Vliegende miertjes

Started by HappyFisherman, July 14, 2011, 10:47:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wilco

Quote from: HappyFisherman on October 20, 2011, 09:51:39
Kwam er net alleen wel achter dat m'n BB na een half jaar een stuk dikker is geworden!

Ik hoop dat je Buck Bound bedoeld   8) en niet je Belly Boat  8) wat dat is een tekend van te weinig onderhoud. Volgens mij kan je ook beter na elke BB sessie de druk van je bladers afhalen dus gewoon een beetje leeg laten lopen.

HappyFisherman

Quote from: Wilco on October 20, 2011, 13:10:22
Ik hoop dat je Buck Bound bedoeld   8)

Nee "Bug Bond"...  8) :-X
Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Ben er maar weer eens mee begonnen. Zijn wel de meest lamlendige beesten om te strikken. Lijm op papiertje, beetje water en BB er bij, roeren, opbrengen per bolletje, stralen met m'n lampie en daarna goed uit laten harden. Tussentijds beetje vrouwenvoetbal op tv kijken (zelfde tempo als het uitharden van de lijm) en koffie drinken  ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

.Tom.

Weet iemand waar ik die gorilla glue kan kopen ? (online)

HappyFisherman

Google away and find the answer...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Gisteravond kwam ik er (weer) achter dat je bruislijm na het mengen met water het best een minuut of 5-10 met rust kunt laten, voordat je het op de haaksteel smeert. Dat scheelt echt een boel draaien met je vice!
Ik doe 2 haken tegelijk in de vice, bolletje opbrengen, aanstralen met UV lampje en dan het volgende bolletje. Als je het laatste bolletje er op hebt zijn de eerder opgebrachte min of meer al hard genoeg om niet meer uit te zakken.
Op die manier kun je een beetje achter elkaar doorwerken en 3 of 4 setjes van 2 haakjes achter elkaar doen met 1 lijmmengseltje. De bolletjes zijn nog wel plakkerig dus nergens tegenaan zetten en ook de haaksteel horizontaal houden, omdat die bolletjes anders toch nog in elkaar overlopen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Jep. Wil ik wel eens uitproberen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: .Tom. on January 24, 2012, 20:54:44
Weet iemand waar ik die gorilla glue kan kopen ? (online)

'laatste' keer uit UK laten komen met hele doos tegelijk, weet niet meer precies waar, maar was toen hier in Nederland nergens te vinden

Hans. K.man


ik zie dit topic nu pas, ::) klein vraagje tussendoor; vissen jullie altijd zonder weerhaken? Behalve een enkele streamer lijkt het wel of alles weerhaakloos is. Als vaste stok/roofvisser heb ik altijd met weerhaakjes gewerkt.

Hans

Hans. K.man


Oké, maar ik vraag me dus af, waarom zou je dan zonder of met weerhaak vissen? Lijkt me toch dat je met weerhaak minder missers hebt...

Hans. K.man


Oké, dank je wel            weet ik genoeg ;D

Ik denk dat ik als beginner dan voorlopig ook maar met weerhaak moet gaan vissen.

catchem

Bij het vaste stok vissen is de weerhaak belangrijk om het aas (maden / pieren) op de haak te houden, anders kronkelen ze zichzelf eraf.

Hans. K.man


Jawel, maar een weerhaak beschadigd de vis toch altijd meer dan een gewone haak, denk bijv. aan een geslikte haak als je die er uit wilt halen en er zit een weerhaak aan lukt je dat nooit. (zal natuurlijk niet nodig zijn met van die oploshaakjes)

Ik neem toch aan dat dat ook de reden is dat vissen met weerhaak op sommige wateren verboden is.

Verbeter me al ik het fout heb   :) :)

catchem

Marco Kraal (jawel die van vis TV) heeft een keer een artikel geschreven (als bioloog) naar het effect van een weerhaak en de schade die dat brengt, hij schreef dat er weinig verschil was. Ik vind meer het gesjor aan de haak om die eruit te krijgen (als er een weerhaak aan zit) er erg onvriendelijk uit zien. Ik heb bij al mijn kunstaas voor de spinhengel alle weerhaken platgeknepen en bij veel pluggen de dreg vervangen door enkele haken, onthaakt veel makkelijker en ik heb niet het idee dat ik er meer vis door verspil. Bij erg kleine haakjes maakt het mij niet zoveel uit, de meeste haakjes die ik heb zit maar een heel klein weerhaakje op, maar als ik er aan denk en het lukt knijp ik ze plat.

Hans. K.man


Nee nou ja, dat gesjor is inderdaad een beetje onnodig als je je weerhaak ook plat kunt knijpen. Ik knijp ook al mijn weerhaken van het kunstaas dicht hoor, ik ben met je eens dat dat veel makkerlijker onthaakt en ik neem aan dat dat artikel dan met name over weerhaken op de vaste stok ging, die zijn natuurlijk ook kleiner.

Wist niet dat de beste man ook bioloog was, ik weet wel dat hij ook graag vliegvist hij zal binnenkort ook als instructeur aanwezig zijn op de jeugdvliegvisdag bij flevo-on-ice.

In ieder geval bedankt voor je opheldering,   :)

Hans

catchem

Artikel ging vooral over karpervissen, haakbochten en weerhaken. Ik geloof dat hij in eerste instantie ook een karpervisser is.

Hans. K.man


Oké, dat zal wel ja.

Hans