Goedkoop streamer materiaal!

Started by MarcelN, July 02, 2015, 22:28:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarcelN

Kanekalon vlechthaar heb ik al eens genoemd hier en uitvoerig getest op snoek én nu ook met succes op zeebaars 8)
De prijs gaat helemaal nergens over in verhouding met gebruikelijke materialen, en de hoeveelheid is helemaal bizar ;D
Nu zijn alle kleuren weer te verkrijgen, ik heb een lade vol en het is groot en veel hoor ::)

http://www.dreadlockshop.nl/haar-en-verf/kanekalon-haar/kanekalon-haar.html

Ik lees nu ook dat ze wat nieuws hebben Yaki Pony Fiberhaar, dat ga ik dus ook maar bestellen en uittesten op de zeebaars, het is wat minder goedkoop :P maar wel mooier.

http://www.dreadlockshop.nl/yaki-pony-synthetisch-fiberhaar.html

Ik heb geen aandelen erin, het is gewoon lachwekkend goedkoop ::KOOL::

bartkoper85

Mooi spul vergelijkbaar met verscheidene varianten oa 'pike hair' ik vind het alleen niet heel erg prettig binden.

p.forel

Alles beter dan dure materialen. zeker als je veel offer aan de water goden.

Tijdens binden ach is anders maar niet moeilijker

MarcelN

Klopt wat Piet zegt, zeker op de zeebaars is het het mooiste om diep af te laten zinken en dat is erg prijzig met een té dure haak als een SC15 icm Enrico's schaamhaar.
Da's al snel richting een € per streamer en als je er dan zo'n 20 weggooit..... :-[ laat staan als je ze besteld bij 'Pietje' en vooral diep afzinken jongens, dáár zitten de grote jongens ;D
Nee dan maar deze soi pruik met een F314, werkt prima in de praktijk. Dan istie ineens nog maar €0,10 die kan je nog eens kwijtraken ;)

jo flyfishing

Gisteren iets raar voor gehad met die F314.
In eens was mijn streamer, die zoals gewoonlijk in met een perfection loop aan mijn leader hangt, foetsie.
Niks bijzonder natuurlijk, ware het niet dat het lusje intact was...

conclusies, gelijkaardige ervaringen?
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

p.forel

Met achterwaartse worp steen geraakt!!!!

FSCHAMP

Ik heb eens een keer een halve haakbocht verloren op de manier zoals Piet aangeeft
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

p.forel

Hoe harder het materiaal hoe eerder het breekt .

FSCHAMP

Ik heb het nog nooit meegemaakt met SS haken, wel al twee keer met de F314, maar ja de prijs is dan ook een groot verschil en zoals de meeste al aangegeven hebben je verliest er een groot stel tijdens een sessie.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjoerd

Dat nog niemand experimenteert met uitbuigzame haken. Ik gebruik ze bij het snoekbaarzen in de rivier. Bij een vastloper kan ik dan in veel gevallen(niet altijd!) de streamer terugkrijgen. Even de haakbocht terugbuigen en checken of die nog scherp is en vissen maar weer.
Het lijkt me dat dit ook moet kunnen met zeebaars. Nu zullen de criticasters wellicht zeggen dat een zeebaars sterker is dan een snoekbaars maar of die ook de haak uitbuigt?
ik heb kneiters van pollacken gevangen aan een ministreamertje en een pollack is een vechter van jewelste. Het is de Noorse zeebaars om zo maar eens te zeggen.
In ieder geval ga ik het de komende zeebaarssessie maar eens proberen met uitbuigbare haken zoals die van Mustad.

Sjoerd

p.forel

#10
Gewoon niks raken is het beste.   Soms niet alleen de haak die kapot slaat kan ook je hengel kosten als je iets haakt.


En upside down streamers gebruiken wil ook wel helpen met verspillen .

p.forel

FSchamp: met metaal is het buigen of barsten.  beide even lullig.  als je het niet door heb.

MarcelN

#12
@Sjoerd, ik bind mijn garnalen tegenwoordig op JS SEA STREAMER GREY SHADOW van Partridge size 2-4, deze kun je wel 10x terugbuigen ;)
Dus is geen nieuws voor mij, ouwe meester vissert :P
Patroontje.....  http://www.martinhengelsport.nl/index.php/vliegbinden/vlieg-van-de-maand
De haken....http://www.kiroworld.co.jp/fly/partrIdge/hook/salt_01.pdf
Dus de CS11 en de CS54 gebruik ik ook.

jo flyfishing

Moet inderdaad zoiets geweest zijn, hoewel ik niet gezien of gehoord heb. Onderaan de dijk kijk ik  bij de back cast naar achter om te zien of ik iets ga raken, en als nog bij te sturen.
Heb het alleen pas gemerkt toen ik het zoef geluid van de streamer niet meer hoorde.

Quote from: p.forel on July 03, 2015, 20:40:51
FSchamp: met metaal is het buigen of barsten.  beide even lullig.  als je het niet door heb.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain