Strike indicators vraagje

Started by Koen, March 18, 2013, 18:20:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arjan Maat

Hoi Jan,


Ik heb alleen de foto gemaakt ;-) de persoon op de foto is Pieter - Bas.



TL Arjan

Troutbuster

Quote from: Arjan Maat on March 19, 2013, 15:15:54
Hoi Jan,


Ik heb alleen de foto gemaakt ;-) de persoon op de foto is Pieter - Bas.



TL Arjan

Blijft een mooie vis  ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Quote from: speycast on March 19, 2013, 15:37:53
ik zeg dan de dobber die bij aanbeet gewoon terug kan glijden tot op je dropper  of zelfs bijna in de bek van vis

Is ook een methode Bert ::agree::

Ieder zo zijn of haar voorkeur

Gr

Jan
"Petri Heil"


wouter veuger

Quote from: Arjan Maat on March 19, 2013, 15:15:54
Hoi Jan,


Ik heb alleen de foto gemaakt ;-) de persoon op de foto is Pieter - Bas.



TL Arjan


zo die is ook van alle markten thuis,ik dacht dat ie alleen bakbaarzen ving ;D

Wiel Sloveniƫ

Tja, ik vraag mij een beetje af hoe "Puur" het vliegvissen met een strike indicator nog is..............  :'(

Joost S.

Ik ben meer een melk vliegvisser. Maar.... Pas net bezig he.

Raymond

Ik geef het eerlijk toe dat als ik alle beten moet zien op alleen de punt van mijn vliegenlijn ik toch heel veel beten mis.

En ik geef Bert helemaal gelijk, iedereen bepaalt voor zichzelf hoe hij vist en hoe puur hij dat wil doen. En de discussie wat puur vliegvissen nou werkelijk echt is, daar komen we toch nooit uit...
::wtf::

Rossie69

lang leve alle beet verklikkers.

heb ook al iets voor bij zien komen van kleine ringetjes met yarn dr in.

goed vast houden die forel hoor :)


hendri

bert, heb jij een foto of voorbeeldje van die methode die jij dan gebruikt? lijkt me wel interessant.

Team

Quote from: Rob van H. on March 20, 2013, 11:47:36
De Puristen onder ons zullen zeggen dat vliegvissen puur is wanneer je met een droge vlieg vist!! Ik vis graag (lees: het liefst) met een droge vlieg, soms tot wel 95% van mijn vistijd, ben ik dan een purist??

naast de bijnaam "Spiderman" heeft een zeeuw (ja die gozer heeft een levendige fantasie ;) ) me ook ooit eens "The Purist" in mijn schoenen geschoven!!!


een purist is in mijn ogen iemand die met een tonkin stok compleet met zijden lijn en paardenharen leader vist met een vlieg die valt onder de noemer droge vlieg. oh ja, compleet met drollenvanger en vlinderstrik  ;D ;D ;)

Dus bijna Tenkara, want heeeeeel vroeger hadden ze geen reels.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Team

#35
Egg yarn  is top,  en deze maak ik zelf  gummi ringetje van een kraan  en zeer dun gesneden reepjes foam.
Om aanvallen van vis te voorkomen  buitenkant  schutskleur, en binnenkant  fluor en iets hoger, dan is het goed te zien. zoals de meest linkse.

[attachment deleted by admin]
NUNC  AUT  NUNQUAM

vliegvisserdorian

Ik heb ook een paar keer met dat soort indicators gevist alleen bij mij verschuiven/verschoven ze snel, is dit altijd of is er een trucje om dit te voorkomen?

ben

Quote from: vliegvisserdorian on March 20, 2013, 16:55:51
Ik heb ook een paar keer met dat soort indicators gevist alleen bij mij verschuiven/verschoven ze snel, is dit altijd of is er een trucje om dit te voorkomen?
een klein stoppertje er voor en er achter doen en het probleem is opgelost!!! ::goodjob::

vliegvisgek

of een andere knoop gebruiken  :P

Team

Quote from: vliegvisserdorian on March 20, 2013, 16:55:51
Ik heb ook een paar keer met dat soort indicators gevist alleen bij mij verschuiven/verschoven ze snel, is dit altijd of is er een trucje om dit te voorkomen?

Lus er door steken, en overhalen, en dan de lus een slag draaien en er nog een keer over halen, vast!!
NUNC  AUT  NUNQUAM

Gert

Quote from: Team on March 20, 2013, 21:33:12
Lus er door steken, en overhalen, en dan de lus een slag draaien en er nog een keer over halen, vast!!

Ja, zo doe ik het ook. Maar als je vervolgens op een andere diepte wil vissen is het lastig. Zit aardig vast, en als je de boel los hebt zit er een lelijke kringel in je leader. Ik zoek nog een betere oplossing...

Groet,
Gert

Team

Quote from: Gert on March 20, 2013, 21:43:02
Ja, zo doe ik het ook. Maar als je vervolgens op een andere diepte wil vissen is het lastig. Zit aardig vast, en als je de boel los hebt zit er een lelijke kringel in je leader. Ik zoek nog een betere oplossing...

Groet,
Gert

Ik trek de lus niet vast op het gummie ringetje, maar onder de waker waar hij is afgebonden.

Anders egg yarn is heel goed en voor een wedstrijd maak je er een vlieg van
NUNC  AUT  NUNQUAM

Gert

Quote from: Team on March 20, 2013, 22:20:21
Ik trek de lus niet vast op het gummie ringetje, maar onder de waker waar hij is afgebonden.

Anders egg yarn is heel goed en voor een wedstrijd maak je er een vlieg van

Ok, zal eens wat uitproberen. Overigens maak ik ze al van egg yarn, op dezelfde manier als jij ze van die reepjes foam maakt.

Plantje

 Ik heb verschillende beetverklikkers liggen, maar ik gebruik ze te weinig. Dacht dat het vooral gebruikt kon worden om op een snel stromende rivier de aanbeet nog te kunnen zien. Maar ik begrijp nu, dat je deze ook prima kunt gebruiken om zelfs op stilstaand water een nimf op een bepaalde diepte te vissen.
Weer een leuk iets om eens te proberen!

golddigger

Ik gebruikde Eemhof drijvertjes als ik nimph vis (wintervoorn, IJssel, Merwede)
Als ik veel moet wisselen van droog naar nimph en terug:
lightning strike rugby drijvertjes of A&M drijvertjes voor subtiele visserij
Die plaats ik op de punt van mijn getwijnde leader
Perry

Beertje

Het is net hoe je het vissen is bijgebracht,Ik heb het geleerd zonder verklikker en vind dat dan ook het prettigst.
Maar ik moet toegeven dat je dan soms wel wat subtiele aanbeten mist.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Beertje

We hebben het hier toch over vliegvissen.....hoop ik.  ???
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Raymond

Hahaha..., deze minkunkel hier mist best vele beten als hij geen 'dobber' op z'n leader heeft... ;) Maar goed, ik ga het dan toch maar eens afleren om zo'n dingetje te gebruiken en me aanleren om de beten te herkennen door gewoon te letten op de punt van de vliegenlijn (zoals mij eigenlijk ook is aangeleerd). Heb nogal wat visuren gepland op stromend water deze zomer. En nee, daar bedoel ik niet de Maas mee want ik wil de eerste zien die op Maas op diepte in de zware stroming barbelen weet te vangen zonder... ;)
::wtf::

hilco

Iemand al eens de French Slinky strike indicator geprobeerd?

of in het nederlands de telefoonsnoerdobber:

https://www.youtube.com/watch?v=V1LNZqJDftY

MarcelN

da's oud Hilco, tegenwoordig is alles draadloos :P