Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

jo flyfishing

Eindelijk toch maar een bellyboat aangeschaft...
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MartinT

Succes Jo, fijne visserij hoor vanuit de BB.

Gert

Een Tiemco #1 van 8 ft, met een TFO BVK 0 reeltje. Via Marktplaats, maar de verkoper zit misschien ook hier op het forum?

Lekker licht vissen!
Lijn plakte aanvankelijk wel erg aan de hengel - bekend verschijnsel bij lichte lijnklassen - maar met een beetje bijenwas op de hengel was dat helemaal over.


Herman

We gaan m volgende week zien Gert!
Ik heb zaterdag ook maar eens zo'n monomasteroprolding gekocht.
Net als een paar Vision Hipwaders. Kijken of t wat minder warm is in de kleine pielbeekjes in Oostenrijjk (meestal kniediep).
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

sarca2

net een Greys GR40 #3 besteld voor €88,= inclusief verzenden, komt op mij, na de recente aanschaf van een hardy shadow #6 , als goedkoop over.
::new::

rosingkamp

Quote from: sarca2 on August 26, 2018, 22:00:26
net een Greys GR40 #3 besteld voor €88,= inclusief verzenden, komt op mij, na de recente aanschaf van een hardy shadow #6 , als goedkoop over.
Maar de Hardy is dan ook een tophengel, vind ik.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

sarca2

Quote from: rosingkamp on September 02, 2018, 09:34:24
Maar de Hardy is dan ook een tophengel, vind ik.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

klopt, vandaag heerlijk 2 1/2  uurt mee gevist, die hengel was advies van werpdocent Leon.

rivierbrasem van 52 is nu mn nieuwe vliegvisrecord, op een #16 beadhead pheasant tail, ik wist niet dat dat kon, trok de #6 in halve hoepel, blij dat ik tippet van 15/00 had aangeknoopt. en die dikke tippet was geen bezwaar voor een stuk of tien voorns van boven de 20 cm, 27 cm was de grootste. 15/00 blijf ik dan maar bij. alles met dezelfde vlieg. kijk wel uit naar vissen met een #3. met een #6 toch wat weinig sport met die voorns.

ontopic: net een reeltje binnen van marktplaats, een shimano ultegra 34, voor bij het drietje, reeltje voelt aan als zwitsers uurwerk, prachtig dingetje, blij mee.
::new::

rosingkamp

Succes dan met je #3. Zelf vis inkook met een Hardy #2 met een Hardy reel. Het meeste vang ik met 10/100. Op de #6 heb ik 20/100 maar daar vang ik dan karpers van een paar kilo op.😊

sarca2

op de gok net een nieuw Zwaan reeltje 5/7 gekocht op mp, ben benieuwd wat ik straks tegenkom, niet te vinden op google, misschien onbekende chinees, zag er wel goed uit.
::new::

Marco B

Chinese import. Bart de Zwaan behoorde tot de eersten die Chinese reels onder eigen naam verkocht. Dezelfde reel kun je onder wel 10 andere namen kopen.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

FSCHAMP

GoPro Hero7 Black en twee extra batterijen van Promount + oplader en nu gaan we nog proberen nog meer filmpjes te maken.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing

Al een tijdje geleden een 2dehands prik stokje voor in de kleine riviertjes : Loop Opti 7"3  #3
en 2 weken geleden een Opti Dryfly reel met 2 (ongebruikte) spoelen voor een prikje  8).
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

HappyFisherman

Popperkoppen om weer nieuwe kikkers te maken :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

rnootebos

Leuk topic - Taylor T1 Thunderstorm Special Edition voor 10W. Komt normaal einde December ;)  Deze gaat op mijn Taylor Phenom #10 komen met een sink 7 lijn en een #10 floating tropical voor de trips naar zonnige oorden.... 

Never confuse education with intelligence...

JB

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

HappyFisherman

Fly Supply, omdat die mooie grote heeft.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

JB

#1541
Quote from: HappyFisherman on December 07, 2018, 11:13:02
Fly Supply, omdat die mooie grote heeft.
Van het weekend eens even kijken  ;D
Welke maat gebruik jij?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

sarca2

ouder model waadpak van orvis, endura, nog nieuw in de doos voor een prikkie op mp
::new::

jo flyfishing

2-de handse Fishbone River Cast (8'6 #3/4)

Vision Vibe85 #4
Airflo Beach/Surf #6 intermediate
Airflo Scandi #6 floating
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

sarca2

net een barrio small stream#4 lijn besteld
voor bij de nieuwe 2e handse loop xact #4
en de Waalse B vergunning :)
::new::

FSCHAMP

Net voor 100 euro bindmateriaal geleverd van Troutline (oa. verschillende kleuren Perdigon UV Flat Tinsel, verschillende kleuren Ribbing Quills, verschillende kleuren  Javi Tungsten Bodies, Tungsten beads, .....) en ik kan weer vollop gaan experimenteren met het binden van Perdigon Nimfen. Verder nog wat CDC, Grouse hackles en French Partridge veren gekocht om spiders te maken.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Tsjonge jonge, als ik elke keer een bericht moet plaatsen bij elke aankoop bij Bogdan en Daniel (Fly Suppy) dan krijgen jullie hier een beroerte.
Aankopen bij Muddler zal ik wél melden ;) binnenkort weer wat nodig van Hans.

FSCHAMP

Marcel,
::goodjob::
;)
ik zag deze thread net passeren na het openen van mijn pakketje bindmateriaal, anders had ik dit zelfs niet gepost gehad.  En je wilt niet weten hoeveel materiaal ik jaarlijks aankoop bij verschillende handelaars. Vandaag ga ik weer effe langs bij All Fish een lokale vliegviswinkel, want daar hebben ze opendeurdagen.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

JEVDE

Mijn nieuwste aanwinst is een Scientific Anglers Mastery Trout WF4F voor mijn favoriete hengel. Heb er nog niet mee kunnen werpen, maar dat komt binnenkort. Gebruikte tot nu toe altijd een Jim Teeny Gary Lafontaine lijn. Die is me altijd goed bevallen, maar hij was echt op. En ik wilde iets nieuws ;-)

FSCHAMP

Quote from: JEVDE on March 15, 2019, 10:36:40
Jim Teeny Gary Lafontaine lijn

Dit is nochtans een zeer goede lijn. Ik heb er eentje voor mijn 4, 5 en 6 lijn omdat ze zo geweldig is.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>