Lang weekend Breda!

Started by Jorrit W, April 16, 2013, 11:50:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jorrit W

Beste vliegvissers,

Over een paar weken ga ik met mijn schoonfam. een lang weekend naar Breda. We gaan daar fietsen en uiteraard vliegvissen.

Heeft er iemand tips voor het vliegvissen in de buurt van Breda (Biesbosch)?

Hoor graag van jullie.

Groeten,
Jorrit

Hajo

Ik heb geen ervaring met de Biesbosch, maar in de buurt van Breda zelf kan je natuurlijk goed vissen in de Mark (ten noorden of zuiden van de stad) of de Aa of Weerijs. Sommige stukken hebben wel steile oevers, maar op andere stukken kan je behoorlijk goed vissen. Ook in de Bijloop heb ik wel eens wat gehaakt.
In de polder ten noorden van Breda geldt op veel stukken een visverbod helaas.

Op deze website staat nog wat info over de vergunningen in de Biesbosch.

Joost S.

De biesbosch is niet bepaald Breda hoor. Toch wel een drie kwartier rijden, ligt er aan waar je precies heen wilt.

Maar waar wil je op gaan vissen, ik woon in Breda, misschien kan ik een paar leuke stekken voor je gaan uit zoeken als je wilt.


Jorrit W

We willen vissen op voorn, baars ed. Zag op internet dat de Mark er wel mooi uit ziet. Ben benieuwd!

Jorrit W

Daarnaast gaan we waarschijnlijk ook nog een bezoekje brengen aan de forelvijver.  :D

Joost S.

#5
Ok, nou dan zit je in het markdal goed.

Ik zou zeggen, parkeer je auto vlak bij de ginnekenmarkt. Kan je van te voren wat koffie of zo pakken op een terrasje. Paar honderd meter lopen en dan kan je links het markdal in, en is meteen bevisbaar. Met de fiets kan je hier gewoon komen, en ook lekker fietsen langs de mark.

Ouders lekker wandelen, jij vissen. En je kan zo kilometers de mark af. (Je moet ook nog terug he;-))

Na afloop een frietje erin duwen en je hebt wel een mooie visdag.