Mac Fishing Hi & Dry DLX Pro - Hengelsport korting

Started by Jempy56, November 02, 2015, 13:23:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jempy56

Beste forumlezers, ::new::

Ik ben sinds enkele jaren vliegvisser, maar meestal op rivier.
Ik heb mij nu ook aangesloten bij VV Meerheuvel en wens mij een bellyBoat aan te schaffen om hier toch beter te kunnen vissen.

Hierbij heb ik gezien dat bij de website Hengelsportkorting.nl een Mac Fishing Hi & Dry DLX pro wordt aangeboden voor een heel goede prijs.

Maar,... ik ben hier nogal voorzichtig mee. Het is ten slotte toch nog een boel centjes.

Heeft iemand ervaring met deze webwinkel???

Heel hartelijk bedankt voor jullie reacties en advies.

Vriendelijke groeten,

Jempy

Jempy56

Beste forumlezers,

Heb toch de DLX Pro aangeschaft. Na bestelling dag erna thuis geleverd. :D :D

Heb nu een filmpje gezien waarbij de bellyboat gebruiker aan zijn flippers een dikke gummi bevestigd om rond de enkel te doen.

Diegene van jullie die veel met de bellyboat onderweg zijn kunnen misschien enkele tips geven wat ik het beste kan gebruiken.

Voor mij is het met 59 jarige leeftijd mijn allereerste gebruik/ervaring om zo te gaan vliegvissen.

Thanks bij voorbaat voor jullie tips. En... sorry ik ben ook absoluut niet vertrouwd met een forum ;)

mrproper

Deze bevallen mij nog steeds het beste Ook van Mac Fishing


Marco B

Er zijn veel verschillende flippers te koop. De meestal relatief korte flippers die speciaal voor de BB zijn gemaakt peddelen wel makkelijk, maar geven door de korte lengte weinig stuwing. Grote duikflippers daarentegen geven veel meer stuwing maar het kost dus ook meer kracht. Het is dus maar net wat je wilt. Met korte flippers krijg je weer wel iets minder snel kramp, zeker wanneer je niet gewend bent te flipperen.
Flippers zijn in allerlei prijzen te krijgen, van 30 tientjes tot dik over de 200 euro.
Ik denk dat de eerder genoemde prima bruikbaar zijn.

Ennuh, ik heb zo'n donkerblauw vermoeden dat wanneer je jezelf even voorstelt in het introductieforum, je plotseling veel meer respons zult krijgen :)
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Jempy56

beste Mrproper en Marco,

Bedankt voor de reactie.  :)
Ik heb mij waarschijnlijk slecht uitgedrukt.
Bij de bellyboat zijn de lange flippers van Mac fishing meegeleverd. Dus de flippers heb ik in mijn bezit.

Nu was in het filmpje te zien dat achteraan in de gesp van de flipper, in het gat, een gummi werd gestoken om rond de enkel te doen.
Dit, indien de gesp toch zou loskomen bij het peddelen, je de flipper niet zou verliezen, maar aan de enkel blijft bungelen.

Het gaat mij om deze dikke gummi. Reeds overal gezocht, Praxis, Hornbach, Gamma, Action, maar nergens dikke gummi/elastiek gevonden.

Misschien zijn er andere dingen te koop die rond de enkel kunnen :P :P

Nogmaals bedankt voor het meedenken

sjoerd

#5
Je kunt gewoon ook een stuk koord gebruiken, doe ik ook. Ene kant vastmaken aan je flipper en de andere zijde vormt een lus, die je om het been doet.De lus kun je dan dichtmaken d.m.v een snelsluiter, diezelfde klemmetjes die ook gebruikt worden voor koordjes van een jas, broek e.d.
Simpel maar doeltreffend.
Overigens, dik elastieken koord is in veel bouwmarkten gewoon te koop en anders in een watersportwinkel. I.i.g heeft Formido het wel.
Oja wat hierboven werd gezegd over die korte en lange flippers. : Juist van KORTE flippers krijg je kramp en kom je geen meter vooruit. Sinds ik lange flippers heb , nooit meer kramp gehad en kan ik met veel minder kracht varen.

Jempy56

Beste Sjoerd,

Ook bedankt voor de snelle reactie.
Is inderdaad een goed idee wat je aangeeft met de koord.
Ik ga toch nog eens goed kijken in een bouwmarkt.
Watersportwinkel hebben ze hier volgens mij niet in de buurt. Ik woon namelijk helemaal onderaan in het Zuiden.

Ik hoop dit WE het eerste maal het water op te gaan. We zien wel hoe het gaat. : :) :) :)


merijn1982

Niet te druk om maken. Maar lekker van genieten! Begin op niet te groot water zodat je minder last van wind en stroming hebt. Odd wat sjoerd zegt een touwtje volstaat ook prima en ik die flippers die je hebt zijn prima!

Je zal je al snel als een vis in het water voelen:-)
Tight lines!!

Jempy56

Goede avond merijn1982,

Ga ik ook lekker proberen dat genieten. :) :) :)

Het is een nieuw vliegviswater van 50ha in Belgisch Limburg. http://meerheuvel.webnode.be/

BV

Jempy, Welkom op het forum.
Was jij aanwezig op de openingsdag van Meerheuvel?

gr
Bart


merijn1982

Tight lines!!

Jempy56

Hallo Bart,

Dank je wel.

Neen, ik was niet aanwezig op de opening van Meerheuvel. Zat in de Ardennen.

Ondertussen wel al 5X geweest. Dat is ook de reden van mijn bellyboat avontuur.

Gr.
Jempy

Jempy56

Beste Merijn,

Thanks voor het succes ;)
Gaat wel lukken denk ik. :D :D :D