Ik heb morgen een date ...

Started by Koen, February 17, 2013, 19:29:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

.... met een mooie dame.

Vandaag moest ik met de land rover bezig. Had eigenlijk geen zin, maar op de motor naar je visplek gaan is ook niks. Zo rond 14.30 was ik klaar met sleutelen, helaas, de land rover maakt nog steeds de zelfde rare geluiden maar heeft nu wel een nieuwe propshaft, en bedacht me wat ik toen eens ging doen. gisteren ging het snoeken wel aardig dus ik dacht, laat ik maar es naar mijn plasjes gaan. Je hoort het goed, mijn plasjes  ;D

Zo gezegd, zo gedaan. Ik op mijn fietsje met de BFC stok die ik gewonnen had bij de story tellers. Een twee delige stok neemt wel makkelijk mee op de fiets (zit geen koker bij). Ik kom aan bij mijn plasje waar ik die andere snoek ook gevangen had, maar daar stond al een meneer te snoeken. Al wat gevangen? Nope, ze willen niet. Die was ook het antwoord van een andere man. ik dacht, dat zal, maar ik vermoed dat al die beesten die pluggen bij merk en type al wel kennen, en een herte staarten icelandische wol streamer nog niet zo vaak gezien hebben. Maar helaas ook voor mij gold het zelfde. Ze wilde niet. Nog niet.

Ik viste zo wat water af en na een 3 uurtjes zwiepen was ik weer bij het steigertje waar die meneer op stond. Het was inmiddels heerlijk rustig, af gezien van de snelweg en de landingsbaan  ;D Best leuk om af en toe die kleine vliegtuigjes over je heen zien vliegen. Anyway ik besloot maar es op de steiger te gaan vissen. De wind was gaan liggen en ik zag zowaar vis stijgen. Voorn denk ik, niet te groot maar ze stegen wel. Het zonnetje was heerlijk vandaag en je voelde al echt dat ie warmer begon te worden. Ik sta daar een 15 minuutjes te zwiepen en naar de stijgende visjes te kijken, zie ik in het midden van het meer een karper iets van het water pakken. ik kijk nog even na de kringen en zie verder op iets uit het riet stappen. Wat is dat nou? Het zou toch niet? Niet hier, in Rotterdam. Ja hoor toch wel!



Terwijl ik mijn camera terug in mijn tas stop staar ik even naar mijn streamer die voor de stijger in het water lag. Ineens duikt er een mega snoek op. ik sla aan, en dat beest gaat er vandoor als een jekko .... en zij schoot los ...grrrrr dit was echt een record snoek. Balen, als een stekker, morgen weer proberen! Maargoed, dit hoort erbij. betekend wel dat ie aan het jagen was en wellicht dat andere dat ook deden. ik verkas naar een ander hoekje van het meer en begin mijn tandem streamer vlieg les te geven. Vlak voor de kant klap er een snoek op, en deze blijft gelukkig wel hangen!




Zelfed als de vorige keer? Wie zal het zeggen. ik onthaak um en laat haar het water in glijden. Lekker, toch nog 1 gevangen. ik check de streamer, iets wat minder bucktail, nylon is ook nog goed (mijn onderlijn wartel paste niet door het oog vanwege de tandem stukjes). Ik gooi de streamer weer het water in, op de zelfde plek. Ik begin binnen te strippen en zie ineens een hoop aasvis wegspringen gevolgd door een boeggolf. Springen ze nu voor mijn streamer weg dacht ik nog? Boem, een dikke beuk op de streamer en hangen maar. Een dikke dame kon de tandem steamer niet voorbij laten gaan. Niet veel later zit ze in het net, onder het bewonderend oog van twee voorbijgangers, of ze even een foto willen maken ... tuurlijk! wat een beest!



85 cm! nieuw record en deze keer niet op mijn #2  ;D

Rossie69

Das toch een roerdomp

man Koen wat een mooie snoek.

mooie foto,s ook.

  ;)

Bekeerling

Schitterende snoek, gave kleur ook, ook kicken dat je een roerdomp hebt gezien, weet nog dat ik die als kind altijd een "stokvogel" noemde  ;D

Christof van den Berge

Mooi Koen, echt genieten om die verhalen over de snoek te lezen van jou en andere forumleden!!! ::goodjob::

Net ook even je filmpje van gisteren bekeken , echt gaaf om het zo vast te leggen met de camera.
Altijd leuk om een keer terug te kijken als je een keer niet kunt vissen.

Mij is het helaas nog steeds niet gelukt, een snoek op de kant te krijgen.

Of het aan het water hier ligt(misschien niet zo een hoog snoekbestand) of aan mij ik weet het niet.

Volgende week weer maar een poging, als het water dan niet dicht gevroren zit want als ik de weersverwachting zo eens bekijk :'( :'( :'(.


Maar goed zolang ik zelf nog geen snoek heb gevangen, kan ik genieten van jou topic`s en die van de andere forumsnoekers!!!!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Marksman

Mooie vissen Koen, en een leuke ontmoeting met de roerdomp.

golddigger

Gaaf gozer!!!
Mooie vissen en kicken foto van die roerdomp ::goodjob::

Rick

Zeker mooi om zo'n roerdomp tegen te komen..  En dan ook daar.. (als het is waar ik denk..)
Wel weer goed gevist.. ::goodjob::

HappyFisherman

Je weet gewoon nooit wat je gaat zien in de natuur.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

wouter veuger

zo de roerdomp,das best wel uniek om die te spotten,mooi gekleurde snoek ook ,die laatste! ::agree::

Henkie


Koen

meh, ze was neit thuis vandaag. misschien had ze nog pijn aan der bek :P

Gert

Nee man, het was maandag wasdag. Morgen moet je gaan! Zit ze te leuten met al d'r vriendinnen.

Maar mooi man, zowel die snoeken als die roerdomp. Is echt een zeldzaamheid om die te spotten.

Groet,
Gert

Koen

prima dat ze morgen zit te leuten met haar vriendinnen, dan kan ik op de zelfde plek blijven staan en ze der 1 voor 1 uit halen :P

morgen poging twee :)

Koen

weer niks. wel veel kleine vis aan het oppervlak gezien, maar die hadden ook geen interesse in mijn kleine droge vlieg  ;D

golddigger

Het zit jou ook nooit mee ::)
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Koen

ja zie, daar ging het dus mis, volgende keer beter :P

FSCHAMP

Beide zijn pracht beesten  ::top::
en dus prachtige foto's. 

Ik hoop ze ook eens tegen te komen in Nederland, misschien a.s. zondag als het water open ligt.

Grts,

Gino V.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Koen

Quote from: FSCHAMP on February 19, 2013, 20:40:40
Beide zijn pracht beesten  ::top::
en dus prachtige foto's. 

Ik hoop ze ook eens tegen te komen in Nederland, misschien a.s. zondag als het water open ligt.

Grts,

Gino V.

Ik hoop het, maar ben bang van niet :(

Gerrit72


Koen;

::goodjob::

Mooie foto's, mooie snoeken en mooie roerdomp (heb ik lang niet gezien).

Ook mooie film die je geplaatst hebt (in ander topic).

Bevalt je gewonnen hengel?
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Koen

niet verkeerd eigenlijk. Hij is wel een stuk stijfer dan de andere 8 die ik heb (de hengel is een 8/9),dus het werpen gaat iets anders, maar verder kan ik de bucktail wel lekker weg zetten. Ach, en laten we eerlijk zijn, voor snoeken hoef je niet 100 meter te gooien. Hij neemt wel makkelijk mee op de fiets omdat ie twee delig is, maar voor op de motor gaat het dus niet.

Gerrit72



Mooi dat de hengel bevalt, zelf ben ik er nog steeds niet helemaal over uit, met die zwaardere hengels.
Mijn 7/8 en 8/9 komen (te) weinig aan het water. Ik grijp meestal naar 6 of 7#.
Binnenkort maar eens met vismaten hengels vergelijken en werpen. Blijft leuk en leerzaam.
En idd voor snoek zijn mega afstanden niet echt nodig.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Koen

ik vind snoeken met een #8 helemaal geen straf. De kleinere sleur je er zo uit en zijn dus ook zo terug, voor de grotere geeft het wat meer controle plus dat als het flink waait ik ook minder problemen heb :)

Koen

misschien morgen nog ff proberen of ik der vangen kan. anders maar in het kanaal of de schie proberen :)

Gerrit72


Succes Koen! Ben benieuwd, zou leuk zijn een snoek in de sneeuw :).
Een 6 of 7 vind ik lekkerder werpen, maar vorig jaar bij obstakels was het bij dikkere
snoek wel eens zweten (nu zonder waterplanten geen probleem).
Omdat ik de zwaarder hengels weinig meeneem, kan ik er eigenlijk ook te weinig
over zeggen. Ga ze weer eens optuigen en werpen met anderen, even wat investeren
en dan kijken hoe het bevalt.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Koen

Ben ff nog aan het lunchen, en daarna maar es ff arm inpakken. Vandaag ff nieuw water bekijken op weg naar mijn plasjes :)