Lang weekend Breda!

Started by Jorrit W, April 16, 2013, 11:50:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jorrit W

Beste vliegvissers,

Over een paar weken ga ik met mijn schoonfam. een lang weekend naar Breda. We gaan daar fietsen en uiteraard vliegvissen.

Heeft er iemand tips voor het vliegvissen in de buurt van Breda (Biesbosch)?

Hoor graag van jullie.

Groeten,
Jorrit

Hajo

Ik heb geen ervaring met de Biesbosch, maar in de buurt van Breda zelf kan je natuurlijk goed vissen in de Mark (ten noorden of zuiden van de stad) of de Aa of Weerijs. Sommige stukken hebben wel steile oevers, maar op andere stukken kan je behoorlijk goed vissen. Ook in de Bijloop heb ik wel eens wat gehaakt.
In de polder ten noorden van Breda geldt op veel stukken een visverbod helaas.

Op deze website staat nog wat info over de vergunningen in de Biesbosch.

Joost S.

De biesbosch is niet bepaald Breda hoor. Toch wel een drie kwartier rijden, ligt er aan waar je precies heen wilt.

Maar waar wil je op gaan vissen, ik woon in Breda, misschien kan ik een paar leuke stekken voor je gaan uit zoeken als je wilt.


Jorrit W

We willen vissen op voorn, baars ed. Zag op internet dat de Mark er wel mooi uit ziet. Ben benieuwd!

Jorrit W

Daarnaast gaan we waarschijnlijk ook nog een bezoekje brengen aan de forelvijver.  :D

Joost S.

#5
Ok, nou dan zit je in het markdal goed.

Ik zou zeggen, parkeer je auto vlak bij de ginnekenmarkt. Kan je van te voren wat koffie of zo pakken op een terrasje. Paar honderd meter lopen en dan kan je links het markdal in, en is meteen bevisbaar. Met de fiets kan je hier gewoon komen, en ook lekker fietsen langs de mark.

Ouders lekker wandelen, jij vissen. En je kan zo kilometers de mark af. (Je moet ook nog terug he;-))

Na afloop een frietje erin duwen en je hebt wel een mooie visdag.


Ps. Wel even goed op de borden letten van natura 2000, want op sommige stukjes mag je niet vissen. Maar geen zorgen water zat, en mooie omgeving. Kan soms best druk zijn hoor. Maar je kan ook aan de overkant komen waar je geen last hebt van fietsers ed.


Als je nog vragen hebt, dan lees ik het wel.



Oh.... De forelvijver. Bedoel je die in Terheijden? Ik ben daar nog niet geweest, hopelijk kan iemand anders daar iets over zeggen. Zou ik ook wel willen weten.


catchem

In de Biesbosch zal de brasem orgie wel begonnen zijn. Ik ben er al een tijd niet met de boot geweest, maar vanaf de kant zijn de brasems volop in aktie. Het is altijd mooi om met de boot een dagje Biesbosch te vissen (kan ik iedereen aanraden). Het zijn jammergenoeg niet altijd de vangsten die de dag mooi maken. Er is veel variatie in het water, van diep en wijd tot smalle ondiepe kreekjes. Als het water helder is kan er mooi op zicht gevist worden inde kreekjes. Het is wel even zoeken welk kreekjes, sommige zijn echt leeg (lijken wel dood) en in andere kreekjes schieten de vissen in scholen voor de boot weg. Zorg dat je ook redelijke roeispanen of een stevige stok. In de mooiste kreekjes mag je geen motor aan hebben.

Joost S.

Ik zit op de site van porte de peche, terheijden, te kijken. En ik kan niks over vliegvissen vinden.

Dus ik weet niet of dat daar mag.

A{b}r{a}xa{s}

Vliegvissen mag daar...maar ook op andere manieren mag er gevist worden.
Ben er een aantal keer geweest maar 'mijn ding' in het niet.
Je kunt er op de meeste plaatsen wel redelijk uit de voeten met de vliegenhengel.

Jorrit W

Dank jullie voor de info. Misschien dat Forellenvisvijver "De Biesbosch" mooier vissen is.

In die kreekjes vissen, maar ook zeker in het markdal lijkt me erg mooi. ben benieuwd.

A{b}r{a}xa{s}

Bij 'De Biesbosch' wordt ook op andere manieren gevist.
Daarnaast moet je ff checken of ze open zijn als je zondags gaat...'vroeger' waren ze zondags gesloten !
Als ik moest kiezen tussen die 2 zou ik toch voor die andere gaan....

A{b}r{a}xa{s}

Je zou ook nog in Achtmaal kunnen gaan vissen op de vijver van Dré Leenarts :)

gpz900r paul

hoi,
wanneer wil je in breda vissen?
ik woon in de buurt van breda.
misschien leuk om met een paar vliegvissers afspreken om in breda te vissen?
ik weet niet of er interesse voor is maar mijn lijk het wel leuk om te doen.

ik hoor het wel.

groeten  paul

Jorrit W

@Paul, Ik ga met mijn schoonfam. van woensdag 8 mei tot zondag 12 mei naar Breda. Mijn zwager (ook een vliegvisser) en ik willen daar ook gaan vissen. In een forellenvijver en/of in sloot, rivier, meer, beek ect.

We zijn natuurlijk wel (een beetje  ;)) afhankelijk van onze vrouwen en schoonouders, dus weten niet precies wanneer we er op uit trekken om te gaan vissen. Mocht dit voor het vertrek naar Breda duidelijk worden dan breng ik je op de hoogte.

@A{b}r{a}xa{s}, vanwaar niet bij "De Biesbosch"?

Joost S.

Vandaar dat je je auto moet parkeren bij de ginnekenmarkt. Daar parkeer je ook de vrouwen, op het terras.

;-)