Het westen?

Started by Bone F, May 02, 2013, 21:49:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Quote from: vliegvisserdorian on May 06, 2013, 20:13:06
Hierzo waren vandaag de brasems hevig aan het paaien langs de kanten, de eerste karpers begonnen ook al. Wat mij wel opviel is dat ik aardig wat karpers met hun bek tegen de kant aan het azen heb gezien. Mijn maat dacht dat ze het kuit van de brasems aan het opeten waren, zou dit kunnen? Ik heb iig nog wel deze te pakken kunnen krijgen.


Volgens mij een Koi van €€€€€€€€ro's!

harlin

Quote from: Bone F on May 06, 2013, 20:09:27
Kijk uit he kan ook zijn dat je de ratten aan het voeren bent................................
Die zitten hier niet veel, totaal dichte planken beschoeiing.

en zijn ze er wel, even een fuik/kooi waarin ie niet verzuipt,
heet water er over en je hebt er geen last meer van voorlopig ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gerrit72



Erg mooie vis Dorian! Een karper op de vlieg is al super, maar zo'n vis is
helemaal bijzonder!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

vliegvisserdorian

Het mooiste is nog dat er in die sloot vele tientallen karpers/karpertjes zwemmen en ik en mijn maat vangen precies allebei een koi :P Hij ving trouwens niet veel later een vis waar hij al 4 jaar naar op jacht is (Dit water sluit aan op een sloot voor zijn huis). Een witte kooi met een knik in de rug (heel herkenbaar dus).

Quote from: Bone F on May 06, 2013, 22:30:48
Volgens mij een Koi van €€€€€€€€ro's!
haha maar het zijn meestal toch gewoon de afgekeurde vissen die uitgezet worden in het wild?

Ik fietste net na mijn weer langs het water, meeste vissen zijn al weer klaar met paaien en zijn al weer vertrokken (naar diepere wateren denk ik).

Gerrit72



Luxe hoor zo'n sloot! Is weer eens wat anders.

Dat uitzetten van 'afgekeurde' kois heb ik ook wel eens gehoord (en uiteraard uitzetten door vijverhouders, die die omploegende koi en goudkarpers zat zijn). Ik hoorde van een vriend over een koi kweker die ook zijn afgekeurde vis uitzette in stadsvijvers (in de nieuwbouw, ter voorkoming van overzetten van ziektes). Ik zou nog met hem in contact gebracht worden, om zo'n partijtje vis over te kopen, ten behoeve van een oom van mij, die een eigen plas heeft. Helaas is dat nog steeds niet gelukt. Lijkt me wel wat, een plas met enkele van zulke vissen (er zit nu normale en graskarper). Vroeger viste ik er met de pen, maar gezien het bos eromheen is dat bijna niet meer mogelijk. Wel heeft de plas overwegend stevige zandgrond en is er goed te waden langs de rand (dat wil ik dus eens gaan proberen). Kan eigenlijk niet wachten, grote voorn, zeelt, brasem en flinke karper, in een plas midden in het bos (veel in het water vallende insecten). Het is helaas een stukkie rijden, ik moet er dus een dagje voor uittrekken en die tijd heb ik even niet :(. Maar ja, er moet iets te dromen blijven :), het komt er dit jaar vast eens van.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

vliegvisserdorian

Hierzo is 2 jaar geleden ook een groep van 30 a 40 afkeurkoi's uitgezet in een water dat toen pa seen aantal weken oud was. Je hoefde er maar een handje kattebroken in het water te gooien en de hele groep begon te happen. Ik en een vriend hebben daar wel wat karpers gevangen, de meeste misten een vin, hadden papegaaienbek, misten een oog of hadden andere "misvormingen". Er lagen ook elke keer als ik daar kwam weer 1 of 2 dode kois. Nu (2 jaar later) zwemt er helemaal niets meer (qua koi's) volgens een man die ik daar eens tegenkwam waren de vissen uitgezet door een man die een jaar daarvoor een paar honderd koi's van een paar cm uit Japan had laten komen en had hij degene die misvormd/onverkoopbaar waren daar uitgezet.

Het was wel leuk om daar te vissen maar ik vind veel mooier om een dikke spiegel of een mooie (niet "lelijke") koi te vangen op een water waar de kans op zon vis veel kleiner is. Je kunt ook in een bak bij een zalmkwekerij gaan vissen en vertellen dat je een zalm gevangen hebt, maar als je een zalm in en rivier in canada, schotland of Noorwegen vangt is dit veel leuker lijkt mij.

wouter veuger

helemaal mee eens,hoe groter de uitdaging hoe groter de voldoening ::agree::

RiverHunter

Karper is alles eter, dus ook kuit van andere vissen, net zoals de forel die zalmeitjes eet. En naaktslak moet je nu mee uitkijken is levend aas en die is voorlopig gesloten!! 8)

vliegvisserdorian

Vanochtend weer 2 karpers gevangen aan een zalmeitje. Een van 10pond en een van 19pond. Tijdens de dril dachten de ander karpers dat ie aan het paaien was en zwommen er gewoon lekker achteraan 8), ik zal straks ff een fototje uppen

vliegvisserdorian

Kunnen jullie deze images zien? Ze staan namelijk op de webserver van mn nasbox, binnen het locale netwerk werkt het maar of het daarbuiten ook werkt weet ik niet.
(19 pond)
(10 pondjes helaas niemand in de buurt om een foto te maken)

Kampie

Hey!
Ziet er goed uit! Kan het prima zien!

vliegvisserdorian

Haha mooi :P weet ik ook weer dat dat werkt  ;D

Henkie

Daar kun je mee thuis komen! Mooie bakken!!  :D

Gerrit72




Mooie vissen! Goed bezig (ook netjes die onthaakmat ;))
The only difference between men and boys is the price of their toys.