het Stokje en Diawl Bach

Started by Arie de Vries, April 28, 2013, 09:10:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arie de Vries

Omdat het me maar niet lukt vis te vangen adviseerde Rossie me het eens met Het Stokje of de Diawl Bach te proberen.
Die moesten eerst gebonden en omdat er kennelijk vraag naar is om als beginner ook eens wat van de bindproducten te laten zien, plaats ik ze hier.
Het Stokje ziet er als patroon simpel uit, maar met name de dubbing bleek lastig te doseren.
Ook op de DiawlBach zal het nodige aan te merken zijn. Ik kom erachter dat ik bijvoorbeeld moeite heb met de goede lengte van de staart, ze worden telkens (veel) te lang.
Ik sta open voor kritiek (anders zou ik ze hier niet plaatsen) dus ik zou zeggen:"brand maar los"
Arie de Vries
(als je op de foto klikt wordt hij groter)
(sorry voor de onscherpte aan de voorzijde van de Diawl Bach)

[attachment deleted by admin]
Groet, Arie

catchem

Geen slecht vliegen, maar probeer je haakoog wat meer vrij te houden. Ik weet het, het is lastig want bij het afbinden schieten er altijd wel wat haartje of fibers naar voren. Als je de vingers eeen beetje natmaakt, de haren naar achteren strijkt en ze probeert vast te houden tijdens het afbinden voorkom je al een heleboel.

Arie de Vries

Catchem,
bedankt voor de tip, is inderdaad een van de problemen waar ik tegenaan loop. Ruimte over houden richting haakoog.
Groet, Arie

Jan Bruins

Arie,

Zien er mooi uit man !!!   Je begint het in de vingers te krijgen.

Alleen bij de Diawl Bach kloppen de verhoudingen (volgens mij) niet helemaal.

Staart en manen iets te lang.
I don't drink water, fish f*ck in it...

Gerrit72



Leuk gedaan Arie! Ben benieuwd naar je ervaringen.
Zoek je binnenkort wel weer op.
Je was op Baggelhuizen gesignaleerd hoorde ik.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Arie de Vries

@Jan - klopt, die verhouding is een van mijn worstelingen, vind het kennelijk lastig om de staart op goede lengte te krijgen. Maar blijf het proberen

@ Gerrit - was afgelopen week vrij en ben een aantal keren in Baggelhuizen geweest, zonder succes overigens. Gaan we het over hebben.
Groet, Arie

Arie de Vries

poging tot verbetering van de Diawl Bach. links de eerste poging, rechts iets verbeterd, staart kan volgens mij nog korter en ook de baard is nog te lang, in ieder geval is het kopje netter afgebonden. Ik blijf proberen, wordt vervolgd

[attachment deleted by admin]
Groet, Arie

harry



ik denk dat je hier wel wat mee kan

harry

Arie de Vries

Harry, dankjewel, de plaat is bekend, hangt in het zicht op mijn bindplek, maar ik kom erachter dat het voor mij lastig is de goeie maat te binden. Ik heb het idee dat de staart veel te kort is als ik hem boven de haak houd, maar na inbinden blijkt hij dan toch weer te lang. Ik weet dus hoe hij zou moeten zijn, maar ik krijg het nog niet goed uitgevoerd. Kwestie van veel oefenen en blijven proberen.
Groet, Arie

harry

als je eens googled op diawl bach en je kiest afbeeldingen dan zal je zien dat er nogal wordt gevarieerd met de staart lengte 
vangen doen ze zeker allemaal maar als je m wat korter houd ziet het er wel wat netter uit

Erwin

Zorgen dat de verhoudingen blijven kloppen is inderdaad moeilijk Arie. Ik zelf kijk veel youtube filmpjes om te kijken hoe ervaren binders dat voor elkaar krijgen. Dat heeft veel bruikbare tips opgeleverd voor mij althans.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Gerrit72




Arie, die rechter ziet er qua bindwerk toch heel keurig uit ::klappen::

Die verhoudingen komen wel goed (en vis gaan ze ook wel vangen).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

Je bent een snelle leerling Arie.Komt wel goed. ;) :) :)

Even een truckje voor het staartje:zet het staarje op de haak zoals je denkt dat het goed is.Doe er 2 losse slagen binddraad omheen en laat de bobbinhouder naar beneden hangen.bekijk het staartje,zit het goed, dan binddraad aantrekken en nog een paar slagen er op.
Is het staartje te lang,pak het dan met de duim en wijsvinger van beide handen beet aan weer zijden de windingen.Nu kun je het staartje gecontroleerd heen en weer trekken.Probeer het maar eens.

succes.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Arie de Vries

Beertje, bedankt voor de tip, ga het proberen.
Groet, Arie

Ron

Niet slecht  Arie de Vries ,daar vang je wel een visje mee  ::goodjob::