The "Flats" van Tholen, revisited

Started by Troutbuster, June 27, 2012, 08:04:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Broeders

Gisterenavond stond eigenlijk een clubavondje op de Wranghe (clubwater van Lure&Emerger) op het program.
Ik was alleen!! :(
Nu had ik het daar al snel gezien, troebel water en weinig of geen forelactiviteit te bespeuren.

Het was een mooie zwoele zomeravond met weinig wind en ik besloot om naar "the Flats" van Tholen te verkassen.

Toen ik de dijk overstapte zakte mijn onderkaak een decimeter want wat we (Bas en ik) een paar weken eerder mochten aanschouwen, was nu nog heviger!!
BRASEMS all over the place en niet van die kleintjes!!

Na eerst compleet lek gestoken te zijn door de locale muggenpopulatie (mouwen snel naar beneden om de schade enigzins te beperken :D) snel maar voorzichtig het water in.
#3 10 ft. tip 12/100 en een GRHE #14 moest het gaan doen
3e worp een kolk en hangen
Een "Lerp" van een platte van ca 60cm. ging er niet snel maar gestaag vandoor tussen de school uit het wijd op
na 2 runs was ie het "haasje"en kon ik de haak verwijderen.
Na het onthaken, ff wat verdwaasd rondgehangen, waggelde de vis weer terug naar de "gang Bangende" groep waar ze massaal staartenzwaaiend aan het azen waren (muggelarven??)

Op deze manier in 2,5 uur een 10 tal van deze mooie vissen weten te verschalken, allen op de GRHE.

Overgeschakeld tussentijds op een Ritz-D leverde nog 2 mooie windes op.

Het gave is van deze "flats" dat je de vissen echt op zicht kan vangen, er staat daar 30 meter uit de kant nog maar een "bovenbeen" water en is glashelder.
Boven de zandbodem, die hier en daar afgewisseld wordt door wat steen en vegetatie, kan je de vissen mooi spotten en aanwerpen
Een machtig gezicht als je zo'n mega Brasem ziet reageren op het "plopje" van de nymph, ziet draaien en daarna de lijn strak ziet lopen waarna het water tijdelijk tot schuim geslagen wordt. 8) 8)

Mooie visserij!!

(geen foto's deze keer,want in het water staand, alleen, en met mijn mobieltje, ben ik niet zo gerust!! ;))

Gr.

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Hebben we wat aan Jan, van die mosterd na de maaltijd... Zijn die koeien al teruggevonden?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Ja!! daar wel Bram!!

Ik was niet op het stuk waar we zaterdag waren, maar verder richting Oesterdam!!

Trouwens, waar we zaterdag waren "miegeld" het nu ook van de vis!!

Tsja, de natuur laat zich niet dwingen hè!!

Kom in augustus nog maar eens deze kant op!!
Doen we het nog eens dunnetjes over als zijnde een een mini forumdag ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gerrit72


Jan, mooi verhaal, jammer dat Tholen voor mij te ver weg is, klinkt als een machtige stek ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Troutbuster

Wat is ver Gerrit??
Gewoon eens een weekendje plannen, campings zat in de regio!!

We moeten eens iets afspreken joh!

Gr

Jan
"Petri Heil"


forel


Jan Damman

Mooie avond geweest Jan, kom ook nog een keer die kant op!!
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Troutbuster

"Petri Heil"


Gerrit72

#8
Quote: Wat is ver Gerrit?? Gewoon eens een weekendje plannen, campings zat in de regio!!

Lijkt me een geweldig idee  ;D, maar met de kleinste v 8 maand en chronische oorontsteking lijkt een camping me voorlopig niet ideaal (ook voor de andere kampeerders niet ;))

Hopelijk komt het er in de toekomst eens van, voorlopig is vissen een uurtje tussendoor, of de lunchvisserij, moet nog even geduld hebben, tot de kinderdrukte/crisistijd wat over is.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Franky Boy

Twee vragen aan 'Troutbuster':
1) Ben je niet bang door dit soort enthousiaste verhalen de locale beroepsvissers op deze superstek opmerkzaam te maken? (Met als resultaat dat er een volgende keer geen enkele wapperende staart meer te bekennen is...)
2) Duiken op die plaats soms ook azende windes op?; of zitten die daar bijna niet?

Vraag 1 gaat niet over een denkbeeldig probleem, want het is op andere plaatsen al gebeurd!

HappyFisherman

En dus gelieve op vraag 2 ook geen antwoord geven ;) ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

#11
Geen enkel probleem Franky

Het punt is dat de visseij daar niet constant is!

Zo is het top en een andere dag is de vis ver te zoeken getuige de afgelopen "geplande" visdagen aldaar! (NK finale en de laatste Forumdag)
Voor mij is het makkelijk, ik ga ff kijken en zitten "ze" er dan ga ik, is er geen vis te zien wacht ik af!  ;D

Dus vissers die van ver moeten komen kunnen een visloze dag mee maken maar ook top dagen!!

Wat betreft de windes kan ik volmondig JAAAAAAAAA roepen!!
Gisterenavond had ik er 2 die ik spotte en ook ving!
Niet mega maar wel dikke 35'ers!!
Mooie sport op een #3'tje met puntje 12/100

Dus resumé, ik ben niet ongerust voor een massale run naar "mijn" visgronden, daarnaast is er zoveel ruimte dat er makkelijk 30 man terecht kunnen zonder elkaar voor de voeten te lopen, sterker nog, als je het hele bevisbare traject beslaat, kom je met 30 man elkaar niet of nauwelijks tegen!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


willyzuid

wat jan aanhaalt is een bekend probleem.
vroeger zaten we regelmatig in de zomermaanden op de pier van wijk aan zee(noordpier dus),om een tongetje te vangen.
omdat wij nog een leuk stukje moeten rijden vanuit enschede,werd de vis nacht allang van te voren ingepland.
nachten hebben we doorgehaald,zonder ook maar een tikje te zien,later lazen we op het zeevis forum,dat twee dagen later kruiwagens vol tong waren gevangen.

de locals van wijk aan zee en ijmuiden,gaan regelmatig even spieken of er wat gevangen wordt,meestal hebben ze dan een hengeltje achter op het brommertje bij zich.
is het raak bellen ze de kameraden even op,en vangen meestal zo ook hun visjes.

zat ik maar wat dichter aan zee :-\

groeten willy

A{b}r{a}xa{s}

ik hou het wel bij de Flats...op zoetwater...
zag een smsje binnenkomen vanmorgen dat veel goeds belooft voor as zondag :)

peter

Bass een smsje of een smoesje ??????????

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Troutbuster

Geen smoes peter!! ;)
morgenochtend timmer ik om 06:00 uur op Bas z'n deur!! ;D ;D

een ochtendsessie op "the Flats van Tholen" !!

Berichten volgen uitteraard!

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

brrr....vroegggg ;)

vanavond maar vast de spullen inpakken dan

Gerrit72


Veel plezier mannen! Wordt vast geweldig ;D Berichten hoor ik graag ;)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

HappyFisherman

Alleen goeie vangsten liever voor je houden...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}


A{b}r{a}xa{s}

vol de wind op de kop...geen vis gezien (in Tholen.....)

daarna elders gaan vissen en een feeding frenzy van een uurtje meegemaakt, daarna was het daar ook gedaan.
Jan een stuk of 25 (?) vissen, leuke baarzen en hele mooie rietvoorns.
Ik een stuk of 10, 1 baarsje en de rest rietvoorns van 25-30cm.
Geen reden tot klagen dus ! :)

Gerrit72


Niet verkeerd! Goed bezig! ;D Die grote voorns op het 2-tje? :P
The only difference between men and boys is the price of their toys.

A{b}r{a}xa{s}

nee, #3-tje, gezien de wind had ik het #2-tje niet meegenomen en voor Tholen was het #3-tje al aan de lichte kant.
Voor de andere locatie was het met deze hengel 'goed te doen'.