brasemspektakel!!

Started by sjoerd, May 05, 2013, 21:14:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Vanmiddag was het prachtig mooi weer, de brasems waren al volop aan het paaien.
Tjonge wat gingen ze tekeer.
Enkele dagen terug hingen ze in grote aantallen loom aan de oppervlakte en kon ik er
maar enkele met de nimf verleiden. Of ze het nu ook zouden doen?
One way to find out. Met mijn fluorrosenimf had ik eerst geen succes. Verandering naar een
goold old Ijsselnimf statisch gevist bleek vandaag de truuk te zijn. Soms schoot de beetverklikker
snel weg maar dat waren dan lijnzwemmers. Enkele tikjes en een langzaam wegzakken was meestal
een goede aanbeet. Tot mijn verrassing ving ik tussen de brasems ook nog enkele blankvoorns. Of die
ook nog paaiden of aasden op het brasemkuit? In ieder geval name ze ferm de nimf.
Al met al kon ik een stuk of twaalf grote brasems, allemaal rond de 60 cm grens, goed gehaakt landen en daarnaast ook nog enkele die vals gehaakt
waren. Een lekker middagje in de zon.Hieronder nog wat plaatjes van de merendeel mannetjesbrasems die ik ving en die al behoorlijk
"lek"waren. De melk liep er soms uit.
Sjoerd












R.S.N Flyfisher

Dat zijn beste lappen Sjoerd!  ::goodjob::

chris33

laatst zag ik ook al een foto van zo n lelijke puistenkop brasem.. :) Wat zou dat zijn? Wat is een ijsselnimf eigenlijk?

Dus je kan eigenlijk ook heel statisch vissen, in de zin van werpen en dan wachten totdat je beet verklikker weg schiet?

wouter veuger

fraaie brasems weer sjoerd!,lijkt me een mooie visserij zo!

sjoerd

Quote from: chris33 on May 05, 2013, 21:41:23
laatst zag ik ook al een foto van zo n lelijke puistenkop brasem.. :) Wat zou dat zijn? Wat is een ijsselnimf eigenlijk?

Dus je kan eigenlijk ook heel statisch vissen, in de zin van werpen en dan wachten totdat je beet verklikker weg schiet?

Een Ijsselnimf is een verzwaarde nimf voorzien van een pauwenfiberkopje en een lichaam van knalrode of gele of groene wol.
Statisch nimfvissen is in bepaalde gevallen beter dan binnenstrippen, mbt de brasems is dat beter ook al ivm het vals haken, wat je niet wilt.

Gerrit72




Beste kneiters Sjoerd, mooi hoor!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

chris33

Quote from: sjoerd on May 05, 2013, 22:02:06
Een Ijsselnimf is een verzwaarde nimf voorzien van een pauwenfiberkopje en een lichaam van knalrode of gele of groene wol.
Statisch nimfvissen is in bepaalde gevallen beter dan binnenstrippen, mbt de brasems is dat beter ook al ivm het vals haken, wat je niet wilt.

Oke bedankt voor de wijze les. Vandaar dat men beetverklikkertje gebruikt.. om dan wel de aanbeten te zien..

Ik dacht dat je gewoon moest binnen strippen.

Bert J.

Wat een kneiters Sjoerd. Superplaat die close-up brasemkop.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Marksman

Beste brasems zijn dat Sjoerd, mooi om te vangen.

HappyFisherman

Zoek de verschillen tussen de bovenste en de onderste foto ;)

Vliegvissen is bevlogen vissen...

sjoerd

Quote from: HappyFisherman on May 06, 2013, 08:42:55
Zoek de verschillen tussen de bovenste en de onderste foto ;)

Ja leuk he,' per abuis twee keer dezelfde foto afgedrukt maarre ik kan er zo tien andere voor in de plaats zetten hoor ;D ;D ;D

Sjoerd

HappyFisherman

Wel een leuk spelletje! Geheel off topic, maar voor een prijsvraagje wel een idee ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Ron

Dat zijn mooie  brasems Sjoerd ::top::.

toppiedus

Zijn zeker mooie Brasems alleen lelijke foto's
Maar goed dat is een kwestie van smaak en daarover valt niet te twisten
Ik hou niet zo van die foto's waarbij de vis ver vooruit bijna in de lens wordt geduwd

Krijn

Scherpe foto's!! Ik vind het alleen jammer dat sommige foto's zo krap zijn gekaderd. Geen kritiek! Misschien voor de nabije toekomst een puntje van aandacht om de foto's nog mooier te krijgen. Maar:  ::goodjob::

sjoerd

Quote from: toppiedus on May 06, 2013, 18:58:55
Zijn zeker mooie Brasems alleen lelijke foto's
Maar goed dat is een kwestie van smaak en daarover valt niet te twisten
Ik hou niet zo van die foto's waarbij de vis ver vooruit bijna in de lens wordt geduwd

Nou met dit formaat brasems hoef je ze echt niet "in de lens" te duwen hoor. Maar de foto's moeten even
snel gemaakt worden met behulp van een reeds opgesteld statiefje met cameraatje en dan is het even gokken
of alles erop staat. Soms heb je een goed plaatje en soms een minder goede. Maar belangrijker vind ik dat de vis
weer snel in het water terug is.
Sjoerd

sjoerd



Vanmiddag nog even gevist en nog wat brsems gevangen. Opmerkelijk was de vangst van deze vis.
Vnadaag goed gehaakt in het bekkie maar je ziet nog een nimf in de borstvin. Deze vis had ik gisteren dus ook
al gehaakt maar toen niet goed en vandaag pakte hij dan de nimf wel goed waarbij ik de andere nimf alsnog
kon verwijderen!!

Sjoerd

Arno

vandaar dat hij zo ongelukkig kijk Sjoerd
als je hem vandaag weer vangt zal hij vast veel gelukkiger kijken.

mooie vangsten zijn dit Sjoerd.

Gr Arno

vliegvisserdorian

Mooie (slijmerige en stinkende) vissen!