Vrijdag is het eindelijk zo ver... De Semois!!!

Started by Jorrit W, May 29, 2012, 10:36:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hidde

waterstand lijkt vooralsnog oke geloof ik?
mag je met die waalse waadvergunning overal vissen op de semois of is het opgedeelt in stukken?
zijn er recent nog uitzettingen gedaan?

Jorrit W

Volgens de site van camping Maka is er in maart, april en mei forel uitgezet. Wat betreft de opsplitsing van de rivier heb ik geen idee. Ff zoeken op internet. Maar bij de camping mag je iig een heel stuk vissen.

Jorrit W

Al op weg, Hidde? Veel succes en plezier dit weekend.

Laat ff weten hoe het geweest is wanneer je terug bent!

Hidde

Ik pak zo het campertje in om morgenochtend die kant op te rijden.
Hopelijk kan ik er wat uurtjes tussenuit glippen om de lijn te strekken. Ben met de dames dus kan niet non stop vissen.

Jorrit W

Hoe heb je het gehad, Hidde? Nog een lijntje kunnen strekken? Heb je nog tips en info voor dat wij donderdagavond die kant op gaan?

Hidde

Redelijk wat gevist ja,zodra die kleine lag te slapen kon ik de rivier in.
Niet veel gevangen echter, was druk in het water met zwemmers en kano's.. En veel aanbeten op de droge vlieg gemist.. Snap nog steeds niet hoe dat zoveel kon gebeuren.. Vis niet gretig genoeg, vlieg te groot voor kleine vis..? Kleine forelletjes gevangen, max 20cm en maar een paar. Grootste vis was een kopvoorn van 25 cm ofzo.
Grote ! Vis zien zwemmen, barbeel sowieso voorbij knallend over de bodem.., en dan vissen waarvan ik niet zeker weet of het nou kopvoorn of forel was, cm of 40, en lachend om mijn langsdrijvende vlieg..
Die vissen zag ik een stuk naar rechts vanaf de camping liggen , stukje om de bocht al , na het bredere langzaam stromende stuk, andere kant vd rivier ad kop van een klein eilandje wat er ligt, door alle ranonkel ontstond hier een geul die wat harder stroomde.. Hier stond ik ook oog in oog met een grote bever.. Gaaf was dat!
Mooie camping maka! Ga er zeker nog eens terug, hopelijk met beter resultaat, zal dan maar een rustiger moment uitzoeken ipv pinksteren..

Jorrit W

Toch leuk dat je nog wel ff hebt kunnen vissen. En idd een hele mooie camping. Gaaf is die bever hè! Zwom die nog steeds elke avond voor de camping langs?

Welke droge vliegen heb je de aanbeten gehad? En hoe hoog/laag stond het water?

Dat eilandje kennen we nog van vorig jaar. Alleen stond het water toen zo hoog en stroomde zo hard dat het erg veel moeite koste om daar te komen. Wel een heel erg mooi stuk.

Hidde

Water staat niet hoog, ik heb niet dieper dan bovenbenen gestaan.
Elk hair caddis en of irresistable dryfly

Jorrit W

Dank je voor de info.

Over een uurtje vertrekken wij die kant op! Erg veel zin in!