Fly Fair 2016

Started by Hyppo, May 21, 2016, 23:13:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hyppo

De Fly Fair 2016 opent haar deuren in het weekend van 28 en 29 mei voor het publiek maar we zijn nu al voorzichtig begonnen! Peter Ocks, onvermoeibare vrijwilliger van het eerste uur, heeft al de eerste paaltjes geslagen waarmee de plek van de grote binderstent is afgetekend.

De komende dagen zal het terrein van Forelvijvers de Berenkuil verder gevuld en omgetoverd worden tot een feestelijk tentendorp. Het levert waarschijnlijk een prachtig plaatje op: meer dan 30 pagodetenten op een rijtje langs de waterkant!

Om dit alles (en nog veel meer) rond te krijgen, hebben we een paar extra handjes nodig. Mocht je vanaf komende woensdag een of meerdere dagen vrij hebben en wil je die dagen invullen met vrijwilliggers werk voor de Fly Fair, neem dan contact op met Ton Fokker, de secretaris van de Fly Fair: info@flyfair.nl

Franky Boy


Franky Boy

Vergeet niet je Vispas (Sportvisserij Nederland) of ledenpas van de VNV mee te nemen, daarmee heb je recht op de gereduceerde entreeprijs van 10 Euro.
Kinderen t/m 12 jaar hebben gratis toegang.

Rossie69

oke leuke actie toch van de Vis pas.

is nieuw.zeker.

mooi wark,alle kleine beetjes helpen.

Sieger

Vanaf morgen t/m zondag een heel weekend vol workshops draaien... Gaat deze keer helaas niet lukken om erbij te zijn.

Iedereen die wel kan: Heel veel plezier en maak er iets moois van!


Sieger

Gert

ALS ik ga, ga ik morgen ;)

Zijn er nog meer forummers die dan gaan, of is iedereen vandaag al geweest? En was het de moeite?

Groet,
Gert

JEVDE

Ga morgen

Sent from my SM-G900F using Tapatalk


Jan Damman

Ik ben er ook morgen Gert.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

jo flyfishing

Ik ben er net zoals vandaag op de stand van Arjan.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

vdKaa

Ik ben vandaag naar mijn eerste Fly Fair geweest. Het was voor mij de moeite waard omdat ik een ruim verlanglijstje had en ik de fameuze Fly Fair zelf wel eens wil meemaken. Parkeren, oversteken en kassa waren goed georganiseerd. De opstelling van de pagode tenten was leuk bedacht. De grote tent met de demonstratie binders stond op een mooie plek omdat je dan een leuk uitzicht had over de vijvers en de andere tenten. Op het eilandje in de vijver staat een grote tent met Fly Supply de overigens een heel mooi en ruim assortiment mee naar de Fair heeft genomen. Naast het restaurant kan je ook in de grote tent terecht voor de inwendige mens. Bij de grote tent met demonstratie binders worden ook de werp demonstraties gegeven. Over het algemeen is er een afwisselend aanbod.
Ik vond het gezellig druk op de Fair maar begreep van een ervaren Fly Fair bezoeker dat het, t.o.v. vorige jaren, wel wat rustig was. Kritische noot is misschien de omroep installatie, in de grote tent is het geluid echt te hard (of iemand is vergeten tegen de omroeper te zeggen dat er een versterker achter de microfoon zit :D). Een gesprekje met een vliegbinder werd daardoor soms lastig....

Al met al een leuke en geslaagde dag. Mijn wensenlijstje is een stuk korter geworden  ;)

Fouten zijn kansen om iets te leren

Bone F

Ik ben vandaag geweest en het is mij goed bevallen. Een pluim voor de organisatie. De historische FFrs werden niet helemaal geevenaard maar close. De demo binders waren rijkelijk vertegenwoordigd en leuk om weer wat nieuws te ontdekken.Ook leuk om die " jongens " van A&M eens te ontmoeten, net zo vriendelijk als de prijzen van hun koopwaar. Ze staan op een goede plek, de 1e tent en vangen de meeste klanten af voor die naar het duurdere segment op weg zijn.. Alle waar naar zijn geld maar toch leuk. Ik hoop dat het morgen goed gaat want er trekt wel een partij kl.. weer over die plek. Ik duim dat het meevalt want toch zonde als zo'n mooi evenement letterlijk in het water valt.
Voor hen die morgen gaan veel plezier en ik ben benieuwd naar andere ervaringen, van mij mag het weer een terugkerend vast 2 jaars evenement worden.

Scaramouche

Ik was er gisteren een paar uurtjes. Heerlijk weer. Mooi om alle stands af te snuffelen, heb me weten te bedwingen al was ik er bijna met een tweedehands hengel vandaan gekomen. Vice opgehaald bij Rossie voor een maatje van me, wat kunnen oefenen met een switch-hengel. Me een ongeluk geschrokken van een kapitale forel die vlak voor mijn neus een meter het water uitsprong. Het was leuk, en goed georganiseerd!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Gert

Ik ben vandaag geweest en ben vele (voor mij) bekende forummers tegengekomen en wat bijgekletst.
Ook weer de nodige (echt waar  ;)) zaken aangeschaft en nu ook Peter den Hollander een keer in levenden lijve gesproken - heb inmiddels 2 van zijn splitcane hengels in mijn bezit.
Zo'n beurs mag wat mij betreft inderdaad elke 2 jaar wel terugkeren.

Groet,
Gert

Hans uut Zwolle

Ben ook 2 dagen geweest, betrokken bij het 2de hands gebeuren, en ik ben het eens met de bovenstaande berichten.
Het heeft een hoog reunie-gehalte, en ik denk dat ik meer handen geschud heb in de afgelopen dagen,
dan normaal in een half jaar.
Alle vrienden die ik her-ontmoet heb, en met wie ik oude herinneringen heb mogen ophalen:
Het was fijn jullie weer te zien en te spreken.
Ik heb een paar heerlijke dagen gehad, en inderdaad kwam het oude Flyfair gevoel soms om de hoek kijken!
Allen die hieraan hebben bijgedragen: Dank!
Hans

HappyFisherman

Dan heb ik je zaterdag nog hapjes langs gebracht Hans ;)

Het was prachtig opgezet en de sfeer was heerlijk.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bone F

Toch jammer dat een hoop forummers, waaronder ik, elkaar straal voorbij gelopen zijn zonder elkaar te herkennen. Ik had wat sugesties gedaan aan Hyppo maar daar was kennelijk geen tijd voor o.i.d. Ik ga maar weer eens naar een forumdag dat werkt waarschijnlijk beter. Wat ik nog wel kwijt wil is dat ik de opening door de zeer gewaardeerde Ari 't Hart wat krakkemikkig vond. Waarom bijna de hele openingrede in het engels, het is toch een nederlands evenement?
Misschien moeten we bij een volgende FF de koppen maar eens bij elkaar steken en ook een tafeltje regelen met eventueel binders o.i.d.

zeeforel

#16
Ben gisteren geweest (zondag dus) en heb het enorm naar mijn zin gehad. Leuke workshop ook met Pieter-Bas Broeckx over buzzeren waarbij hij een drietal mooie forellen ving.

En natuurlijk een zeer leuke en informatieve presentatie van Bas de Bruin over Zeeforel in Denemarken.

Fijn dat dit weer georganiseerd werd!!


Menno_siemensma

Heb ook goede ervaringen gehoord hier en daar, zelf helaas niet geweest. Volgende keer hopelijk wel. Het is best leuk om eens de personen te zien in plaats van alleen de reacties hier online. Lijkt me niet heel lastig om op x tijd op y plek af te spreken en een bak koffie of biertje te pakken.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Bert J.

Ik ben gisteren even geweest en het was gezellig druk. Heel veel bekenden de hand geschud
en ongetwijfeld veel forummers voorbij gelopen. Je ziet iets bekends, maar weet niet precies waarvan.
Mooie locatie en leuke beursaanbiedingen. Wat mij betreft over twee jaar weer.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

DocSalmo

Ik ben gisteren met enkele maten geweest en het was dik in orde!  De verre rit vanuit BelgiĆ« hadden we er voor over :)

Gezellig. Heel veel bekenden en onbekenden gezien. De locatie was mooi. Er was veel te bekijken, te doen en de nodige koopjes kon je ook doen.

OK, je betaalt enkele euri voor de inkom, maar dat heb ik achteraf meer dan goed gemaakt. Hier een Rio Gallegos zip front waadpak van Patagonia en daar een Orvis Hydros V reel met een super rem. Dankzij de Fly Fair heb ik minstens 450 euro bespaard op deze aankopen :)  Ik keerde tevereden terug naar huis.

Chaisedieu

Mijn eerste fly fair ervaring is een zeer positieve. Zeer relaxt sfeertje, hier en daar wat mensen ontmoet. Verlanglijstje afgekocht. Naar wat demo's gekeken. wat mij betreft over 2 jaar weer.

Cheers, Marten

albert

Mooie locatie (jammer dat ze normaal zondags niet open zijn), en mooi gelegen in midden van het land, makkelijk bereikbaar. Vond het mooi opgezet in de vorm hoe het er stond. Ik was er zondag en er waren 's middags nog redelijk wat bezoekers. De mensen die ik gesproken heb waren alle zeer tevreden (standhouders/organisatie/bezoekers) en dat lees je ook terug in de diverse reacties. Top georganiseerd. Geslaagd dus en een mooie basis voor 2018!

Een meatingpoint voor forummers zou idd wel een leuk iets zijn trouwens.

Albert

Arie de Vries

Leuk al die positieve reacties, het was ook mijn eerste FlyFair en hij begon al op de woensdag, als last minute vrijwilliger de FlyFair over vijf dagen mogen uitsmeren en het was helemaal top, een paar dagen best even hard werken, maar met volle teugen genieten. Een volgende keer ben ik er graag weer bij. Een forum meeting point zou dan inderdaad best leuk zijn
Groet, Arie

markpiet

Het was echt een feestje compleet met handen schudden en Bram die langs kwam met een schaal gevuld met kaas, worst en komkommer.  ::proost::
groeten van Mark
><((((0>

Hans uut Zwolle

Quote from: Arie de Vries on May 30, 2016, 18:44:00
Leuk al die positieve reacties, het was ook mijn eerste FlyFair en hij begon al op de woensdag, als last minute vrijwilliger de FlyFair over vijf dagen mogen uitsmeren en het was helemaal top, een paar dagen best even hard werken, maar met volle teugen genieten. Een volgende keer ben ik er graag weer bij. Een forum meeting point zou dan inderdaad best leuk zijn
Ben je een paar keer tegengekomen, en heb je inderdaad alleen maar zien lachen!
Hans