Lauwersmeer

Started by Janwil, August 20, 2015, 21:55:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Janwil

Ik woon in het Lauwersmeergebied. Daarom probeer ik daar wel eens een visje te vangen met de vlieg. Jaren geleden kwam ik daar een vliegvisser tegen, die mij enthousiast maakte voor dit water. Hij viste in een vrij smalle sloot met groot succes. Ik heb hem nageaapt en mijn succes natuurlijk een stuk minder, maar wel succesvol: ik ving waarachtig een paar ruisvoorns op de droge vlieg!
Ook in het meer zelf ving ik wel een paar ruisvoorns, waaronder een behoorlijk grootte ruizer. Van de zenuwen ben ik vergeten hem gemeten. Moet >25 cm(!) zijn geweest. Nu vis ik daar vooral op het Landal Natuurdorp Suyderoogh (afgesloten water, ik heb toestemming). Vaak vis ik daar gericht op baars omdat ik dat leuk vind.
Mijn vraag: zijn er meer vliegvissers, die op het Lauwersmeer vissen?

Wader

Af en toe vis ik daar ..., bij voorkeur wadend.
Aan de oostkant lekker langs het riet de kantjes "er af lopen", op zoek naar voorn, baars, brasem, en winde.
Bovenstaande met wisselend resultaat, want ja ... het blijft vissen.
Ik zou wat vaker kunnen gaan. Maar wat me vaak weerhoudt is de massale toestroom van andere waterrecreanten, op de dagen met mooi en/of geschikt weer. Ik heb het nl. niet zo op met die drukte, en met windkracht 4 bft. (of meer) uit het (zuid)westen zoek ik ook liever een andere stek.
Maar als je nog leuke opties hebt, hou ik me aanbevolen en spreken we een keer af ....