Buzzer Time!!!!!!!

Started by Christof van den Berge, March 17, 2013, 19:05:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Nee joh, als het maar genoeg drijfvermogen heeft dan is het OK!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Quote from: jc on March 18, 2013, 18:45:05
De Bung , vis daar zelf redelijk veel mee ,er onder EEN buzzer  diepte varierend van 50 cm tot 270 cm  [ op de RB zuiver met yarn  als indicator ] en wederom EEN buzzer er onder op 5 a 6 mtr !!

Altijd en ook op de wedstrijden NK [ is verleden tijd voor mij ] en in het buitenland  MET EEN BUZZER ONDER
DE BEETVERKLIKKER !!!

Als je deze methode goed beheerst is dit een dodelijk systeem zeker bij wedstrijden en qua vangen ben je niet
bij te houden !! [ als buzzers op het menu staan ]

Succes  ,

JC

Op de Kool (7 april as.) ga ik dit zeker proberen Johan

Helaas kan ik een week daarvoor niet de Elbi Cup meevissen (wordt net ff te veel van het goede!) anders zou ik het dan al proberen

Jij gaat wel las ik dus alvast veel succes en laat ze een "Zeeuws" poepie ruiken daar!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Raymond

Quote from: Troutbuster on March 18, 2013, 17:45:56
Ik gebruik steevast de Grubber B100 van Kamasan
Maat 10,12,14

Mijn favo kleur is bloedrood!!

Riny heeft ze! (€ 3,95 voor 25)

Succes

Gr

Jan

Deze haak gebruik ik dus ook. Ik bind ze tegenwoordig uitsluitend nog in het zwart met een zilveren rib. Maar, dat is gewoon maar mijn ervaring...
::wtf::

Christof van den Berge

Quote from: Troutbuster on March 18, 2013, 13:39:53
:-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Niet gaan blozen Jan, als ik zie wat je Frans en mij geleerd heb sinds mei afgelopen jaar!!

Ben je een  ::goodjob:: Leermeester!!!

Wat betreft de wedstrijden lijkt me ook weer een leuke uitdaging om er aan mee te doen, en hopelijk veel van te leren!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Troutbuster

Toch weer ff  :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Maar ik doe het graag Chris!!

De mooiste leerlingen zijn de dankbare!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Christof van den Berge

Nu nog even de gouden tip om zondag een forel te kunnen vangen ::) ::) ::) ::) ;D ;D
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

harry

Quote from: Christof van den Berge on March 18, 2013, 19:25:46
Niet gaan blozen Jan, als ik zie wat je Frans en mij geleerd heb sinds mei afgelopen jaar!!

Ben je een  ::goodjob:: Leermeester!!!

Wat betreft de wedstrijden lijkt me ook weer een leuke uitdaging om er aan mee te doen, en hopelijk veel van te leren!


hahaha christoph

ik denk dat jan wel met een geintje om kan gaan hoor :)

en altijd makkelijk  zulk gratis bindmateriaal

harry 

Christof van den Berge

Jah ben ook wel benieuwd naar die nymphen die Jan er mee wilt gaan maken!!! ;D
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Nootjez

Buzzeren vind ik toch ook een zalige manier van vissen.
2 weken geleden op DRB met de bellyboat de kantjes uitgevist en er 12 weten te landen.

de buzzer? zwarte binddraad, ice blue pearl erover heen, gele ribbing(utc) en knalblauwe cheeks!
en alles eens in de bug bond gezet.

vliegvisserdorian

hmm misschien moet ik ook maar eens zon bugbond setje aanschaffen :P, zou het ook werken met "gewone" epoxy?

Joost S.

Mag ik als niet binder eens een vraag stellen? Ik heb vollen bak allerlei vliegvis boeken door gelezen, over insecten en binden en aller er om heen.

Maar ik vraag me af, ik zie het eigenlijk in niet 1 bind topic, houden jullie er ook rekening mee hoe de vlieg in het water ligt/hangt?

Misschien sla ik nu de plank mis hoor, maar mij lijkt het dat je gaat vissen met vliegen die lijken op de insecten die je ziet  ter plaatse tegen komt. Maar..... Ik denk dat je ook goed moet kijken hoe een insect in het water ligt.

Bv, een witte muggenlarve, hangt verticaal in het water, net onder het oppervlak, maar bv een bootsmanntje horizontaal in alle lagen van het water. (Even simpel gezegd twee voorbeeldjes)


Is dit nou te ver doorgedacht, en moet je niet zo moeilijk doen? Of zit hier wel iets in?


(Mocht het echt volslagen onzin zijn, of niet thuis horen in dit topic. Dan mag een modje het verplaatsen naar het vragen topic zonder topic, svp)

BV

Natte; dat zijn twee vragen:

Als je je vlieg juist bint of koopt hangt ze goed.
Een shuttlecock of sugar-lump-buzzer drijft goed in de juiste houding.
Een gewone buzzer hangt op aan het haakoog en daarom ook bijna altijd vertikaal.
Een goede bootsmannetje is horizontaal evenlwichtig gebonden en best op een lichte haak zodat hij hozizontaal kan zwemmen (maar een beetje schuin zal geen probleem zijn)

Die hoogtes vinden waarop de vis aast is juist de ultime sport-puzzel op alle forellevijvers.