Vliegvissen in het Masuren gebied in Polen

Started by JOLP, February 27, 2012, 15:16:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JOLP

Hallo allemaal,

Even voorstellen. Ik ben John  woon in Breda, maar roots in Twente en Drenthe, dus ik voel me wel thuis op deze site. Ik vis al 50 jaar maar de laatste twee jaar fanatiek met de vlieg, dus verslaafd. Alle andere visspullen verkocht en ingeruild voor vliegvisspullen.

Dit jaar gaan we weer eens op vakantie en tot mijn verbazing komt de rest van het gezin met de Masuren in Polen op de proppen in plaats van Zuid- Frankrijk.  Een huis 50 meter van een meer in een gebied vol met water. Deze kans laat ik dus niet schieten. Mijn vraag is echter wat ik in het water kan verwachten en nog interessanter wat ik naar boven zou kunnen halen met een vliegenhengel. Heeft er iemand ervaring met het vissen in dit gebied in Polen, zodat ik wat gericht spullen mee kan nemen om te voorkomen dat er weer irritaties ontstaan over de ruimte die mijn visspullen innemen.

Alvast bedankt John

A{b}r{a}xa{s}

Hey een mede-(import-)Brabander :)
Welkom op Vliegvissers.nl John !
Er zal vast wel iemand wat informatie voor je hebben.

Gert

Welkom John.

Ik heb nooit in Polen gevist, maar misschien heb je in ieder geval wat aan deze site, ook al is de info vwb Polen niet echt recent meer: http://vliegvissenineuropa.nl/

Mogelijk dat je via de links van deze site wel weer meer tegenkomt.


Groet,
Gert

JOLP


Dag Gert,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels al heel wat afgezocht op internet, maar er is niet veel te vinden over vliegvissen in de  meren van de Mazuren.. Wel in rivieren ( oa de San ) en aan zee ( zeeforel). Al met al wel een interessant visland Polen.

Groet John

Koen

Mijn vismaatje is pools, ik kan hem wel ff vragen maar meestal is hij niet zo positief over de polen en vissen. ze houden er nogal van om de gevangen vis mee te nemen.

Gijs

Zoek even met de woorden "angeln masuren polen". Er komt informatie tevoorschijn - wel niet heel veel, maar beter iets dan niets.
Het klopt dat de Poolse vissers vrijwel alles wat ze vangen meenemen en opeten.
Op kerst avond is het een traditie om karper te eten en worden de karpers massaal in de dagen voor de kerst aangeboden in winkels en markten.

Ik ben een paar keer in Polen geweest en heb daar ook gevist - toen nog met de matchhengel.
Het verbaasde mij dat alles wat ze vingen de pan in ging - ook ondermaatse vis waaronder netten vol met kleine alvertjes.

Fijne vakantie straks en goede vangsten!

gr.Gijs

willyzuid

heb je hier iets aan john? http://www.pension-talty.de/Angeln.html
lijkt me wel een mooi gebied,ben er zelf helaas niet bekend.
dus enig advies kan ik je niet geven.
groet willy

bij

Quote from: Gijs on April 14, 2012, 11:25:27
Het verbaasde mij dat alles wat ze vingen de pan in ging - ook ondermaatse vis waaronder netten vol met kleine alvertjes.


Een paar jaar  geleden op een camping gestaan aan een riviertje la Dous in de Ardeche, hier zat een fransman kleine visjes te vangen. Hij vertelde mij dat hij deze schoonmaakt en vervolgens frituurt tot ze goud bruin zijn. Met peper en zout opeten bij de televisie. Ik kreeg er zelf ook een aantal mee om te proberen.
Ik moet zeggen de visjes smaakten bijzonder lekker. Trouwens wel erg veel werk om deze visjes schoon te maken.