De Kyll bij Birresborn

Started by Herman, September 25, 2011, 13:31:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Herman

Via het forum had Raymond gevraagd of er toevallig nog iemand een paar dagen mee wilde gaan vissen in de Kyll bij Birresborn. Zin heb ik altijd, maar de werkelijke tijd wil nog wel eens parten spelen. Tussen het werk door 2 dagen gepland en afgestemd met Raymond. Omdat ik niet zo'n vroege vogel ben hadden we overlegd om al op woensdag aan te komen. Was ook wel handig, want je moet 2 overnachtingen hebben voor de vergunning.
Raymond heeft de overnachtingen geregeld. De goede ervaringen daar met het overnachtingsadres en de locatie, slechts 50 meter van de Kyll, waren de reden dat we naar "Villa am Turm" zijn gegaan.
Raymond had een relatieve thuiswedstrijd en is binnen anderhalf uur daar. Ik mag een dikke drie uur sturen. Maar goed, Raymond was al in het begin van de woensdagmiddag daaro en is gaan kijken en vissen. Zijn SMS-je kwam die middag dan ook al vrij snel:
De eerste is gevangen en nog wel op de droge vlieg! (foto 1 is wel van een droge vlieg, maar niet de foto van Raymond, tweede is Pink Harry)





Hoewel mijn wekker ook als 's morgens om vijf uur afging had ik eerst nog wat werk te verzetten. De geplande afreistijd was 19 uur, zodat ik om 22 uur nog net ff een paar bieren mee kon drinken.
Helaas liep dat anders...... Niet om 17 uur thuis, maar om 18 uur. Doe ik de schuurdeur open sprint één van onze katten naar buiten.



Omdat we de katten nog maar net een paar dagen in huis hadden, niet echt handig. Zie em maar weer eens terug te krijgen.... Tegen 19 uur waren beide katten weer binnen en kon het warme eten weer in de magnetron. Half acht vertrokken.... Maar een beetje harder rijden op de Autobahn en dan moet tien uur nog steeds kunnen....
Helaas, file net buiten Zutphen. Logisch er was een ongeluk gebeurd. Na de ongevalsplek nog een wegomlegging. Leuk als er meer dan 1 borden staan. Heeeeeeeeeeeeel veel van de omgeving gezien, maar niet de juiste weg. Uiteindelijk maar weer een stuk teruggereden en naar de snelweg. Verwachtte aankomsttijd was inmiddels 23.30 uur geworden. Raymond maar een SMS gestuurd dat t wat later zou worden..
Affijn, om een lang verhaal kort te maken bedenk ik me zo 50 km voor Birresborn waarom mijn kofferbak zo "leeg" leek. Waadpak(ken) vergeten. Shit, teruggaan is geen optie. Dan maar hopen dat de vliegvisschool van Rolf Renel pakken te leen/huur heeft. Anders maar naar Gerolstein een andere halen. Uiteindelijk om elf uur de auto naast zijn familielid gezet, een paar bieren gedronken en lekker naar bed om uitgerust aan de twee dagen vissen te beginnen.



Donderdag.
Relatief vroeg uit de veren en lekker ontbeten. Omdat ik dus een waadpak moest kopen zijn we eerst naar Gerolstein gereden. Gelukkig was er nog een PVC-pak in mijn maat. Anders moesten we naar Luxemburg rijden.....
Na de aanschaf van het pak zijn we nog even op een paar plekken wezen kijken waar we ook een vergunning voor zouden kunnen aanschaffen. Toch maar snel weer naar t hotel, bakkie pleur en dan de plomp in. Omdat aan het PVC-pak laarzen zitten is het toch anders dan op de viltschoenen. Ik had na ongeveer 1 meter al een "Sturtz" . Mijn mouw van het shirt was tot over de elleboog nat, het vliegvisvest behoorlijk vochtig, maar gelukkig waadpak had geen slok genomen.  Zoals Herman Finkers al eens gezegd heeft: "geeft niets, droogt wel weer op".
Prachtig weer en lekker vissen in een shirt (al dan niet met korte mouwen).







Met vis tot gevolg! Het eerste wat opviel was dat we voor de middag vooral vlagzalm(pjes) vingen en na de middag de bruine forel. (paar voorbeeldjes)







's avonds heerlijk gegeten en op tijd naar bed met niet al te veel drank op hahaha.



Vrijdag
Alweer de laatste dag. 's Nachts behoorlijk koud geweest. Het was afgekoeld naar 4 graden.... Gelukkig ook vanmorgen weer een redelijk belovende dag. Hoewel men aan het ontbijt zei dat er wel eens wat regen voorbij zou kunnen trekken.
In de ochtenduren was het weer aangenaam vertoeven. Vlak voordat we willen gaan vissen komt er een invasie van Nederlanders aan. Zo zijn er dus vanuit het hotel al 8 vissers en dan zit er ook nog volk ik Zur Krone.... Iedereen heeft wel zijn plekje gevonden in het traject en we liepen elkaar dan ook niet in de weg, laat staan dat we last hebben gehad van elkaar. We kwamen elkaar eigenlijk alleen tegen bij het lopen naar de stek en tussen de middag.
Nog ff een paar sfeerfoto's van de twee dagen.








Om een uur of zes lekker gegeten en daarna al weer huiswaarts. Hoewel het natuurlijk altijd te kort is heb ik heerlijk genoten van de natuur (schreeuwende buizerds; langsvliegende ijsvogels en noem maar op) en het vissen.
Raymond bedankt voor de twee gezellige dagen en we spreken zeker vaker af!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

HappyFisherman

Murphy's Law in uitvoering Herman! Toch nog lekker kunnen vissen, ff helemaal weg :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

harlin

Mooi verslag Herman, zat er ff helemaal in. ::duim::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rossie69

mooi stukkie Herman.

volgend jaar maar es weer met mekaar die kant op,hopen nu is op rustig viswater vanaf onze kanten.

je vergeet nogal is wat he :)

en hoe staat het met het proesten dan nu,met je wandelende dubbing apperaatjes ;)

Dat drinken ja,hoort erwel een beetje bij.

mooi weer ieder geval gehad Raymond en Herman.


Raymond

Je hebt onze ervaringen mooi verwoord, Herman. En zeker, dit wordt nog meerdere keren uitgebreid overgedaan...
::wtf::

Rossie69

nu ik het nog is bekijk

Bes man is ook blij :)


maurice

mooi verslag Herman en mooie vissen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

forel


Herman

Dat niesen heb je pillen voor Henk! Ennuh, nu heb ik twee soorten dubbing. De Minous-special (variatie op de Pink Harry) worddt straks ietsjes lichter van kleur. Maar van de lapjeskat moet ik nog ff kijken hoe de dub er uit komt te zien....

En wat betreft het vergeten? Ik moest maar eens wat eerder de spullen klaarleggen en in de auto doen dan de vertrekdag zelf  :D
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Sieger

Mooie foto's en een paar lekkere dagen geweest zo te zien... Kijk er nu al weer naar uit om er weer te mogen staan....  ::)


Sieger

A{b}r{a}xa{s}


drefter

Herman nu ben ik redelijk bekend in gerolstein maar waar koop je een waadpak in gerolstein.???????

Herman

Bij de Haus en Hobby. vlakbij het gemeentehuis van Gerolstein:
http://www.eul-gerolstein.de/
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

drefter

Oke dus ijzerwaren eul over de brug rechts onderin. thanks niet aan gedacht.

Gr Martin

drefter

#14
Ik heb er nog nooit mijn vergunning gehaald bert . toen voor gerolstein lissingen op het gemeente huis gehaald.

Gr Martin  was eingelijk van plan om helemaal maar te stoppen met werken en maar gewoon fulltime te gaan vissen :D :D :D

Rossie69

zo hee en ik wij dan waadschoenen halen in Luxemburg :)

wel handig dat we het nu weten

weerwolf

Mooi verhaal herman.

Als je nu eens een geslaagd tripje hebt gehad maak je een lijstje als je de auto leeg haalt, dan kan je de volgende keer niets vergeten ;)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Herman

Had alle spulletjes netjes in de schuur liggen. Vergeet dus alleen mn waadpakken mee te nemen. Ik weet nu hoe vol de kofferbak moet zijn als ik alles mee heb. Misschien is dat een betere manier  8)
Zal eerdaags toch mijn vliegen vast gaan aanvullen, hoef ik minder te bietsen hier en daar....
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Rossie69

 Herman.

een gozert die bij het uur leeft.

kennen hem al een klein beetje.

dus als we is een trip maken,dan stuur ik een mailtje rond ,de lijst van inpakken en mee nemen ;)
en dan nog ja  :P


harlin

Quote from: Herman on September 27, 2011, 08:49:50
Had alle spulletjes netjes in de schuur liggen. Vergeet dus alleen mn waadpakken mee te nemen.
Wat zou het Herman.
Afgelopen woensdag hadden we een bindavond op de club met een voorbinder.
Toen ik de auto parkeerde dacht ik dat de voorbinder al in het clubhuis was geweest.
Hij liep zonder spullen een eindje voor me, ik dacht dat ie zijn spullen al had gelost.

Waar zijn je bindspullen? vroeg ik hem dat ik hem inhaalde.
Antw: Heb alle spullen in mijn auto geladen,
maar wat ik nooit doe,
is dat ik met de auto van mijn vriendin op pad ga.  ::muur::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

hendri

mooi verslag herman! en weer lekker er ff uit geweest ja.