Strike indicators vraagje

Started by Koen, March 18, 2013, 18:20:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

jaja, tis komkommertijd he dus ik kan nog ff wat maffe vragen stellen.

op de eemhof verkopen ze hele simpele balsahouten indicators die je met een rubberen slangetje door het midden op je lijn zet. Ok, je hebt ff een ijzerdraadje nodig om dat rubberen slangetje er dooreen te trekken, maar het werkt super. Hiervoor had ik van die foam dingetjes met zo'n hol rubberen slangetje er in, maar die gooi ik er of af of ze zijn niet meer in te stellen. rond uit kut dus  ;D

mijn vraag is dus of iemand weet, behalve dan op de eemhof, waar iets soorts gelijk te koop is, of wordt dat zelf hobby-en?

Troutbuster

Probeer eens lightning Strike Indicator Yarn Koen!

http://www.flyscene.be/productslist.php?categoryCode=FFA

Werkt prima en makkelijk, daarnaast drijft het als een kurkje (vooraf is het materiaal al behandeld met watershed!) en je bent lekker variabel met je diepte!
Daarnaast kan je er ook indicator vliegen mee maken (af en toe erg handig als de vis je indicator aanvalt ;))

Groet en succes

Jan
"Petri Heil"


hilco

ik knoop een waterbalonnetje op de lijn ................lekker goedkoop en doeltreffend.

keurig te verschuiven op de lijn.

BV

En ik vind die foam-dingetjes met een hol darmje juist wel goed.
Kosten 2€ voor 6stuks en verlies er 1/ 2hr

Heb al vanalles getest :
Die met een elastiekje en twee helften die je moet draaien :  8€ voor 6 stuks!!!!!!!
En bij koud weer dadelijk stuk , en bij warm weer snel stuk

Die foamdingen met een lusje aan verschuiven belachelijk snel.
De Lightningstrike met een rubber ringetje verschuift me ook te vaak en te snel

Neen , ik ben tevereden op die Foam met een hol slangetje in.

Troutbuster

Neem dan deze Hilco

http://www.cabelas.com/product/711176.uts?WT.tsrc=CRR&WT.mc_id=crrdtfd

Ik krijg zo'n "vettig" beeld bij "jou" "balonnetjes"  ;) ;)

Gr

Jan

(ps, deze werken ook!!)
"Petri Heil"


Raymond

Die wat Bart beschrijft gebruik ik ook met name op de Maas. Ook de hele grote maten om op grote diepte met een nimf te kunnen vissen.

Op beken en reservoirs gebruik ik meestal poly yarn: http://www.flyscene.be/images/products/LSIYFO.jpg
::wtf::

Arno

ik gebruik die foamballetjes met een rubbertje er in maar trek het rubbertje er uit en doe er
een cocktail prikkertje in en breek die op lengte af zal altijd goed en verschuiven doe hij niet meer.

Gr arno

Beertje

Ik gebruik die van A&M.Kost geen drol en in (ik geloof) 2 maten en 2 kleuren fluor groen en oranje.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

HappyFisherman

Ik gebruik BioStrike van Loons. Blijft prima zitten (als je het er goed op kneed), je kunt zelf bepalen hoeveel je er op plakt en het is biologisch afbreekbaar. Potje zit al 3 jaar in het vest en is nog niet half leeg.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

wouter veuger

http://www.smartflyfishing.nl/a-21871765/diverse-vliegvisartikelen/beetverklikker/

hier zijn ze te koop koen,ik vind ze ook veel lekkerder werken als die foam dingetjes,nadeel is dan weer dat ze niet te hergebruiken zijn (als je bijvoorbeeld je leader wilt/moet vervangen)

ik ga net als happyfisherman voor biostrike,echt een aanrader,makkelijk te doseren,je hoeft niet alles om te bouwen als je snel een grotere indicator wil,ik zeg topspul!

ben

Heb ze bij Handy Fish gekocht deze kan je een slag draaien en vliegen er niet af bevalt prima!!!

W3stland

Koen ik gebruik ook die van de eemhof. Die blijven tenminste goed zitten en ze verkopen ook zo'n ijzerdraadlusje om ze er makkelijker op te zetten. Waar je ze overigens nog meer kan halen vraag ik me ook al tijden af.
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

wouter veuger

nou ik heb net een linkje neergezet,daar dus ;)

W3stland

Wouter dat zijn niet degene die koen bedoelt. Die van de eemhof zijn half geel half roze met door het midden een gaatje waardoor je een rubber draadje trekt.
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Rick

Ik weet niet of je deze bedoelt maar deze gebruik ik..  Blijven perfect zitten ..
1 nadeel, ze zijn niet herbruikbaar. Dus als ie van je lijn af is kan je 'm wegdonderen...

http://www.bearsden.com/product6482.html

Rossie69

Rick

als je hem hebt gebruikt,zo je nog weer een stukje dun nylon door kunnen voeren,enzo een 2e leven geven aan je dobbertje .

catchem

Ik gebruik die van A&M. Het rubberen slangetje vervang ik door een stukje silliconenslang van 1 mm, is net wat dikker en stugger en blijft de verklikker beter zitten. Na een tip (ik geloof van Rossie) doe ik eerst de leader door het slangetje en dan de verklikker erop. Zit alles nog steviger en kan ik het slangetje tijdens het gepruts niet kwijt raken.

Rossie69

Zo had ik is iemand erop gewezen,dat ie allemachtig veel verklikkertjes verloor in een paar uur tijd.
en is zijn setup wilde zien,deze had dus de draad niet door gevoerd,maar gewoon ertegen aan :)

toen ik het veranderd had,heeft op 1 na (vliegenbomen) geen meer verspeeld

;D

Beertje

@Catchem,waar kun je dat sillicone slang kopen?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Jan Bruins

De meeste hengelsportwinkels hebben een uitgebreid assortiment aan slangetjes.
I don't drink water, fish f*ck in it...

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

catchem

Bij een hengelsportzaak, kijk bij de karper of witvisafdeling. Ze hebben verschillende maten.

Arjan Maat

. . . . . Ik lees heel veel oplossingen en zie ook heel veel " beet indicatoren " voorbij komen, maar wat als je dieper wil vissen dan de lengte van je hengel ,  . . . . . mss zelfs wel 2 maal de lengte van je hengel. Dan heb je een beetindicator nodig die zelfs tot op je spoel kan komen. Dat wil zeggen dat de beetindicator zelfs door je hengelogen moet kunnen gaan, ook tijdens een heftige drill.






Zoiets ;-) 


TL Arjan

Troutbuster

Dat zeg ik, "lightning Strike Indicator Yarn"!! ;) ;) ;) ;) ;)

Gr

Jan

(mooie vis Arjan!! ::goodjob::)
"Petri Heil"