Maas bij Venlo

Started by jelle, January 25, 2011, 20:47:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jelle

Voor mijn werk zit ik nu in Venlo
Hoe is het eigenlijk met de visstand in de maas?

En welke vlieg is hier het beste zo in maart?

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Jan Muisers


Jelle, stuur Vincent Derks even een mailtje of zo, hij vist er vaker en kan je wellicht helpen. Ik woon ook in de buurt, maar vis(te) vaker richting Roermond...Swalm...Roer.

Jan.


Jan Muisers


Begin vorige week stond hij hoog, maar zaterdag was hij weer nagenoeg normaal. Ik ben er niet meer geweest...ik denk dat het pijl vrij normaal is.
De stroming kan echter nog behoorlijk zijn.

De visstand is vrij goed. We hebben echter geen haventjes (waar je mag komen/vissen). En waar de vis in de winter zit...?????  Geen idee.
Vroeger viste ik met de vaste stok of een lichte winkle picker en toen zat de vis dieper, richting het midden.

Jan.


jelle

Quote from: Evert on January 26, 2011, 12:24:04
Is de maas nu niet buiten zijn oevers.
Als ik de ijssel nu zie , staat het water van dijk tot dijk.
die zakt ook alweer mooi
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

A{b}r{a}xa{s}

de temperatuur is misschien nog wat aan de lage kant,
maar je zou Raymond eens een berichtje kunnen sturen.
die vist er op barbeel.

jelle

Ik was vorige week in de buurt van Arcen in een hotel.
even voorbij Arcen is een beekje in natuurgebied de hamert
heet beekje mond uit bij hotel de hamert in de maas.
Geen vis gevangen maar wel genoten van de natuur en ik heb nog een bever gezien


Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Rossie69

ja werk en vissen is niet altijd wat.
maar om de tijd zo te kunnen besteden is ja mooi.
'niks vangen is bijzaak,geniet is een eerste ,en dan een 2de een bever zien,wat is dan de natuur toch een mooi iets.


Hans-oet-remunj

Hoi Jelle

In het vroege voorjaar  daar inderdaad wel goed uit bij de hamert. Maar in de zomer blijft daar niet zoveel van over.. behoorlijk droog .....

Ben je al eens naar de niers geweest ? De Niers gaat de laatste jaren qua waterkwaliteit behoorlijk de goede kant op...

En verder zal er onder de stuw bij belfeld vast wel een roofblei verstopt zitten...

Hans-oet-Remunj

rover

ik heb deze zomer veel succes gehad bij de stuw in boxmeer.... mooie baarzen, ook heb ik in oefelt zeer mooie baarzen gevangen een boel 30 plussers erbij;) gwn een keer proberen met een streamertje... maar ik weet ni waarop je wil gaan vissen dan?