extra ALV van de vnv

Started by p.forel, February 01, 2015, 17:35:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

p.forel

Het bestuur heeft geen plannen gemaakt voor toekomst maar een commissie .
Als dat door gaat is er van een gekozen bestuur geen sprake meer.  De nieuwe voorzitter bepaalt wie er in bestuur komt ???.

Is dat democratie???? .

En nog wel wat dingen waar ik het fijne van wil weten daarom ga ik naar de extra ALV .

Gerrit59

Dat lijkt me een uiterst vreemde situatie..........
Een voorzitter die bepaalt wie er in het bestuur komt...
Dergelijke statuten ken ik niet en bestaan volgens mij ook niet (althans niet in Nederland...... ) Gelukkig!


Gerrit

Gert

Zoals ik het lees: tijdens een extra ledenvergadering treedt, zo is het voorstel, het huidige bestuur af en wordt een interim bestuur benoemd, aangesteld, aangenomen hoe je het noemen wilt.
In de loop van het jaar moet er dan weer een bestuur gevormd worden die tijdens een volgende ledenvergadering wordt benoemd.
Iets anders kan ik er niet van maken, en is volgens mij op zich ook niet tegen "de regels". het is nog steeds aan de leden om hier al dan niet mee akkoord te gaan.

NB: ik ben sinds de binddag lid, dus net twee en een halve week. Ik ga denk ik niet naar de ALV - misschien zou ik sowieso wel zijn gegaan als ik al veel langer lid was.

Groet,
Gert


Hyppo

Beste mensen, even een paar onduidelijkheden en misverstanden rechtzetten voordat die een heel eigen leven gaan leiden.

Toen verleden jaar tijdens de ALV Franklin Moquette zich beschikbaar stelde als voorzitter (die functie was vacant), schoot dat bij de toenmalige interim-voorzitter in het verkeerde keelgat. Deze interim-voorzitter besloot toen ter plekke af te treden. En aangezien hij ook tegelijkertijd hoofdredacteur was, gaf hij die functie ook meteen op.

Dat opstappen leverde nogal wat commotie op waarna de ALV aan het nieuwe bestuur (Piet van der Sar, Gerard Berkhout en de eerder genoemde Franklin) vroeg een commissie (OC) samen te stellen die moest onderzoeken waar al die toestanden (ondermeer opstappen interim-voorzitter / hoofdredacteur) door veroorzaakt zijn.
Deze onderzoekscommissie heeft in september verleden jaar verslag uitgebracht tijdens een ingelaste ALV.

Daarop volgend heeft het bovengenoemde bestuur in opdracht van de ALV een hervormingscommissie (HC) laten samenstellen die de aandachtspunten van de OC moesten uitwerken.

Deze hervormingscommissie heeft nu een beleidsplan uitgebracht dat tijdens de komende ALV wordt gepresenteerd en besproken. Dat plan is, samen met de nodige andere stukken, voor leden te downloaden op de VNV website.

Het is niet aan mij om hier mijn oordeel uit te spreken over deze plannen. Althans niet hier. Niet omdat ik niet van transparantie zou houden, maar omdat het een zaak betreft die besproken moet worden door en voor de VNV leden. Dus wil je mijn mening weten, kom naar de ALV komende zaterdag. Want dat is de plek voor discussie.

Wel moet ik één belangrijk punt uit dat plan onder de aandacht brengen, voordat het hier op dit forum een eigen leven gaat leiden. Niet het huidige bestuur (of Franklin) wil of gaat bepalen wie er in het bestuur komt. Dat voorstel komt van de hervormingscommissie zelve.

Er staat nog veel meer in de stukken van deze hervormingscommissie. Belangwekkende zaken zelfs, die een grote invloed hebben op de toekomst van de VNV. Daarom roep ik ieder lid van de VNV op om zaterdag aanstaande naar die ALV te komen. Want daar krijg je niet alleen tekst en uitleg maar kun je je stem laten horen. En kun je direct invloed uitoefenen op het toekomstige beleid van de VNV. Hoe democratisch kan je het hebben.

Samenvattend:
Het bestuur / voorzitter heeft geen plan voor de toekomst uitgewerkt. Dat is gebeurd door een externe commissie.
Het bestuur / voorzitter bepaalt niet hoe het mogelijke nieuwe bestuur er uit komt te zien.
De ALV (jullie dus) bepaalt wat er gaat gebeuren in de toekomst.

Dus: stukken downloaden en naar de ALV komen (als je lid bent). http://www.vnv.nu/index1.php?id=2&cat=481048327c348&download_id=1 Je moet wel inloggen en geregistreerd zijn als lid op de website.

Of alsnog lid worden: http://www.vnv.nu/index1.php?id=2&cat=48073fbf2c89f&page_id=48219481cbb1b

Groet
Hyppo


HappyFisherman

Dank Hyppo, heel helder verwoordt en laten we de discussie voeren waar deze hoort (komende zaterdag op de ALV).
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69


PdH

Ok, nu is mij duidelijk waar al die commotie uit ontstaan is. Dat heb ik tot nu toe niet kunnen achterhalen.

Op zich wel vreemd om direct je positie op te geven, maar ook daar zal een reden voor zijn.
Ik wens iedereen zaterdag veel wijsheid toe. Zelf ben ik er niet bij maar ga er vanuit dat men het beste met de VNV voor heeft.
En hoop in ieder geval dat het blad niet verloren gaat.


grtn, Peter.

p.forel

Aanstaande zaterdag kan je stemmen over het volgende: 1. De HV stuurt zaterdag het bestaande bestuur per direct naar huis 2. De HV vormt zelf per direct het nieuwe bestuur 3. En krijgt meteen alle financiele middelen ter beschikking 4. De HV gaat zelf vriendjes zoeken om een definitief bestuur te vormen. Vraag hierbij: waar was deze HV toen we een voorzitter zochten? Waarom heeft deze HV nooit eerder iets substantieels voor het VNV gedaan? Oftewel: gaan we de toekomst van de vereniging in de handen van 8 onbekenden leggen, die nu ineens van a tot z alles willen kunnen bepalen? Een klap in het gezicht van het hele bestuur!!!!!

HappyFisherman

En een boel persoonlijke frustratie op de verkeerde plaats geuit... Succes en veel plezier zaterdag piet ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

p.forel

#34
jij komt zeker niet happy 

Jij leest wel wat het geworden  is in de glossy.

Hoe ik ook over het huidige bestuur denk dit staat los van de gang van zaken.


maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Inderk

De plannen verdienen ook een eerlijke beoordeling.
Alleen ben ik niet aanwezig op de ALV.

En hoop dat het vizier weer op de toekomst en een gezond VNV gericht mag worden.
Ja, ik ken ook leden van het eerste uur die hun lidmaatschap hebben opgezegd.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Plantje

Ik heb dit topic nu enkele dagen gevolgd. Hyppo: bedankt voor de heldere en zeer objectieve toelichting en verduidelijking!

Er is nu door diverse mensen op diverse wijzen gezegd dat zaterdag hét moment is om je stem te laten horen. Ik denk dat we het daarbij voor nu (zeker voor hier) wel even kunnen laten. Het is niet nodig elkaar ook nog eens in de haren te vliegen over waarom mensen wel of niet willen komen naar de ALV. Dankzij Hyppo kunnen mensen in dit topic alle informatie vinden die nodig is om voor zichzelf te besluiten wel of niet te komen.

Het topic gaat (in ieder geval tot zondag) op slot.

Plantje

Zoals aangegeven kan dit topic wel weer open om de extra ALV van de VNV te bespreken