Zeeforel bij IJmuiden en Europoort gebied.

Started by j.klopper, December 27, 2016, 18:52:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

j.klopper

Iemand ervaring hier mee? Bv wat betreft getij ,weertype ,periode vh jaar,manier van vissen,stroming wel of niet belangrijk,visdiepte enz enz

Steelhead

Ik heb dat vroeger veel bij de sluizen van IJmuiden gedaan. Altijd in de winter, liefst bij aanlandige wind en net voordat het laagtij werd.
De zeeforel daar zwom in groepjes van 4-8 stuks tot vlak onder de kant bij het roodwier.
Ik had de tip van Nico de Boer en Bertus Rozemeijer.
Meestal met een spinstok en een slank lepeltje. Als ik er dan 1 of 2 had gevangen ging ik over op de vliegenhengel.
Het naar beneden glijden over de gladde keien was toen al een hele onderneming en zou ik nu niet meer doen.

Ik hoop dat het fotootje overkomt.


my best memories are not that old!

j.klopper

ok,je bedoelt de spuisluizen neem ik aan?Voor die gladde stenen heb je tegenwoordig die rockhoppers van Snowbee .Je stiefelt vrijwel  moeiteloos die schuine kant op en af.

sjoerd

rockhoppers??? Dat doe je  dus ook gewoon met die antislipijzers ( die je onder de schoenen kunt bevestigen bij sneeuw en ijzel) die je hier overal kunt kopen voor enkele euro's.oa ANWB. Gebruikten we jaren terug al in onder meer Canada als we via glibberige kleibospaden naar de rivier moesten lopen op waadschoenen met vilten zolen. Gebruik ik nu ook bij Europoort op de taluds. Scheelt idd wel.

Steelhead

Ja inderdaad bij de spuisluizen. En ook bij Lelystad bij de centrale. daar mocht je natuurlijk niet vissen en er stond een hek omheen.
maar daar had iemand een opening in geknipt en we visten er stiekum.
Net ff gekeken naar die rockhoppers. Zo te zien een variatie op spikes.
Nooit gebruikt, ook niet in Canada waar ik toch al heel wat jaren kom en het eigenlijk ook pas 1 keer gezien heb.
Bij iemand die wat vergeten was en zo z'n hut weer inliep en de vloer meteen verpestte.
De meeste steelheaders die ik ken gebruiken dat niet.
my best memories are not that old!

j.klopper

Nou het is aardig gelukt de laatste paar weken 9 stuks gevangen,meeste op de lepel,dat wel

j.klopper

weer eentje op een viertje gevangen,leuke sport dus.Dit is toch een zeeforel en geen zalm?De vis voelde veel steviger aan als de eerdere vissen.

Floor

Dat is weer een mooie, inderdaad een zeeforel.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.