Gentingen

Started by Kruijff, February 05, 2014, 13:24:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kruijff

Hoi mede forumleden,

Voor aanstaande zomervakantie hebben we een camping besproken in Gentingen, aan de Our. Ik heb inmiddels natuurlijk flink gegoogled en het een en ander gevonden. Schijnt redelijk barbeel en vlagzalm te zwemmen daar. Het enige wat me nog niet duidelijk is, is of er gewaadt mag worden aldaar..

Heeft er iemand ervaringen aldaar of in de omgeving die misschien wat tips heeft? Alles is welkom  ;)

Thankx
Gr Ed

Kruijff

Als niemand tips heeft ga ik het zelf uitvinden  :). En natuurlijk hier publiceren!
Gr Ed

Jorrit W

Beste Kruijff,

Ik heb zelf geen ervaring met rivier de Our maar dit vond ik op: thewizardoffishing.com.

WATER Our
plaats Diverse Gemeenten
lengte traject de gehele grensrivier
gemiddelde diepte 0,5 tot 1,5 meter
gemiddelde breedte 15 - 20 meter
 
type water
Matig stromend water met hier en daar een stroomversnelling tussen rotsen of nauwe passages. Vaak zijn er kunstmatige dammetjes aangelegd. De bodem is wisselend.
oeverbegroeiing
Wisselende oeverbegroeiing, bosjes met elzen en wilgen.
visbezetting
Kopvoorn, barbeel, bruine forel en vlagzalm

vergunningen prijs
Weekkaart: € 5,00; maandkaart: € 10,00; jaarkaart: € 15,00 (vergunning is geldig voor al het grenswater: de Our, Sauer (Sure), Mosel (Moezel).
voorwaarden
Geen Duitse staatsvergunning nodig, alleen die van het grenswater. Je mag in de Our niet waden. Maximaal 3 vissen meenemen per dag, ongeacht de soort. Let wel op de verschillende gesloten tijden voor de diverse vissoorten. Visei-imitaties zijn niet toeges
seizoen
Gehele jaar open met uitzondering van 1 januari tot 1 april.


Kruijff

Thanks Jorrit,

We gaan het wel meemaken daar :) ben benieuwd...

Gr Ed
Gr Ed

Jorrit W

Succes en we lezen het verslag wel!

Heintje Davids

Ik kan mij van een behoorlijk aantal jaren geleden nog wel herinneren dat ik toen apart een waadvergunning kon aanschaffen. Had iets te maken met de toestemming van de landeigenaren. Heb geen idee of dat nog zo is maar navragen kan geen kwaad.

Kruijff

Quote from: Heintje Davids on February 26, 2014, 15:16:22
Ik kan mij van een behoorlijk aantal jaren geleden nog wel herinneren dat ik toen apart een waadvergunning kon aanschaffen. Had iets te maken met de toestemming van de landeigenaren. Heb geen idee of dat nog zo is maar navragen kan geen kwaad.

Goeie tip! Neem ik ter harte :)
Gr Ed

FSCHAMP

Ed, en zeker niet waden zoals hier boven vermeld.  Zo'n 10 jaar geleden viste ik regelmatig in de zomer op de Our in de buurt van Vianden (Stolzemburg) en we kregen regelmatig kontrole vooral langs Duitse zijde, dus als je gaat waden kan je tegen de lamp lopen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>