Hebben jullie ook zo'n hekel aan tinsel- ribbing?

Started by Beertje, October 10, 2012, 22:06:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

IK heb de pest aan tinsel ribbing.Het zal aan mij liggen,maar dat spul zit tijdens het vissen binnen de kortste keren op een hoopje bij de haakbocht.Kan dat beter/anders??
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Inderk

Daar zijn vele manieren voor!
En kunnen ook vele oorzaken aan ten grondslag liggen.
Wat voor tinsel gebruik je? Rond of ovaal?
Wat voor body materiaal gebruik je?
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Rossie69

mischien dat dit werkt.

je draait de dub zeg maar van je af.
dan wikkel je het tinsel naar je toe ;)

Rossie69


Beertje

Nee Rossie,ik ben in afwachting of er nog iets komt wat ik nog niet wist,De gouden tip zeg maar.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Rossie69

pke beetje lak onder je tinsel en dan draaien.

meer weet ik niet.

dus succes.


Troutbuster

Tinsel!!!
Tsja je wil niet met, maar je kan (vaak) niet zonder!

Ik gebruik diverse tinsels en ribbings

Mylar is een kunststof die in diverse kleuren geleverd wordt en ik gebruik het op diverse patronen

de Silver/Gold versie is een prima tinsel voor body's zoals op natte vliegen (Butcher, Alexandra, Whickams Fancy etc.)
Wel altijd een likje secondelijm eronder voor de levensduur want de "holle lach" van een forel die "weer zo'n tinselvliegje" ziet is niet van de lucht  ;)
Als ribbing op een gedubd lijfje vind ik het "naadje" >:( en ik zal zeggen waarom,

In zout (OVM) water verkleurd het enorm en weg is de essentie van je vlieg!
Ik gebruik dan altijd metaaldraad in de meest uiteen lopende kleur diversiteit (goud,zilver,koper,rood, chartreuse olive etc etc.)

Het andere metaal plat tinsel (wat eigenlijk "MOET" in natte klassieke vliegen) gebruik ik zelden maar is wel goed mits er maar een "counterrib" met metaaldraad in dezelfde kleur gebruikt word!!

Nogmaals, Tinsel?? Hhhhhhh..... het "moet" maar!! ;)

Gr

Jan

"Petri Heil"


Beertje

Jan, gelukkig ben ik niet de enige die het niks vind.Maar... inderdaad,metaaldraad is stukken beter dan die draadjes bekleed met een of ander glimmend spul.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.