Vakantie Our Luxemburg 30-7-2012 t/m 10-8-2012

Started by Freek, July 28, 2012, 16:45:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Freek

Dag mede forummers,

Ik heb even een vraagje, ik ben nog steeds redelijk nieuw met het vliegvissen. Nu ga ik komende 2 weken voor het eerst op "vliegvisvakantie". ik ga samen met mijn broertje van 18 en mijn ouders naar camping Kohnenhof in Luxemburg. Mijn ouders zijn gek op honden dus die gaan daar lekker rondwandelen met de honden en die hebben dus ook de camping uit gekozen.

Ik ben gek op (vlieg)vissen dus ik hoopte daar eigenlijk mijn eerste kopvoorn, barbeel of forel te vangen met de vliegenlat maar ik heb geen idee wat jullie ervaringen zijn met dit water. Ik heb geen waadpak dus ik wil graag vanaf de kant vissen, is dit een beetje te doen? ik vind het natuurlijk geen probleem om eventueel natte voeten te krijgen want ik heb wel een waadzwembroek.

Ik heb al een verslagje gelezen van wilco op de our maar ik vroeg me toch af of hier vaker mensen gevist hebben en misschien ervaring hebben met dit water of deze camping.

natuurlijk heeft de camping zelf ook een mooi verkooppraatje, dit is wat hun op de website zetten:

Vissen op de Kohnenhof
Onze camping staat bij veel vissers bekend, omdat je er fantastisch kunt vissen. We hebben bijna 1 km lengte aan oever langs de rivier, zodat u altijd wel een mooi stekkie zult vinden om met een gewone hengel, of met de werphengel en vlieg uw geluk te beproeven.
Een officiële vergunning is bij de receptie verkrijgbaar. U kunt daar mee op de gehele Our vissen, tot aan het stuwmeer van Vianden, tenzij het een privé grondstuk is.
De meest voorkomende vissoorten zijn: forel, snoek,  zander, ruisvoorn, blankvoorn, barbeel, karper, sneep, neusvis, zeelt en vlagzalm.


Verder ga ik mijn broertje proberen om de mooie wereld van het vliegvissen in te lokken, meestal wilt hij alleen met mij vissen als ik mijn vliegvishengel thuis laat en met de spinhengel ga vissen, die nemen we wel mee maar het is deze keer de bedoeling dat die pas bij uiterste nood de auto uit komen. mijn broertje mag met mijn startersset abu garcia #5-6je proberen te vissen en ik ga eindelijk echt met mijn nieuwe Inspire #3 vissen.

Tips en foto's over het vissen hier zijn van harte welkom!

swatzutphen

 Hai ik ga de 11/8 naar de kohnenhof (wordt mijn vierde jaar daar). Het riviertje bij de camping is mooi maar druk bevist. Alleen het stuk bij de camping mag je vissen de rest is prive. Je mag niet wadend vissen en ook niet van de overkant van het riviertje( das van een duitse boer en die is naar heb ik horen zeggen niet erg vriendelijk heb hem zelf nooit ontmoet dus weet het niet uit ervaring!) Er zit veel kopvoorn  ook grote maar moeilijk te vangen. Vooral sochtends en savonds als de kids het water uit zijn is een goeie tijd. Ik ving vooral met kleine zwarte vliegjes ( hawthorn,black gnat en miertjes met witte vleugeltjes) de kleinere kopvoorn (10 15cm ) zijn goed sterk aan aan n lichte hengel #4 tje mooi zachte hengel geeft mooie sport aan zelfs  de kleintjes. Forel zit er wel maar is meer een geluks treffer dan wat anders. De kop voorn is schuw (de groten dan) het beste vis je tegen de over kant of aan het einde van de camping bij de bocht. Als het water te hoog is zou ik met een werphengeltje pickertje op de bodem gaan vissen met een piertje of maden gaat helemaal goedkomen dan! In ouren (belgie) is vlakbij zit een mooie viswinkel waar je aas en van alles kan kopen . Ook heb je bij clervaux een mooie forel vijver ( http://www.reilerweier.lu ) waar je mooi kan vissen als het niet wil in de rivier.  En de sure bij echternach is ook heel mooi voor grote kopvoorn. Een vergunning die je op de camping haalt is alleen voor de grens our . En in Vianden bij de VVV kan je ook een vergunning halen halen voor de grens sure. Kost geloof ik 10 tje per vergunning voor andere delen van de our en de sure kan je daar ook halen halen maar weet niet hoe duur die zijn. Al je nog vragen hebt mail me maar. Trouwens ook in Echternach zit een mooie vliegvis winkel http://www.tvdmfishing.com  16 Rue de la Montagne L-6470 Echternach Samstag von 9:00 bis 12:00 Uhr  und von 14:00 bis 17:00 Uhr.

Sonntag und Montag  ist geschlossen




Freek

heel erg bedankt voor je reply,

we zijn nu aan dag 3 begonnen, ik ben al in mn zwembroekje wezen vissen, mn buurman hier en aan de andere kant 2 verder vliegvissen ook beide, die boete riskeer ik wel gewoon, dan mogen mn ouders hem betalen:p ik heb tot nu toe 6 kleine kopvoorntjes gevangen en 1 forelletje!! forelletje had ik met de aftma 5/6 hengel en een wooly bugger. de kopvoorntjes had ik allemaal met mn 3tje... ik was allang blij dat ik uberhaupt iets gevangen heb dus dan is de eerste forel ooit aan de vlieg een erg aangename verrassing!! ik ga nu snel mn zwembroek aantrekken en weer het water in, het verslagje volgt wel als ik thuis ben!! morgen ofzo maar even naar de vliegviswinkel dan!!

fijne vakantie alvast, zal niet alle forellen voor je wegvissen:P

swatzutphen

mooi man! laat er maar wat inzitten voor mij alsjeblieft hahaha

Freek

Alvast weer even een kleine update...

Ik heb weer veel geleerd wat betreft vliegvissen, er zit hier een erg vriendelijke tukker die een behoorlijke fanatieke vliegvisser is. Hij heeft me erg veel geleerd en ik ben nu 2 keer met hem meegeweest stukken rivier afvissen. Waden mag hier niet maar niemand die je ziet staan. Ik ben wel al op de camping gecontroleerd door de douane maar alles was in orde en ik stond toevallig net op de kant:p

die middag (eergister) heb ik met 2 zware nimfen en een natte vlieg tegelijk gevist en dat leverde in 2,5uur vissen voor mij 4 forelletjes, 3 vlagzalmpjes en 3 kopvoorntjes op, allemaal van klein formaat. De tukker vertelde mij dat hij hier ook heeft leren vliegvissen omdat hij hier voorheen 9 jaar achter elkaar kwam. De vlagzalmpjes beten ook gewoon in grote nimfen en waren ook in grote getalen aanwezig. De tukker ving zelf behoorlijk veel en heeft niet meer geteld, helaas die middag niks groots gevangen.

Gister ben ik weer wezen vissen met hem en 1 van zijn kameraden. We hebben 3 uur gevist, ik had 1 kleine vlagzalm en 3 kopvoorntjes, vrij weinig dus. De kameraad had er 1 forelletje bij zitten en de tukker zelf ving toch nog een forel van 30+ en een bak van een kopvoorn van 40+.

Ze zitten er dus wel maar je moet er best een stukje voorbij de camping voor gaan. Waar de mensen met luchtbedden het water uit gingen gingen wij vaak pas het water in. Ik hoop dat jij ook nog een paar mooie vangsten hebt! Ik had geen camera bij me (eerste keer dat ik in een rivier met stroming en forel ging vissen dus bang om koppie onder te gaan) de tukker had wel zn telefoon bij zich dus ik zal proberen om die kopvoorn foto te bemachtigen!

Oohja het in trouwens de tukker gelukt om voor zn vouwwagen 2 forellen eruit te halen, 1 met de zware nimf en 1 met lood en maden. Ik stond op plekje 61 en de tukker op 63, die forellen zaten bij de stroomversnelling voor plaats 63 dus wieweet zit er volgende week wel weer 1;) succes!!!

Zodra ik thuis ben zal ik nog wat foto's plaatsen, internet van de camping deed kut dus geld terug en nou maar met mn telefoon online;)

swatzutphen

Mooi zeg goed gedaan! i kheb alles gereed voor t vliegvissen en het gewoon (barbeel en kopvoorn) dus kan niet wachten. Voorgaand ejaren zat er ook veel klein spul. Vlagzalmpjes heb ik nooit gevangen dus ben benieuwd wordt de eerste keer. En waar jij bedoelt waar je begint met vissen das ook mijn plekkie hahaha je zit er  erg mooi. Als je kohnenhof zoover intikt krijg je daar ook wat foto;s te zien van mij met een mooi kopvoorn bij de sure.

iedere geval bedankt voor alle nuttige info! en ben benieuwd naar de fotos.

Freek

het ging uiteindelijk weer erg hardregenen dus de rivier kwam weer erg hoog te staan en we zijn 3 daagjes eerder naar huis gegaan. ben benieuwd of jij nog iets moois vangt! volgende keer gaat de camera wel mee in een plastic zak ofzo (verwachtte niks te vangen) die kopvoorn foto zal ik proberen met facebook nog even te regelen. Heb maar 1 forelletje op de foto omdat ik wadend geen camera bij me had:( wel heb ik nog een stukje forel op de foto, onze buurman was naar de forellenvijver geweest en de buurvrouw stond die avond dus forel schoon te maken... onze wolfhond houdt wel van een forellenkop dus die heeft er 1tje van de buurvrouw gekregen en helemaal opgevreten :o

forelletje vanaf de kant:


klein spul:


de hond met zn vangst:

Rossie69

Die mooie winkel is van Tony van der molen,is een rare kwast.
tot je voor meer dan 200 euro gaat uitgeven.
ik kom dr nooit meer wat een verkoper.

de our zit ook bij de vergunning van de Saure Sure in,5 € per week 10 € voor de hele maand.
our heb ik zelf niet gevist trekt me niet echt,waarom niet ? omdat je er niet mag waden en er weinig forel zit.

maarja als we vakantie hebben,en er is viswater bij,wat willen we nog meer.