Kampioenschappen vliegvissen

Started by Heintje Davids, August 30, 2013, 13:08:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Heintje Davids

Onderstaand filmpje over de wereldkampioenschappen vliegvissen 2013 kwam ik tegen en hoewel ik absoluut geen fan ben van vliegviswedstrijden, sterker nog; ik verzet me er bijna tegen, vond ik het toch intrigerend en vielen me ook een aantal zaken op. Sowieso dat de deelnemers zo te zien geen of weinig oog hadden voor de prachtige omgeving en helemaal gefixeerd waren op het vangen van vis. Juist die omgeving maakt voor mij vliegvissen zo mooi en vangen, ach, vind ik leuk maar is wat mij betreft niet zo belangrijk dat het boven alles verheven is. Gelukkig had de cameraman hier nog wel oog voor. Ook het hele diepe waden zonder waadstok viel me op; alles om maar vis te vangen. En aan de andere kant deed het me ook wel weer denken aan het fanatisme dat ikzelf vroeger aan de dag legde wanneer ik mijn sporten beoefende. Wat mij nog meer opviel was dat een deelnemer van 50 jaar als een van de oudste werd bestempeld waarmee ik het idee heb dat wedstrijdvissen overwegend dus echt iets is voor een andere generatie vliegvissers. En zo waren er wel meer opvallende zaken. Laat onverlet dat het een mooi gemaakt filmpje is waar ik ondanks mijn lichte afkeer toch geïntrigeerd naar heb gekeken.


http://youtu.be/lfxS1HkKb28

Kruijff

Quote from: Cornico on August 30, 2013, 14:18:29
Hoewel m'n hele (werkzame) leven zich in en rond de sport heeft afgespeeld, ben ik blij dat ik vissen en vooral het vliegvissen nooit als sport heb beschouwd, maar als een hele leuke vrije tijds besteding.
Misschien dat het juist ook wel kwam door m'n werk dat ik er zo tegen aan keek.
Altijd moet ik (zij het in mezelf ;)) lachen als ik een wedstrijdvisser (het woord alleen al) hoor zeggen dat ie nog even flink moet trainen.
Nog harder moet ik lachen wanneer ik foto's zie van de winnaars met hun trofeeën voor hun "afgetrainde" lichaam.
Maar het hardst lach ik toch om SN die zo verschrikkelijk blij is met de erkenning door het NOC/NSF.
Hoe heb ik ooit voor het NSF willen werken . . . .
En nu maar hopen dat niemand mij deze persoonlijke mening niet gunt.  ;D

::agree:: sorry :)
Gr Ed

Rossie69


R.S.N Flyfisher


Plantje

Zojuist het filmpje naast het werk aan gehad. Genoten van de schitterende omgeving en verder volledig eens met Cornico en Heintje Davids! Vliegvissen is een schitterende hobby die veel meer behelst dan enkel vissen vangen. Als het je gaat om zoveel mogelijk meters of kilo's vis binnen te halen zijn er vele "betere" methoden!