar de steel te kort of van slechte kwaliteit.
heb ook nog niks kunnen vinden. ga nu experimenteren met een telescopisch vast traveller[ingeschoven slechts 50 cm] stokje met daarop een klapnet montage. mijn plaatselijke sloot vraagt om een steellengte van minimaal 3m. ivm hoge en steile walkanten.

Joost S.

Quote from: Team on December 20, 2012, 15:41:31
Te Koop  bij Peetershengelsport   inch maten staan erbij. eind van het jaar  grabbelton korting  20/40 %

Daar heb ik hem bestelt. Dus is nu onderweg.


Dat een rubbe net te zwaar is? Uhmmm.... Jah! Zeker als die heel de dag op je rug zit.

Daarom ga ik ook een vest kopen want met een rugzak voor mijn spullen krij ik ook al na een klein uurtje laat van mijn rug.


En ik kan zo een snoek van vijftig kilo optillen, maar een kilo op j rug, en dan gaat het mis. Heeft niks met elkaar te maken.

johannes

@Natte vlieg.

Denk dat je een goeie rugtas moet kopen want dit klinkt wel heel raar.

Heb zelf ook met een verkeerde gelopen maar dat nooit weer.

Nu loop ik met tot 45 kilo in de rugtas.

Joost S.

Tsja, misschien de combinatie werpen en ballast op mijn rug, weet niet.

Heb gewoon een zwakke rug verder hoor. Daar ga ik nog veel plezier van krijgen, hehe.


maurice

Het ultieme schepnet is net iets te klein voor de ultieme vis  ;D
::bbq:: ::proost:: ::proost::

johannes

QuoteHet ultieme schepnet is net iets te klein voor de ultieme vis 

geweldig  ;D ;D

Joost S.

Heb inmiddels mijn net binnen. En het weegt echt niks dat spul. Daar kan ik makkelijk heel de dag mee lopen.


Ik was nog een beetje huiverig, want je leest wel dat het hout en rubber zakje amper wat weegt, maar is dat dan ook?

In dit geval dus wel, ;-).

Voor forel, baars en ruisers het perfecte formaat.

Gerrit72




::goodjob:: , mooi dat ie bevalt. Nu nog een foto van dit sublieme netje, met een mooie vis erin  ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Joost S.

Haha, thanks. Dat zal nog wel even duren denk ik, want ik heb winterstop, ;-).