harde wind, regen en veel platbek :)

Started by Rossie69, December 19, 2010, 20:47:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

vanochtend lekker vroeg uit de veren om weer eens een rondje door mastenbroek te struinen. kijken of we een snoekie kunnen vangen met dit barre biestere weer.
meteen maar begonnen op een voor mij bekend stekkie, en waarvan ik wist dat er snoek lag alleen nog niet gevangen. bij het optuigen van mn hengel zag ik al wat witvis wegspringen en een beetje zenuwachtig reageren. dus meteen maar de EP rammel wortel er aan en kijke of er wat zit. meteen bij de 2e worp mooie dreun vlak onder het kantje. ff wachten en dan strip en strike! hangen! nummer 1 binnen een kwartier. lekker begin toch. na wat gekke bokkesprongen heb ik hem aan de kant en na wat gemartel ook op de foto. 73 cm.


vis weer netjes terug en nog maar een paar worpjes naar dat duikertje.
nog geen 5 minuten later, klapt er weer 1 op mn EP rammel wortel! ook deze knokt ff leuk maar geeft zich toch gewonnen. 67 cm.


ff een paar worpjes de andere kant op, ook naar zon slootje wat weer een kruisinkje vormt. hier totaal geen reactie van snoek gevoelt of gezien.
ik loop weer terug naar het duikertje gooi hem er nog 1 keer middenvoor, en ja hoor daar heb je nummer 3. deze maakte er een mooi potje schoonspringen van! geweldig om te zien. 70 cm.


en dat dan allemaal in een dik half uur onder 1 zon duikertje!

ik besluit nog ff een paar meter verderop te proberen bij een bruggetje maar ik kan er geen snoek onderweg peuteren. hup de auto weer in, en volgende potentiele stek opzoeken.
en die had ik al snel gevonden. weer een leuk duikertje en redelijk helder water.

binnen 7 of 8 worpen krijg ik er een leuke snoek achteraan, helaas grijpt hij compleet naast de streamer. snel de streamer er weer op maar hij wil hem niet hebben, na de andere kant afgevist te hebben besluit ik nogmaals dezelfde spot aan te werpen en weer knalt tie er op. nu hangt tie wel! alleen van korte duur, na een paar sprongen schiet de haak uit zn bekkie. (ook op de EP rammel wortel)
hup auto weer in en weer verderop dan maar.
ondertussen sta ik weer op een bekende stek, ook met de mastenbroek dag hier veel actie gehad, dus wie weet lukt het weer. na een paar worpjes zie ik in het heldere water een snoekie mn EP rammelwortel pakken ff wachten, strip, strike, hangen! na wat gemartel licht nummer 4 in het gras. 50 cm.


netjes weer terug zetten en verder vissen. ja hoor, paar meter verder klapt er weer een leuke snoek op! 67 cm. nummer 5 dus, deze was een beetje lelijk gehaakt, beetje bloed enzo. dus geen foto maar snel weer terug gezet. streamer weer fatsoeneren en door vissen. een paar worpjes verder krijg een mooi aanbeet maar hij blijft niet hangen. ook wil die niet een 2e keer mn streamer pakken dus ik laat hem ff met rust en vis weer naar een ander duikertje. en het leek wel of er bijna bij elk duikertje een snoek lag, want het duurt maar ff of ik heb nummer 6 dr aan hangen te springen en te spartellen! 62 cm en de eerste van vandaag die geen wortel wilde maar een mooie rose EP.

en dat allemaal op zon stekkie. aan de linkerkant op de foto krijg je een duikertje. daar loste ik er ook nog 1 op de rose EP.

nou ja, de stek was wel aardig verstoord zeg maar, dus de weg overgestoken om de andere kant van de duiker te bevissen. hier aalleen wat witvis zien wegspringen bij het naderen van mn Ep rammel wortel(khad maar weer gewisseld :D ) en een klijn kolkje achter mn streamer maar meer kon ik er hier niet uithalen. ondertussen begon het al mooi tegen 12uur te lopen dus snel nog ff een ander stekkie proberen en dan was het wel mooi geweest. pffff wat een wind, ik had tot nu toe steeds de mazzel om stekkies een beetje redelijk uit de wind te  bevissen, maar hier had ik hem vol in mn bakkes! man wat waaien! maargoed, na wat geknooi hoe nu het beste te werpen kon ik op een gegeven moment toch de overkant van de sloot halen en dus mooi zon kruisinkje bevissen.
je gelooft het niet, maar hier heb ik dus tot 6 keer toe snoek gemist. naar mijn gevoel zaten er 2 die mn streamer wilden, maar allebij kregen ze hem maar niet goed te pakken. wel mooi gezicht, want je zag ze van 2 kanten er op knallen! op een gegeven moment hadden ze wel door dat er prik op die streamer zat, dus hielden ze het voor gezien. ikke maar weer verder lopen dus. weer zon kruisinkie uitvissen. volle wind tegen, maar ja je wilt wel is wat. niet veel later krijg ik er toch nog een knal op. nummer 7 van vandaag! 55 cm.

vis weer terug en ik weer verder. de wind is me hier tochg wat te hard dus ik ga nog ff verderop. maar het laatste uurtje was niet veel soeps. wel leuke plekjes bevist, maar ik kon ze niet meer verlijden tot bijten. uiteindelijk maar weer de auto in en op huus an. (met een hele breede glimlach op mn waffel!! 8) )

en dan bijna allemaal op deze rakker he! de EP rammelwortel!


groet hendri