Visrecht Ahr

Started by Useless, April 21, 2011, 13:34:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Useless

Zo'n 23 jaar geleden kwam ik er voor het eerst. Pension Marita in Rech aan de Ahr. Vanaf dat moment ging ik er vrijwel ieder jaar een paar dagen vissen. Soms een jaartje niet om vervolgens het jaar daarop weer terug te keren. De laatste jaren ben ik er niet meer geweest omdat mijn tijd werd gevuld met vissen op zeeforel.
Toen ik van plan was om in de komende weken het weer eens daar te gaan proberen kwam ik erachter dat het pension is gestopt en dat alleen de "Ferienwohnung" nog wordt verhuurd, vooropgesteld dat je minimaal 5 nachten boekt. Maar hoe zit het nu met de visrechten?
Op de site van het pension kan ik hier niets meer over vinden en ben dan ook benieuwd of iemand weet waar je voor het stuk van Rech vergunningen kan krijgen. Dus al iemand wat info hierover heeft dan hou ik me aanbevolen!

Gunther

Het zal waarschijnlijk even puzzelen worden met volgende links,hoop dat je er wat aan hebt.

http://www.deutschland-angeln.de/showthread.php?t=6256

http://www.rheinischer-fischereiverband.de/index.php?id=47

Succes

BV

In het boekje van Wanders staat :  Ahr /   Mayschoss-Rech   :  2,3km parkoers   :  vergunning bij Weinhaus Gasthof Kläs   , Ahrrotweinstrasse 50  te Mayschoss.  0049/2643 1657   (opgelet  :  van 1 mei tot 15 oktober vissen)

gr

B

Useless

Mannen, dank voor de info!

@Gunther, ik ga even puzzelen en hoop te vinden wat ik zoek.

@BV, dank voor de moeite maar het gaat mij met name om het stuk dat pension Marita in pacht had. Het stuk van gasthof Klas ken ik en is ook best leuk, maar het stuk van Rech ligt ver van de weg af, tussen de wijnvelden. Vandaar dat mijn voorkeur hier naar uit ging.

jacob

Mag ik vragen of je al wat wijzer geworden bent over dit stukje?
Want ik was eigenlijk ook net van plan om daar eens te gaan kijken.

Groeten

Jacob

chepp

ik ben er geweest en ze schrijven geen vergunningen meer uit .jammer was een mooi stuk de andere zijn niet zo mooi.
grtjs